Gå til innhold

Flytte fra lite til stort med flere barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har bodd relativt trangt med flere barn over en tid, og så flyttet til noe større? Der barna måtte dele rom, man ikke hadde noen loftsstue eller noe sånt først og barna gjerne kranglet en del. Hvordan ble dette når dere flyttet? Ble det mindre krangling når barna fikk mer plass for seg selv og vennene sine?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uten at jeg har erfaring med akkurat barn fra mindre til større vil jeg gjerne svare. Vi bodde i liten leilighet med et barn. En del krangling men ikke nevneverdig. Så ble det flere barn og vi flyttet til større hus. Nå eksisterer ikke krangling egentlig. Vi har rom til alle, og mediarom til meg og eller mannen hvis vi trenger en pustepause.

Så jeg vil anta at det blir mindre kjekling når barna får mer plass å boltre seg på, samt større plass til å oppbevare leker. Alle har behov for litt privatliv i blant - både små og store.

Skrevet

Takk for svar Grisen. Det er dette vi håper på da, men tenkte vi kanskje har for høye forventinger. Nå er barna ganske gode venner, men de begynner å bli store og vi merker at det tærer på dem at de ikke har et eget sted å stikke seg bort og aldri kan ha venner inne uten at et søsken henger seg på. Vi prøver jo å la dem få være i fred, men vanskelig å si til det ene barnet at det ikke får gå inn på sitt eget rom fordi det andre barnet er der. Gleder meg til å flytte!

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...