Gå til innhold

Besteforldre som oppfører seg som idioter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg trenger litt hjelp her. Det er en kjempe vanskelig situasjon.

Vi har 2 barn. Den ene er 2,5 år og det andre er 9 mnd. Søstra til mannen altså barnas tante har ikke villet hatt noe med ungene våre å gjøre. Vi har tatt dette opp med henne gang på gang på en ordeltlig måte, men har ikke fått noe respons tilbake.

Dette resulterte i at vi valgte å ikke invitere henne i vårt barns 2 årsdag. Grunn til det var for at barnet ikke viste hvem dette menneske var og at det var barnet sin dag.

Det resulterte i at min manns mor og far ble kjempe sinte. De ville ikke komme og hilse på barna før dette var ordnet opp. Vi inviterte de opp hit og prøvde å fortelle de at vi har prøvd, men de satt bare å sa at dette var vår feil. Og at det var vår feil at de ikke så barnebarna sine.Nå har dette pågått i 6 mnd og alle parter sitter på hver sin kant og er sure.

Hva skal vi gjøre?

Planen er at mannen skal ned å snakke med sin far etterpå siden moren hans ikke vil høre på oss..

Skal vi la det være?

Vi har prøvd å få kontakt med søsteren, men hun gidder ikke snakke med oss når vi prøver..
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva mener du med at søsteren hans ikke vil ha noe med ungene å gjøre?

At hun ikke kjøper gaver, at hun ikke vil passe dem, at hun ikke spør etter dem, at hun ikke vil ha de på fanget?

Jeg synes det var skikkelig barnslig å ikke invitere henne i bursdag jeg da, og jeg skjønner ikke hva dere har tatt opp med henne på en skikkelig måte? Det er da ikke alle som er så overvettig begeistret for små barn, hva er det egentlig dere krever og forventer av henne?

Broren min er heller ikke noe typisk barne-menneske, han blir nærmest litt forlegen rundt dem og har aldri hatt de på fanget, passet de e.l. Men han blir da selvfølgelig invitert likevel, han er broren min!

Tror du må forklare litt nærmere her, for sånn som jeg tolker innlegget deres var det dere som startet hele denne bøtteballetten ved å kreve ting av søsteren til mannen din som hun ikke var klar for å gi?

Skrevet

Hvorfor vil hun ikke ha noe med barna å gjøre? Er det noe hun har sagt at hun ikke vil eller er det bare det at hun ikke er så interessert?

Er hun ung, singel og barnløs, kanskje? ;)

Uansett så er det utrolig dust av dere å ikke invitere henne i bursdagen!

Skrevet

Det her handler ikke noe om gaver ol. Jeg forventer ingenting av noen. Jeg syns det er trist for ungene våre at de ikke vet hvem som er tanten dems. Og jeg syns da at vi kan ta det opp på en skikkelig måte. Noe som vi har gjort. Hun har sagt at hun skal bli bedre, men det skjer ikke. MEN det her handler ikke om henne.. Hun vil ikke å da for det være..

Det handler om besteforldrene å hvordan de har oppført seg. Vi tenker ikke på oss, men på ungene våre og at det hadde vært hyggelig med et sett besteforeldre til.

Vi krever ingenting av noen bare at de skal oppføre seg ovenfor ungene våre..

Skrevet

Hun er gravid. Hun ba heller ikke oss i bursdagen hennes.. Ikke gitt noen gaver eller sett ungene på 2 år. MEN det handler ikke noe om henne. Det var noe vi følte var riktig. Jeg tvinger ingen til å ha kontakt med ungene våre. Derfor ber vi heller ikke mennesker som egentlig ikke vil være der..

Skrevet

Jeg lurer også på hva du mener med at hun ikke vil ha noe med ungene å gjøre? Det er mange barnløse unge kvinner som føler seg ekstremt ukomfortable rundt babyer og småbarn (jeg var (og er tildels) slik selv og holdt omtrent aldri en baby frivillig, inkludert småsøsken, før jeg selv fikk barn). Så om det er skuffelse over at hun ikke ønsker å holde babyen, gi nattasuss til 2 åringen, passe barna for dere osv så er skuffelsen forståelig, men det er likevel barnslig å ikke invitere til bursdagen. Er det derimot snakk om at hun sier at hun ikke vil være hos dere fordi barna er der, at hun ikke takler å se dem og være med dere når de er der, så er det fullt forståelig at dere ikke ønsker å invitere henne.

Det er litt enklere å kommer med forslag til hva dere kan gjøre dersom du utdyper litt mer.

Skrevet

Det er dere som idioter.. Kanskje besteforeldrene syns at dere har oppført dere idiotisk mot datteren deres, og søsteren til din mann, så da vil de ikke gå, kanskje for å vise dere at de ikke syns noe om at dere ikke har invitert søsteren. Dum måte å vise det på, men kanskje de ikke vet bedre.

Jeg skjønner ikke hva søsteren hans har gjort galt? Bryr hun seg lite om barna? Hva så!?! Så lenge hun ikke er slem med de, så gjør vel ikke det noe.. Om hun feks er 19år, barnløs og singel så er det forståelig at hun ikke vil leke med de, eller være med de.

Jeg syns dere bør svelge noen kameler her, si unnskyld til søsteren, og be alle i bursdag. Om det her fortsetter, så vil det bare bli verre og verre. Tilslutt sitter mannen din igjen med null familie pga deg, og barna har mistet besteforeldrene og tanten. Kun pga smålighet.

Skrevet

Jeg skal ikke forsvare henne, men det er ikke alle som skjønner "greia" med barn før de selv får barn. Man skjønner rett og slett ikke hvor stort det er, hvor morsomt det er og hvor kjekt det faktisk er med barn og med barna i familien.

Jeg vil tippe at når hun selv blir mamma så vil dette snu og hun vil få et langt større fokus både på familie og på barna i familien :D

Skrevet

Vi har sagt unnskyld og at det kanskje var litt feil av oss, men det var noe vi gjorde.

Uansett om de syns det vi gjorde var galt så er det ikke riktig av dem og bruke mine barn som straff. Jeg vet ikke om du har unger, men jeg tror ikke du hadde godtatt det heller. Det er faktisk unger som ikke kan forsvare seg..

Skrevet

Jeg skal ikke forsvare henne, men det er ikke alle som skjønner "greia" med barn før de selv får barn. Man skjønner rett og slett ikke hvor stort det er, hvor morsomt det er og hvor kjekt det faktisk er med barn og med barna i familien.

Jeg vil tippe at når hun selv blir mamma så vil dette snu og hun vil få et langt større fokus både på familie og på barna i familien :D

Ja det er fult mulig at det skjer. Og jeg håper det også!!!

Skrevet

Når man prøver å spørre hva som er i veien i 2,5 år uten å få noe svar. Hvorfor hun ikke vil ha noe kontakt med ungene, så blir man sliten tilslutt og man gir litt opp. Når hun i tillegg går og sier hun syns det er så trist at de ikke har noe kontakt så blir jeg bare mere sliten.

Skrevet

Jeg er en av de som ikke hadde (følte jeg i alle fall) noe barnetekke før jeg selv fikk barn. Før det var alt med babyer/barn litt fremmed, og jeg visste ikke helt hva som var forventet av meg i forhold til dem (hadde dog ingen nærme babyer/barn i familien). Selv ikke da jeg var gravid likte jeg at venninna sin mor leverte meg datteren sitt barn og sa at jeg måtte holde han for å kjenne hvor godt det var. MEN etter jeg selv fikk mitt første barn, forandret alt seg! Etter endt permisjon endte jeg opp med å jobbe i barnehage, og utdanne meg innenfor den sektoren, og nå elsker jeg babyer/barn!

Så kanskje det kommer seg når barnet hennes blir født?

Jeg synes allikevel dere burde invitert henne, men jeg synes IKKE at besteforeldrene reagerer på noen god måte. Til syvende og sist er det jo barnebarna deres det går utover, så dumt at de ikke tenker på det.

Skrevet

Jeg syns ærlig talt at det er du og mannen som virker litt merkelige i dette her. Eksakt hva slags kontakt mener dere at hun som tante skal ville ha med deres barn? Er det ikke nok å komme på bursdager? Jeg forstår ikke helt hva dere forventer og det virker ikke som verken søsteren eller foreldrene til mannen din skjønner det heller.

Skrevet

Jeg skjønner heller ikke helt.. Om hun ikke vil ha noe med barna å gjøre er vel ikke bursdagen til barna noe tema, da er hun vel ikke der uansett? Og om hun kommer i bursdagen stemmer det jo ikke at hun ikke stiller opp...

Tror det er lurt om du forklarer litt nærmere om du skal få noen vettuge svar her :)

Men om du har god grunn til å kutte henne ut, så må dere jo stå for det. Men det er klart at det å gjøre en sånn ting skaper bølger i en familie, og noen er barnslige og reagerer med at hvis hun ikke får lov gidder ikke jeg heller. Sånn er det bare dessverre. Det er en risiko man vurdere før man velger å kutte ut noen. Jeg og mannen har tatt samme valg med hans søster og opplevd det samme. Men det er da ikke noe problem, det viser bare at valget vårt er rett.

Skrevet

Jeg syns ærlig talt at det er du og mannen som virker litt merkelige i dette her. Eksakt hva slags kontakt mener dere at hun som tante skal ville ha med deres barn? Er det ikke nok å komme på bursdager? Jeg forstår ikke helt hva dere forventer og det virker ikke som verken søsteren eller foreldrene til mannen din skjønner det heller.

Jeg tror man må være i samme situasjon for og skjønne.

Skrevet

Jeg er en av de som ikke hadde (følte jeg i alle fall) noe barnetekke før jeg selv fikk barn. Før det var alt med babyer/barn litt fremmed, og jeg visste ikke helt hva som var forventet av meg i forhold til dem (hadde dog ingen nærme babyer/barn i familien). Selv ikke da jeg var gravid likte jeg at venninna sin mor leverte meg datteren sitt barn og sa at jeg måtte holde han for å kjenne hvor godt det var. MEN etter jeg selv fikk mitt første barn, forandret alt seg! Etter endt permisjon endte jeg opp med å jobbe i barnehage, og utdanne meg innenfor den sektoren, og nå elsker jeg babyer/barn!

Så kanskje det kommer seg når barnet hennes blir født?

Jeg synes allikevel dere burde invitert henne, men jeg synes IKKE at besteforeldrene reagerer på noen god måte. Til syvende og sist er det jo barnebarna deres det går utover, så dumt at de ikke tenker på det.

Det var nok veldig dumt av oss og ikke invitere henne. Det skjønner jeg, men i den perioden så hadde mannen snakket med henne 2 ganger og spurt om hun ville ha no mere kontakt. Da vi ikke hørte noe så gikk vi jo da ut ifra at hun ikke ønsket dette.

Det er måten de reagerer på som jeg ikke liker. De kunne heller ha snakket med oss å hørt hva dette var isteden for å bruke ungene som en straff.

Skrevet

Men du forklarer ikke hva slags og hvor mye kontakt du forventer/forventet av henne. Hvordan skulle hun ha vært ovenfor barnen deres for at dette ikke skulle være et issue?

Skrevet

Jeg tror man må være i samme situasjon for og skjønne.

Men skjønne hva da? Jeg mener, hva slags kontakt forventer man egentlig? Her er det ingen av våre søsken som er så intr i våre barn.De dukker opp i bursdager, that's it. Hva mer kan man forlange?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...