Gå til innhold

Har så vondt inni meg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter mange års ekteskap og flere barn fikk jeg vite at min mann ble misbrukt seksuelt av sin stebror. Jeg vet at han ble slått av sin far, men dette kom som et sjokk, men forstår nå hvorfor alle familiesammenkomster er så utrolig slitsomme.

Jeg lovet han å ikke si det til noen, men det er et løfte jeg sliter med...her er jeg anonym, men tenker at jeg kanskje burde oppsøke en psykolog???

Jeg elsker han av hele mitt hjerte og det er et under han er blitt så snill og god som han er, får bare så vondt inni meg og sliter hele tiden med å holde tårene tilbake.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mannen din ble mishandlet og du sliter? Ok, ja du bør ikke presse mannen din til å snakke så mye hvertfall. En psykolog kan være tingen for du bør heller ikke snakke med venninner ol om dette da det blir for personlig for mannen din.

En psykolog er jo en utenforstående som du kan lette hjertet ditt til uten at du må dra inn bekjentskaper. Så ja, jeg ville gått for det, men du bør kanskje få et ok fra din mann?

Skrevet

Skjønner godt at du sliter når noen som står deg så nær har blitt misbrukt.

Men, det er alltid et men, du kan ikke oppsøke hjelp på vegne av din mann. Du kan oppsøke hjelp på vegne av deg selv, men det er han som må ønske hjelp og det er han som må oppsøke hjelp på vegne av seg selv. Du kan oppmuntre ham til det, men noe mer enn det kan du dessverre ikke gjøre.

Skrevet

Skjønner godt at du sliter når noen som står deg så nær har blitt misbrukt.

Men, det er alltid et men, du kan ikke oppsøke hjelp på vegne av din mann. Du kan oppsøke hjelp på vegne av deg selv, men det er han som må ønske hjelp og det er han som må oppsøke hjelp på vegne av seg selv. Du kan oppmuntre ham til det, men noe mer enn det kan du dessverre ikke gjøre.

Hi skriver jo at hun burde kanskje skaffe en psykolog til seg selv, ikke mannen sin, for hun sliter med følelsen av at en hun elsker veldig høyt har blitt misbrukt som liten. Det er ikke for mannen sin hun skal skaffe psykolog til.

Dessuten når en som du elsker veldig høyt har gått gjennom noe jævlig, så får du det veldig vondt selv.

HI skaff deg en psykolog og lett på hjertet ditt. Det er mulig at det vil få deg til å føle deg bedre, og når du føler deg bedre er det lettere for deg å stille opp for mannen din den dagen han trenger det.

Skrevet

Mannen din ble mishandlet og du sliter? Ok, ja du bør ikke presse mannen din til å snakke så mye hvertfall. En psykolog kan være tingen for du bør heller ikke snakke med venninner ol om dette da det blir for personlig for mannen din.

En psykolog er jo en utenforstående som du kan lette hjertet ditt til uten at du må dra inn bekjentskaper. Så ja, jeg ville gått for det, men du bør kanskje få et ok fra din mann?

Syns ikke det hørtes så unaturlig ut jeg, at HI sliter!!!

Det er klart at når man får høre at noe fryktelig har skjedd med noen man elsker, er det jo klart de går hardt inn på en. Hadde slitt selv jeg.

Og mannen sliter sikkert han også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...