Gå til innhold

Hvor mye leser dere og mennene deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg liker å lese, men gjør det ikke så ofte som jeg skulle likt. Virker liksom som et tiltak å begynne, selv om jeg elsker det når jeg gjør det. Leser på trikken til og fra jobb, og av og til på kveldene og i helgene. Leser kanskje en bok i måneden. Leser alle genrer, men liker helst bøker med en god og glad stemning.

Mannen min leser nesten aldri. Han har lest en del tidligere, men nå rører han knapt en bok.

Hvordan er det hos dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg leser mye. Både blader og bøker. Leser nok 1-3bøker i mnd og 1-3blader i mnd. Elsker å krype under dyna å lese boken etter en lang dag. Kose meg med dyne, kakao og sjokolade og et blad eller en bok. :)

Mannen leser aldri skjønnlitteratur men han er veldig glad i turbøker og kokkebøker. Ofte han blar og leser i de. Han leser heller ikke så mange blader. Ikke engang ViMenn.. Han kjøper heller aldri blader.

Skrevet

Både jeg og mannen er glad i å lese, så hos oss leses det nok langt mer enn hos gjennomsnittet. Mannen leser mye mer enn meg, jeg er en periodeleser, han leser konstant. Tipper mannen leser i snitt 3-4 bøker i uken, i hvert fall aldri mindre. Han leser raskt og det er hans favorittsyssel om kvelden.

Selv leser jeg ikke like ofte, men jeg kommer nok i snitt gjennom 2 bøker per. måned i vanlige perioder. Når jeg er inne i leseperiodene mine, leser jeg omtrent som mannen.

Elsker å lese, men det er ikke alltid man finner roen til det.

Skrevet

Jeg leser 2-3 bøker i mnd. Som regel krim og spenning. Jeg leser dessuten høyt for barna hver kveld. Akkurat nå leses Brødrene Løvehjerte for gutta på 4 og 8, og Prinsesse-eventyr for frøkna på 2. :)

Mannen leser omtrent 1 bok i mnd. Mye thrillere, men også biografier og fakta-bøker om ting han interesserer seg for.

Skrevet

Mannen min leser hele tiden, på bussen, på do, mens han bader ungen, på senga, til frokost, u name it. Han har en kindle, så han laster ned bøker til den og tar den frem så fort det blir to minutter med ro.

Selv leser jeg for det meste dameblader... ikke så mye "ungdoms"magasiner osv, liker best disse "kjerring"-bladene. Jeg leser mindre enn én bok i mnd, men når jeg først finner en bok jeg vi lese leser jeg den ut på få dager.

Skrevet

Jeg elsker å lese og leser vel i snitt alt mellom 40 og 80 bøker i året, kommer litt an på hvor mye tid jeg har, og om jeg finner gode bøker. Mannen er ikke så glad i å lese, så der blir det nok bare 3-4 bøker i året.

Skrevet

Jeg er egentlig glad i å lese men har ikke lest noe etter at jeg fikk iphonen min.. Desverre.

Skrevet

Jeg er kjempeglad i å lese! krim og penningsbøker. også har jeg lest Sagaen om isfolket etpar ganger. Men føler ikke jeg har tid til å lese annet enn sykepleiepensum.

Mannen liker bare å lese pondus, jakt blader og Vi menn.

Skrevet

Hvis det å høre bøker er likestilt med å lese dem, så "leser" jeg et par-tre bøker i måneden og mannen ca 1.

Skrevet

Jeg leser mye, i snitt to bøker i uken tenker jeg. Leser over 100 bøker i året. Jeg leser absolutt alle sjangere, siste boken jeg leste nå var Det blå rommet, skikkelig medrivende bok om en 7-8 år gammel jente som lever med en veldig psykisk syk mor...

Mannen leser Pondus o.l. hele tiden, bøker leser han i perioder. Han leser nok ca 1 bok i måneden tenker jeg, akkurat nå leser han Og bakom synger skogene for andre eller tredje gang i sitt liv.

Ungene tar etter og leser mye de også, 5.klassingen og 2.klassingen har alltid en bok de leser i. Akkurat nå går det i Pingles dagbok ;)

Skrevet

Vi er veldig glade i å lese begge to, og leser alltid noen sider hver kveld.

Før leste jeg sikkert 2 bøker i uka, nå kan jeg bruke både 1 og 2 mnd på en bok, kommer an på hvor fengende boka er og hvor mye overskudd jeg har til å lese ;-) Nå er jeg gravid og de første 3 mnd tror jeg ikke jeg leste en side en gang, jeg sovnet hver gang jeg satt meg ned/la meg ned - haha :)

Leser også 2-3 bøker om dagen til 3åringen:-)

Skrevet

Jeg leste 3-4 bøker i uken før vi fikk barn, men nå blir det stort sett bare i ferier. Føler ikke jeg har tid og når kvelden kommer prioriterer jeg heller strikkingen som jeg også har som hobby.

Jeg leser forresten en del på nett, men det er mest for å lære meg nye ting.

Mannen leser mye. han har også en kindle han fikk i gave fra meg.

Skrevet

Vi leser ganske mye begge to. Eller mye, hva er mye liksom.;) Vi leser aviser hver dag, og vi leser som regel på senga hver dag. I tillegg leser vi hvis vi er på hytta o.l. Vi abonnerer på hvert vårt blad som vi også leser.

Skrevet

Er en periodeleser jeg også, og leser mest skjønnlitteratur (foruten pensum til lærerstudiet, aviser og på nett og slikt). Har hatt en lang periode etter jeg ble mamma hvor jeg ikke har lest så mye. Har blitt litt slik at jeg er så kresen på hva jeg skal begynne på, at jeg aldri får begynt på noen ting. Også er jeg en sofagris og tv-slave på kveldene - noe som stjeler tid fra lesingen. Har ambisjoner om å kutte ut tv-tittingen og lese mer bøker, men kommer aldri ordentlig i gang. Kjøper ofte bøker, men får aldri bestemt meg for hvilken jeg skal begynne på :/

Har kommet litt i gang igjen, så akkurat nå leser jeg Midaqq-smuget av Mahfouz :)

Skrevet

Glemte å skrive om samboeren min da, som leser i perioder han også. Han er flinkere til å lese hvis jeg skrur av tv-en og setter på musikk i stedet. Han leser mest historie, musikk-greier, biografier og annen sakprosa om ting han interesserer seg for, men han leser også skjønnlitteratur. Liker godt at han er en sånn person som liker å utvikle seg og lese og lære :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...