Anonym bruker Skrevet 30. januar 2012 #1 Skrevet 30. januar 2012 Jeg har et barn jeg mottar bidrag for som fyller 11 år til sommeren. Jeg har en venninne som jobber i nav som sier at jeg må søke for å få forhøyet bidrag. Andre sier at det skjer automatisk når barnet fyller 11. Jeg vil i utgangspunktet ikke ha forhøyet bidrag da det kanskje vil velte fars økonomi og det vil jo igjen gå utover vårt felles barn. Dessuten må man jo betale når man søker gjennom nav og det er en unødvendig kostnad når jeg ikke har behov for mer bidrag. Noen som vet hva som stemmer?
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2012 #2 Skrevet 30. januar 2012 Om du mottar bidrag gjennom NAV så skjer det automatisk at bidraget blir forhøyet. Har dere privat avtale så må du søke om mer i bidrag.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2012 #3 Skrevet 30. januar 2012 Om du mottar bidrag gjennom NAV så skjer det automatisk at bidraget blir forhøyet. Har dere privat avtale så må du søke om mer i bidrag. Mottar bidrag gjennom nav. Hvor mye mer bidrag er det snakk om da? kan jeg evt si at ikke jeg vil ha mer? hi
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2012 #4 Skrevet 30. januar 2012 Les på nav.no: http://www.nav.no/Familie/Barnebidrag/Hovedregler/Automatisk+justering+av+bidrag/Automatisk+justering+av+barnebidrag.196491.cms
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå