Gå til innhold

Krangel og stress om morgenen

Fru Bell med to skjønne små :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Hver morgen er det et svare strev med å få på 2,5 åringen klær.. hun vil ikke kle på seg, bare kose seg under teppet, noe jeg forsåvidt forstår :-)

Er det noen som har noen tips til hvordan morgenstellet kan gå litt raskere, og uten å måtte krangle og tvinge på henne klær? hadde vært hyggelig med en litt triveligere start på dagen.

I tillegg vil hun ikke ha på stroppene i bilsete, hun trasser generelt mye om dagen...

/Anne-K :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er den alderen hvor slikt dessverre ikke er uvanlig.

Men her er det stor hjelp å skifte foran tv'en. Ikke pedagodisk og alt det derre der. Men ungene smiler og ler når de skiftes på, og det holder for meg, he he.

Skrevet

hei hei, takk for tips, det skal testes :-) er ikke alt som trenger å være så pedagogisk, jeg vil bare ha en hyggeligere start på dagen :-)

Skrevet

Kanskje stå opp en del før en periode så hun har tid til å dra seg litt og være litt treg... Mannen min er veldig opptatt av det og bruker evigheter med barna sine om morgenen. Jeg skjønte ikke at han orket før vi flyttet sammen, men jeg ser jo at på 4 år har det ikke vært en morgen med stress og krangel da... Så mulig det funker? Eller mulig han bare er utrolig heldig med barna sine ;)

Skrevet

Har tenkt tanken på å stå opp tidligere, men vi er allerede oppe kvart på syv, så da blir det så veldig tidlig... men kanskje vi skal prøve likevel :-)

Skrevet

Hvor mye tid har dere på morgenen da? Skifte foran tv ville nok jeg også gjort en periode og sett om det funket. Ellers må det kanskje være å stå opp tidligere, men hvert kvarter føles veldig dyrebart på morgenen ;)

Skrevet

Vi skal prøve tv skifting i morgen, håper det går bra :-) Men ellers så er tiden dyrebar om morgen, når vi allerede står opp så tidlig som vi gjør... :-)

Skrevet

Jeg har prøvd både å stå opp tidligere og ikke... og det fungerer aller best med å stå opp i god tid =) Vi har da ca en time på morgen stell og frokost før vi må dra og da rekker ungene å lekelitt etter frokosten tilogmed =)

Ikke krangler vi og ikke trenger jeg mase =)

Men såklart,.. hun frøkna di er jo i en trassalder så det kan jo være at hun trasser litt ekstra for tiden =)

Slik jeg ser det er det bedre med en rolig og hyggelig start på morgen så hvis det funker med tv, kjør på!!! Og masse lykke til =)

Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen! I morgen blir vekkeklokka helt klart stilt tidligere :-) Ser frem til en rolig og koselig start med lille frøken :-)

Ha en fortreffelig mandag alle sammen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...