Gå til innhold

Er medisinsk abort vondt?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Vil være ca i uke 8 da jeg skal gjennomføre en medisinsk abort. Tenker selvfølgelig på om det er vondt sammen med alle de andre tankene jeg har rundt dette. Har et par fødsler bak meg, så vet jo litt om smerte.. Håper bare ikke det er i nærheten av det... Har ellers ikke vondt ved mensen..

Lenke til kommentar

Fortsetter under...

Har forstått at det er veldig individuelt. Selv hadde jeg til dels store smerter, og kraftige blødninger i nærmere en uke. Andre blør ettpar dager og har ikke vondt i det hele tatt. Sørg bare for å få med deg smertestillende hjem (eller resept), så har du i tilfelle, det har du krav på å få med deg. Det glemte de å gi meg, men jeg hadde heldigvis hjemme.

Lenke til kommentar

Jeg hadde litt sterkere menssmerter bare.. ble dopa ned av sykesøstrewne da... så jeg synes ikke det var spessielt vondt...

men sinnsykt vondt psykisk

Lenke til kommentar

Jeg hadde en medisinsk abort i går. Var 9 uker på vei men fosteret hadde død når jeg var 6,5 uker på vei ifølge størrelsen gynekologen tok på ultralyd. Tok fire Cytotec i går kl 07 på morgenen sammen med Ibux. Sov videre. Begynte å blø litt kl 16. Fikk sterkere smerter som kjentes ut som sterke menssmerter senere. Tok flere smertestillende. Kl 19 begynte det å blø mye, det vedvarte til kl 23. I dag har det vært som en vanlig mensdag iforhold til blødninger.

 

Alt i alt synes jeg ikke det var så ille som det jeg hadde lest om inne på sidene her. Var som en sterk mens men ved å ta smertestillende var det helt greit. Ville gjort det samme om igjen. Synes det var greiere enn utskrapning som jeg har hatt to av før.

Lenke til kommentar

Her ble det oppdaget i uke 10+4 og fosteret var kun 5-6 uker gammelt. Jeg fikk 4 cytotec og etter ca en time virkning fikk jeg smertr som litt middels sterke rier. Så for meg var det shitvondt, det gav seg etter ca 4-5 timer.

Lenke til kommentar

Hei. Tok cytotec igår etter konstatert ukomplett spontanabort i veke 8. Slås meg ned samtidig med anbefalt smertestillande. Hadde sterke menssmerter i ca 8 timar, men det var heilt overkommeleg. Blødde litt i natt. Idag tidleg kom det ut ein del klumpar i dø og no blør eg litt. Ingen smerter idag. Eg har spontanabortert 2x før (men då kom det ut sjølv) og hatt utskraping 1 gang. Eg syns dette ikkje var så gale. Det verste er det psykiske og det å vente! Eg håpar berre at alt er ute! Då ser eg det som eit bra valg å ha tatt cytotec. Lykke til!

Lenke til kommentar

Annonse

Er en student på 25 år i utlandet og kommer hjem for abort(time satt opp den 27.02). Jeg lurte på om det er noen som har erfaring med hjemmeabort? Vurderer det sterkt siden jeg bor et stykke unna sykehuset og for å være ærlig tror jeg foretrekker å være i kjente omgivelser når det skjer. Ventetiden og usikkerheten er et helvete men er glad for at jeg fant dette forumet og kan støtte meg på erfaringene til folk for å få et innblikk i hvordan det er.

Lenke til kommentar

Jeg dro hjem for å ta abort, det gikk ganske greit, store smerter i perioder men pinex/paralgin forte (husker ikke hvem av dem:p)gjorde susen og jeg sov meg gjennom det meste av smertene, blødde vell i litt over 1 uke etter aborten. Om jeg ikke husker helt feil var det frem til uke 10 du fikk lov å ta hjemme abort, etter det måtte hvertfall jeg vært på sykehuset. Syns det var godt å være hjemme og kunne slappe av der og sove i min egen seng, med samboer i nærheten når det hele skjedde...

 

Lykke til <3

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...