Gå til innhold

Noen som kan noe om dagpenger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ei venninne som mener at hvis jeg tar 100% permisjon så kan jeg søke om dagpenger siden jeg ikke har jobb og da kan jeg være hjemme frem til babyen blir 1 år og begynner i bhg (har termin i slutten av april 2012). Permisjonen min er da ferdig en gang i desember,men jeg kan da vel ikke søke dagpenger og satse på å gå hjemme helt til august i 2013 da? Det tror jeg ikke at jeg tar sjansen på...Da mener jeg det er bedre å ta 80% permisjon og da er min permisjon ferdig en gang i februar...Mannen har lyst til å ha permisjonen sin 2 dager i uka,så da kan jo evt jeg jobbe de 2 dagene og være hjemme de andre dagene...For hvis nav finner jobb til meg så må jeg vel bare ut å jobbe igjen når jeg går på dagpenger eller hvordan er egentlig dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du ikke jobb, så kan du få dagpenger uansett hvor mye du har fått i permisjon Men husk at du kun får 66% av det du har tjent.

nav kan kreve at du deltar på møter, kurs etc for å få motta dagpenger. Du må i tillegg være aktiv jobbsøker. Og ha mulighet for barnepass om du plutselig må noe.

Skrevet

Takk for svar! Det var sånn jeg regna med at det var også,men venninna mi sa at det ikke var sånn,hun sa jeg bare måtte møte hvis de skaffa meg fast jobb....Da tror jeg heller at jeg tar 80% permisjon og da kan være hjemme med minstesnuppa lengst mulig...

Skrevet

Jeg fikk min i slutten av april, og var hjemme i perm fram til februar tror jeg. Hadde ulønnet permisjon fra februar til April, så hadde mannen sin permisjon også ferie, og da var det plutselig barnehagestart. Så om man tenker litt langsiktig, så kan man jo klare å være hjemme mest mulig. :)

Jeg jobbet mest kvelder og helger, slik at vi fikk mest mulig tid som familie sammen og.

Så man får det til om man vil.. :)

Skrevet

Hei!

Tenkte bare jeg kunne nevne at disse infomøtene er 4 ganger i året ca, og de varer gjennomsnittlig 2 timer..ikke så mye å snakke om altså. og det skal litt til før nav kommer med noen jobbtilbud til deg. jeg har snart gått i ett år, og har ikke hørt noe enda .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...