Gå til innhold

Barn som aldri kommer i fødselsdagsselskaper

Anbefalte innlegg

Skrevet

I datteren min sin klasse er det en jente som så vidt jeg vet aldri har kommet når noen har fødselsdag selv om hun bestandig blir invitert. Jeg kjenner hverken henne eller foreldrene, men vet jo hvem de er, sier hei når vi møtes ol men ikke noe mer. Bør vi ta noen spessiell kontakt før vår datters fødselsdag eller bare sende invitasjon til dem som til alle andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Send invitasjon. Uansett hva grunnen er, ikke ekskluder jenta!

Skrevet

Er det ikke det hun skriver at de gjør da? De sender invitasjon, men hun kommer ikke.

Er foreldrene norske? Er de religiøse?

Skrevet

Selvfølgelig sender vi invitasjon. Spørsmålet er om vi burde ringe eller gjøre noe annet i tillegg slik at hun kansje kom. Jeg vet ikke hvorfor hun aldri dukker opp.

Skrevet

Er de jehovas vitner eller annen tro som ikke feirer bursdager?

Fattige, og har ikke råd til gaver?

Uansett er det opp til dem å fortelle hvorfor, eller holde det for seg selv. Bare fortsett å inviter, så jenta ikke føler seg utelatt eller blir redd for å ikke bli likt.

Skrevet

Er det ikke det hun skriver at de gjør da? De sender invitasjon, men hun kommer ikke.

Er foreldrene norske? Er de religiøse?

Jeg tror foreldrene er norske, men jeg vet det ikke. De har i hvertfal aner fra India, Pakistan eller området omkring ut fra utseendet, men de snakker perfekt norsk og er for eksempel av dem jeg av og til møter i skiløypa.

Hvordan de stiller seg til religion vet jeg ikke. Jenta var i hvertfal med på julegudstjenesten så tror ikke det er det det står på.

Skrevet

Leverer barna invitasjonene selv? Jeg vet om en som aldri ble invitert i bursdager, selv om "hele" klassen ble invitert. Barna fikk ikke lov til å ekskludere ham, så de hadde med invitasjoner hjemmefra til ham også, men de ble aldri levert...

Gjest irismor
Skrevet

Matallergi??

Lever inbydelse som vanlig og kanskje ta en hyggelig prat med foreldrene neste gang du ser de :)

Skrevet

Er en sånn gutt i klassen til sønnen min også, der viste det seg vel etterhvert at foreldrene som har 5 barn ikke har bil...

Så når noen som bodde i nærheten tilbød seg å la ungen sitte på med dem sto jubelen i taket og han ville veldig gjerne være med i bursdag. Etter det har det alltid vært noen som har tilbudt seg å la han sitte på og han har kommet i alle selskapene.

Skrevet

Jeg ville ringt. Si du lurer på hvor mange de blir, så du lurer på om X kommer. Hadde vært greit å vite hvorfor, for som mange sier kan det være ting som d er lett å gjøre noe med. Feks at hun får sitte på, kan ha med egen mat/du lager ble hun kan spise v/evt.allergi, de visste ikke om invitasjonen osv. Sier de bare nei, så vet du det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...