Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 30. januar 2012 #1 Skrevet 30. januar 2012 Min hadde skolemelk første året, men drakk den ikke. Så i år har han hatt med seg juice, men nå er han lei av det. Nå har han saft. Hva har deres?
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2012 #2 Skrevet 30. januar 2012 Kun melk. Om de blir lei av melk kan de få vann. Varm saft er ok på turdager om vinteren, men ellers er ikke saft eller juice tørstedrikker her.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 30. januar 2012 #3 Skrevet 30. januar 2012 Skolemelk og vann. Vi er nok litt strenge på søte drikker siden jeg fikk mye som barn og har hatt en del hull i tennene. ønsker ikke det samme for ungene mine, så derfor blir det sjeldent saft, brus ol på dem, og evt kun til måltider.
Plutselig_gravid Skrevet 30. januar 2012 #4 Skrevet 30. januar 2012 Melk får han på skolen (men bruker melken stort sett til frokostblanding som han har med). Ellers har har med seg en flaske med vann i sekken.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2012 #5 Skrevet 30. januar 2012 Min jente tåler ikke melk så hun får kun vann. Når de har uteskole, en dag i uken, så får hun varm saft eller kakao med seg. Jeg synes ikke noe om at hun skal få søte drikker med seg hver dag, dessuten så er den beste tørstedrikken vann
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2012 #6 Skrevet 30. januar 2012 Min får også lettmelk på skolen til lunsj. Og han har alltid en flaske vann i sekken som tørstedrikk. Noen ganger får han med seg sjokoladepulver i en liten flaske som han heller melk oppi. Da får han litt variasjon i hverdagen, istedenfor å drikke melk hver eneste dag.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2012 #7 Skrevet 30. januar 2012 Vann. 5.klassingen har en flaske i sekken med vann i og 2.klassingen har en kopp i klasserommet han fyller med vann fra springen der når de skal spise. Ingen av dem er noe glad i å drikke melk (har det bare på frokostblandingen) og jeg sender ikke med dem saft på skolen.
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 30. januar 2012 Forfatter #8 Skrevet 30. januar 2012 Ser den med søtsaker, juice har jeg tenkt er greit, det er en av de 5 om dagen. Saften finner jeg ingen god unnskyldning for, det var faren som gav han det en gang, og jeg har sagt at det ikke er greit, men jeg må tenke litt. Vann er tørstedrikk her, men vann har de på skolen. Juicen har vært til maten. Jeg er selv ganske nøye på vannet, og kan ikke drikke mange timer gammelt lunkent vann.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2012 #9 Skrevet 30. januar 2012 Ser den med søtsaker, juice har jeg tenkt er greit, det er en av de 5 om dagen. Saften finner jeg ingen god unnskyldning for, det var faren som gav han det en gang, og jeg har sagt at det ikke er greit, men jeg må tenke litt. Vann er tørstedrikk her, men vann har de på skolen. Juicen har vært til maten. Jeg er selv ganske nøye på vannet, og kan ikke drikke mange timer gammelt lunkent vann. Sønnen min fyller flasken sin med isbiter om morgenen også fyller han på med vann mellom isbitene. Til lunsj har de fleste isbitene smeltet, og vannet er iskaldt og godt å drikke.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 30. januar 2012 #10 Skrevet 30. januar 2012 Ser den med søtsaker, juice har jeg tenkt er greit, det er en av de 5 om dagen. Saften finner jeg ingen god unnskyldning for, det var faren som gav han det en gang, og jeg har sagt at det ikke er greit, men jeg må tenke litt. Vann er tørstedrikk her, men vann har de på skolen. Juicen har vært til maten. Jeg er selv ganske nøye på vannet, og kan ikke drikke mange timer gammelt lunkent vann. På skolen til ungene har de flere vasker der de kan fylle vann i flaskene sine, så det er ikke snakk om lunket gammelt vann. Dersom de ikke har tilgang til vask, så er det jo bare å ta i isbiter. Dette gjør vi alltid dersom vi skal på tur, stranden el, spesielt når det er varmt ute, for da holder vannet seg kaldt lenge. Evt legger hele flasken i frysen og tar opp slik at vannet som gradvis smelter alltid er iskaldt.
Gjest Morn du Skrevet 30. januar 2012 #11 Skrevet 30. januar 2012 Ser den med søtsaker, juice har jeg tenkt er greit, det er en av de 5 om dagen. Saften finner jeg ingen god unnskyldning for, det var faren som gav han det en gang, og jeg har sagt at det ikke er greit, men jeg må tenke litt. Vann er tørstedrikk her, men vann har de på skolen. Juicen har vært til maten. Jeg er selv ganske nøye på vannet, og kan ikke drikke mange timer gammelt lunkent vann. Det er vel bevist at juice er vel så skadelig for tennene som saft. Her får jentene med seg en flaske som er ca halvfull med is og som fylles opp med vann. Som regel er den tom når de kommer hjem
Mamman til AM&JS Skrevet 30. januar 2012 #12 Skrevet 30. januar 2012 1 klassingen får skolemelk, 4 klassingen etter 3 år med melk får juice, saft etc....
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2012 #13 Skrevet 30. januar 2012 Hun får skolemelk, nærmere bestemt den med kokossmak eller sjokoladesmak...? Husker ikke. Jeg var veldig mot, men siden "alle andre" fikk den, så ga jeg etter. I tillegg har hun med vannflaske hver dag som hun fyller på og drikker ved behov. Hun er 9 år gammel.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2012 #14 Skrevet 30. januar 2012 Her går ikke barna på skolen. Men de har med seg saft på flaske i barnehagen. Der får de kun melk og vann, derfor har de selv med seg saft. Her drikker begge to saft som tørstedrikke.
moota m storebror&lillebror Skrevet 30. januar 2012 #15 Skrevet 30. januar 2012 Storesøster får litt juice i en flaske til lunsjen.
LuksusLiv Skrevet 30. januar 2012 #16 Skrevet 30. januar 2012 Får skolemelk hver dag, på fredagene sender jeg med saft.
LuksusLiv Skrevet 30. januar 2012 #17 Skrevet 30. januar 2012 Får skolemelk hver dag, på fredagene sender jeg med saft. Og så vann selvfølgelig, vann hver dag på flaske.
Gjest Morn du Skrevet 30. januar 2012 #18 Skrevet 30. januar 2012 Her går ikke barna på skolen. Men de har med seg saft på flaske i barnehagen. Der får de kun melk og vann, derfor har de selv med seg saft. Her drikker begge to saft som tørstedrikke. Saft som tørstedrikke? Det er faktisk ikke bra for tennene å bruke saft som tørstedrikke. Har sagt det før, men ei som gikk i samme barnehage som mine barn, hadde i en alder av 4 år hull i begge fortenna, pga saft som tørstedrikke!
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2012 #19 Skrevet 30. januar 2012 Her drikker de kun melk eller vann. Kunne aldri falt meg inn å sendt med saft eller juice!!!! Syns det er galskap jeg.......
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 30. januar 2012 Forfatter #20 Skrevet 30. januar 2012 Her drikker de kun melk eller vann. Kunne aldri falt meg inn å sendt med saft eller juice!!!! Syns det er galskap jeg....... Hvorfor anser du å drikke juice til maten som galskap?
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2012 #21 Skrevet 30. januar 2012 Her drikker de kun melk eller vann. Kunne aldri falt meg inn å sendt med saft eller juice!!!! Syns det er galskap jeg....... Hvorfor anser du å drikke juice til maten som galskap? Fordi det er skadelig for tennene, og vi bør alle bli flinkere til å drikke vann.
☆☆☆ Skrevet 30. januar 2012 #22 Skrevet 30. januar 2012 Hvorfor anser du å drikke juice til maten som galskap? Dette lurer jeg også på. Det er jo mellom måltidene juice er en dårlig ide, ikke til maten? Vann er den beste tørstedrikken, helt klart. Men et glass juice om dagen er vel regnet som sunt. Synes det er veldig mye svart/hvitt-tenkning omkring dette med sukker. De som synes det er for mye sukkerhysteri virker til å dytte i barna sukker til alle døgnets tider på trass, og de som ønsker sunne barn med god tannhelse virker til å tro tennene faller ut om barnet kommer i kontakt med sukker på et tidspunkt. Jeg tror man kommer langt om man kutter ut de matvarene som utelukkende er negative og viser moderasjon med alt det andre. Totalforbud gjør kostholdet unødvendig trasig og vanskelig å følge opp i lengden. Når det er sagt, så lenge man får annen frukt på skolen blir nok juicen overflødig til lunsjen. Da ville jeg kanskje heller valgt å gi juice til enten frokost eller kvelds i stedet, slik at barnet fikk en C-vitaminkilde til det måltidet også. Det bedrer jernopptaket.
3småtroll♥ Skrevet 30. januar 2012 #23 Skrevet 30. januar 2012 Eldste på 9 har hatt melk frem til nå for mamma har glemt å bestille gitt... Hun på 8 har aldri hatt melk da hun ikke tåler det. De har med vann til vanlig. Noen ganger får de med en putt juice eller smoothie Når de er på tur nå på vinteren får de med kakao eller solbærtoddy.
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2012 #24 Skrevet 30. januar 2012 Her går ikke barna på skolen. Men de har med seg saft på flaske i barnehagen. Der får de kun melk og vann, derfor har de selv med seg saft. Her drikker begge to saft som tørstedrikke. Saft som tørstedrikke? Det er faktisk ikke bra for tennene å bruke saft som tørstedrikke. Har sagt det før, men ei som gikk i samme barnehage som mine barn, hadde i en alder av 4 år hull i begge fortenna, pga saft som tørstedrikke! Ja vi bruker saft som tørste drikke til barna. Og det har vi tenkt og fortsett med. Så lenge de har bra tannhygiene ellers så ser jeg ikke problemet med det. Jeg synes det er hysterisk å ikke la barna drikke annet enn vann. Vann smaker ingenting og er ikke godt i det hele tatt. Her er det kun pappan som drikker vann, ungene drikker som sagt saft om dagen og brus til middag. Jeg drikker kun brus og saft til nød hvis vi er tomme for brus en sjelden gang.
Ginger-mor Skrevet 30. januar 2012 #25 Skrevet 30. januar 2012 Her går ikke barna på skolen. Men de har med seg saft på flaske i barnehagen. Der får de kun melk og vann, derfor har de selv med seg saft. Her drikker begge to saft som tørstedrikke. Saft som tørstedrikke? Det er faktisk ikke bra for tennene å bruke saft som tørstedrikke. Har sagt det før, men ei som gikk i samme barnehage som mine barn, hadde i en alder av 4 år hull i begge fortenna, pga saft som tørstedrikke! Ja vi bruker saft som tørste drikke til barna. Og det har vi tenkt og fortsett med. Så lenge de har bra tannhygiene ellers så ser jeg ikke problemet med det. Jeg synes det er hysterisk å ikke la barna drikke annet enn vann. Vann smaker ingenting og er ikke godt i det hele tatt. Her er det kun pappan som drikker vann, ungene drikker som sagt saft om dagen og brus til middag. Jeg drikker kun brus og saft til nød hvis vi er tomme for brus en sjelden gang. Brus hver dag?! Hm. Mye syre for tennene og mye unødvendig sukker/søtstoffer, tenker jeg da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå