Gå til innhold

Tips til noe godt å ha på bløtekaken?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal lage en bløtekake i full fart i morgen, og bunnen kjøper jeg på bakeriet.

Men hva er godt å ha på?

Vaniljekrem, banan, fløtekrem..??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bøjørnebærsyltetøy, rør det inn i kremen.

Skrevet

Bøjørnebærsyltetøy, rør det inn i kremen.

Ok, det har de på glass i butikken da?

Vi er veldig glade i banan, men passer det med vaniljekrem feks?

hi

Skrevet

Har alltid jordbærsyltetøy blandet med krem og bananskiver på, nam nam :-) Men har det inni kaken da, og vanlig krem utenpå.

Skrevet

Et lettsyltetøy fra Nora, du kan godt ha vaniljekrem eller banan i et annet lag. Da blir bjørnebærene friske i smaken og det andre søtere.

Skrevet

Har alltid jordbærsyltetøy blandet med krem og bananskiver på, nam nam :-) Men har det inni kaken da, og vanlig krem utenpå.

Ah, ja det var jo lurt:) Da blander jeg vaniljekrem og fløtekremen og har på bananskiver inni? Og pynter med vanlig fløtekrem oppå? Nam, hørtes godt ut:)

hi

Gjest irismor
Skrevet

Dynk bunnen med litt melk eller solo :)

Ha på krem, stryk på jordbærsyltetøy og legg på bananskiver. Ha så krem på og legg oppå toppen. Krem rundt og ha på revet sjokolade eller jordbær i skiver.

Skrevet

Jeg pleier å bruke bringebærsyltetøy i bunnen, deretter bananskiver, så et lag med vaniljekrem! Dette har jeg to lag av da jeg bruker tredelt bunn! :) Kremen visper jeg tilslutt og tilsetter 4 ts sukker, så smører jeg den oppå og rundt kaka! Blir kjempegod! :) Som pynt bruker jeg geletopper og raspet kokesjokolade.

Skrevet

Ah, ja det var jo lurt:) Da blander jeg vaniljekrem og fløtekremen og har på bananskiver inni? Og pynter med vanlig fløtekrem oppå? Nam, hørtes godt ut:)

hi

Jada, jeg mente jordbærsyltetøy ikke vaniljekrem...jeg er stressa, hehe:D

hi

Skrevet

Vi hadde bløtkake på lørdag! Reinsdyrstek først, deretter bløtkake. Føler jeg har sanket voksenpoeng i fleng med dette! Mannen mener jeg nærmest hører hjemme på gamlehjem når jeg proklamerer at vi skal KOSE OSS med stek og bløtkake på en lørdag. Lørdagskos skal visstnok være pizza eller taco for oss under førr... Vel, jeg var i alle fall fornøyd. Og Bestemor ville vært stolt av meg, hun elsket bløtkake ;-)

Jeg er ikke så glad i å blande altfor mange smaker, og her er det jordbær det går i. Bakker bunnen selv, superfort gjort. Så blir den luftig og fersk og god. Deler den i to. Dynker med melk. Pisker 6 dl kremføte med litt sukker, vel en tredjedel får plass inne i kaken. Oppå dette har jeg jordbær; kjøpte frosne bær og kokte opp med litt sukker (ikke for mye sukker, bløtkake er mektige saker fra før). Dette havnet oppå kremen, og så la jeg på kaketoppen, dynket med melk og fordelte resten av kremen på denne. Skivede, ferske jordbær på toppen! Ikke norske, men det gikk nå til nød...

Mmm... midtsommerfølelse!

Skrevet

Nugatti! Vi bruker jordbærsyltetøy, vaniljekrem, nugatti og bananer mellom lagene (deler bunnen i tre). Pisket krem og jordbær på toppen.

Skrevet

Jeg kjøper vaniljekrem (piano) og nora rørte jordbærsyltetøy fra frysedisken.

Pisker krem og blander med vaniljekrem, har syltetøyet mellom kakebunnene sammen med vaniljekremblandingen. Enkelt, friskt og kjempegodt,

På toppen har jeg vanlig pisket krem, som jeg pisker med litt sukker og litt vaniljesukker. Pynter med f.eks jordbær og kiwi i skiver.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...