Anonym bruker Skrevet 29. januar 2012 #1 Skrevet 29. januar 2012 Vi har en gutt som heter Odin. Min mann ønsker at hans kommende lillebror skal hete Rasmus, og jeg syns det er et utrolig søtt navn, men blir det ikke heelt galt når storebror heter Odin?? Det er jo to helt forskjellige navn... Trenger noen helt objektive meninger her...
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2012 #2 Skrevet 29. januar 2012 Odin og Rasmus går helt fint sammen:)
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2012 #3 Skrevet 29. januar 2012 Jeg klarer ikke forbinde det navnet med noe annet rass + mus, sorry altså..
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2012 #4 Skrevet 29. januar 2012 Min mening blir ikke objektiv, da jeg også har en Odin:) Lillebror heter Birk, noe jeg synes klinger bra. Han har også en store(halv)bror som heter Trym. Som du sier, så er Odin og Rasmus to forskjellige navn. Men det er jo ikke noe galt i å ha det, så lenge dere trives med det! Personlig var jeg veldig opptatt av at det skulle være navn i samme gate; at det skulle være norrønt. De lærde strides om hvor vidt Birk er norrønt, men det holder for meg:)
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2012 #5 Skrevet 29. januar 2012 Jeg er også veldig glad i norrøne navn, men det er dessverre ikke min mann - annet enn i navnet Odin da, som vi begge syntes var flott. Ja det er klart at det viktigste er jo hva vi som foreldre syns. Min søster har ymtet frempå at hun syns Rasmus blir litt "Rotta Rasmus på Rikshospitalet", hehe.. Vanskleig, tusen takk for innspill, håper på flere.. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå