Gå til innhold

Hvordan reagerte deres barn på fast føde?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Begynte å gi min 4 1/2mnd gamle gutt litt grøt tirsdag denne uken, veksler mellom velling og litt fastere konsistens. Han Elsker dette virkelig, og koser seg som bare det med maten!!

Men før dette hadde han avføring ca 1 gang hver/annenhver dag, og nå virker det som all maten går rett gjennom.. Ikke i store mengder, men litt av gangen, spredt ut over hele dagen........ Fra å være normalbrun farge, er den nå blitt mer grønnlig.

Allment er han som før, blid og smilende til alle døgnets timer :)

Har deres også reagert lignende? Har hørt av andre at når de begynte med grøt, stoppet magen opp fullstendig, men her i heimen er det helt motsatt ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann! Vi begynte med innføring av fast føde i romjula. Da var vesla ca 5 mnd. Vi begynte med grønsakspure, ca to teskjeer for dagen, veldig små mengder i starten. Merket ikke noen forandring på avføring, men prøvde så med blåbær og da ble avføringen BLå :-). Spiser for det meste ett grøtmåltid for dagen nå og har ikke merket noe forskjell på avføring, hun bæsjer ca 2-3 ganger for dagen og det gjorde hun før vi innførte fast føde også. Eneste jeg merker forskjell med er at nå trykker hun seg når hun bæsjer, det har jeg ikke merket at hun har gjort tidligere.

Skrevet

Utrolig artig å se ansiktsuttrykket når han får smake på noe annet enn bare morsmelk, og han vil jo holde flasken/koppen selv. Dessuten er det godt at pappaen også får bidratt med maten, det er jo jeg som har vært matfatet disse månedene. Spennende tid fremover! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...