Gå til innhold

Hvor mye har dere i sparepenger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter endt permisjon og ulønnet, så har sparekontoen blitt ganske så skrapa. VI har komt igang igjen, og er nå oppe i 70 000 på BSU kontoen, og fortsetter videre på en bufferkonto.

Mannen mener dette holder i massevis og at vi betaler heller ned på lån og sånn nå. Mens jeg da, mener at vi må ha littegranne mer i bakhånd..

Hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er enig med mannen din.

Vi har vel ca. 70 000 i bakhånd.

Skrevet

Jeg er enig med deg.. pengene som står på BSU konto er jo ikke noe man tar av hvis vaskemaskina ryker f.eks...

Vi har 120 hver på BSU, og ca 100000 på høyrentekonto utenom

Skrevet

Har spart meg opp 420 000 og de skal jeg snart bruke som EK når jeg kjøper meg hus:)

Hilsen en alenemor.

Skrevet

Vi har ca 60.000,- i fond og ca 35.000,- på bufferkontoen.

Noe mer enn dette trenger vi ikke synes jeg, da er det viktigere å betale ned på lån.

Skrevet

160 000 kr på sparekonto.

Skrevet

Jeg har i overkant av 100 000 på BSU og ca 30 000 på sparekontoen min. Mannen har 50 000 på BSU og på vår felles sparekonto står 25 000 kroner.

Vi er i en fase hvor vi kvitter oss med billån og (i mannens tilfelle) andre lån samtidig som vi sparer opp egenkapital til bolig. Kontoene bør med andre ord vokse betraktelig i løpet av året.

Sånn generelt synes jeg 40-60 000 er greit å ha i bakhånd, utover det ville jeg prioritert nedbetaling framfor ytterligere sparing. Det har man mye mer igjen for rentemessig.

Skrevet

Vi har sammen ca 75 000 kr på bsu og rundt 50 000 på sparekonto.

Skrevet

Jeg har litt over kr 70.000 på sparekontoen. Mannen har litt mer enn det.

Skrevet

Penger på BSU er jo "ikkeeksisterende", de kan man jo ikke bruke til noe annet enn husbetaling og man bør jo ikke bruke dem før man har spart helt opp til grensen. Egentlig er det beste å uansett vente til man er for gammel til å spare, for det kan jo hende grensen for hvor mye som kan spares økes. Den ble det for noen år siden og da hadde jeg nesten spart opp maks, så ble grensen økt og jeg kunne fortsette å spare likevel.

Jeg syns man bør ha litt penger på en sparekonto sånn at man kan ta ut penger derfra hvis noe skjer eller man trenger å bytte ut større ting som seng og sofa. Hvis man sparer til noe spesielt, så har man selvfølgelig behov for å spare mer til det og da kan det jo også være fornuftig å vurdere om man skal ha en egen konto til det.

Vi har vel til sammen ca 200 000kr på bsukontoene våre, men nå er vi for gamle til å kunne spare mer, så de kommer vi nok ganske snart til å betale ned litt av lånet med. I tillegg så har vi vel ca 50 000kr hver på sparekontoer + litt ekstra på regningskontoen til de mnd det kommer mange regninger. Vi har akkurat bestilt ny seng, så noe av pengene går på å betale den når den kommer og så vurderer vi i tillegg en ny sofa og da går det jo litt penger der også. Vi har også litt igjen på et billån vi vurderer å betale ned.

Skrevet

På "sperret" sparekonto har vi stående drygt 500 000, og vi har vel tilsammen rundt 300 000 i fond og livrente, pluss at barna har mellm 250 000 og 300 000 hver seg. På tilgjengelige sparekonti har vi ikke så mye, rundt 100 000 tilsammen, kanskje. Ja, vi har til salt i maten og vet vi er heldige. Men så bruker vi ikke så mye heller...

Skrevet

Vi har 230000 kr på sparekonto. Det dekker to netto-lønner til meg og mannen, pluss noen mndr ulønnet permisjon for meg til sommeren. Regner med å holde den på 120-150000 etter permisjonen min. Ellers betaler vi nå mye ned påbillån i stedet for å spare. Har hus, og har brukt opp bsu ved huskjøpet. Synes to mndslønner er greit å ha hvis noe skulle skje med oss/jobben, samt å ha til evt store utgifter/reparasjoner på huset.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...