Litle Peanut Skrevet 29. januar 2012 #1 Skrevet 29. januar 2012 hva gir dere når dere er på besøk hos noen og babyen skal ha middag? Gir dere fra kjøpt middagsglass, eller tar dere med hjemmelaget mat?? Jeg lager mat til gutten hver dag, han har ikke smakt "glassmat". Det er ikke så lenge siden han begynte med fast føde da, så de få gangene vi har vært hos noen i middagstider har jeg bare gitt han melk, for det har vært mest lettvint, utenom når vi har vært hos familie, da han jeg laget mat til han der. Hvis dere tar med hjemmelaget hva tar dere med da?? Vet ikke hva slags (kokt) mat kan stå i romtemperatur uten å bli ødelagt. Og en ting til: går det an å fryse avokadomos?? Eller har det i kjøleskapet over natta??
Tosta <3 Skrevet 29. januar 2012 #2 Skrevet 29. januar 2012 Vi er som regel hjemme i middagstider, ellers har jeg gitt middag før vi har gått. Men visst du skal på besøk til noen har de jo kjøleskap du kan oppbevare maten i?! Jeg posjonerer opp avocado mos i fryseposer, lager en haug og trykker den flat, da tiner den så lett igjen etterpå. Prøvde også å fryse i isterningsbrett men syns den da fikk en rar lukt.
abella Skrevet 29. januar 2012 #3 Skrevet 29. januar 2012 Jeg tar med mat hvis vi skal spise borte. Har masse mat liggende i fryseren. Så spør jeg evt om å låne kjøleskap/fryser der vi er. Det er akkurat den samme maten som jeg lager til daglig. Pleier uansett ikke lage fersk babymat hver dag, så jeg har et lager i fryseren. Det går fint å fryse avokadomos, det blir litt brunt når det tiner, men kan fint spises. Jeg fryser avokadomos selv. Hvis du har det i kjøleskap over natta vil det nok bli veldig brunt, kan sikkert fortsatt spises, men blir kanskje litt uappetittelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå