Anonym bruker Skrevet 29. januar 2012 #1 Skrevet 29. januar 2012 Det hele starta før jul med forkjølelse som vaerte i ei uke og så i romjula var jeg helt tett i nesa, vondt i ører, vondt i panna. Var jo hjemme hele den tida på grunn av jula. Så fikk jo slappe av. Tok ei ukes antibiotika kur. Uten at det hjalp. Etter nyttår var det samme følelse i panna at det sprengtes, ørene klødde, det stakk fra tid til tid noe der, vondt i overkjæven. Har vaert hos fatslegen mange ganger. De første gangene var det omtrent ikke noe bevegelse i trommehinna som tilsier jo at det kan være værske i mellomøre. Var hos øNH legen, tok ut en del voks men ellers kunne han ikke se noe. Må nevne at trommehinna har ikke vaert betent. Så alle de symptomer har jeg hatt hele tida nå. På fredag gikk jeg til ei akupunktur dame som tok ørelys i ørene mine. Det vil si tente på ei kjegle som består av bivoks og urter. Dettte er noe som hjelper for sånne plager. Men for min sin del så ble jo det bare verre. Noen timer etterpå hadde jeg forferdelige øresmerter. Kan jo hende at væske ble satt i bevegelse der inne. Hun sa at med dette kan man suge værske ut av bihuler til og med. Nå er jeg så lei hele greia. Skjønner ikke hva skal man gjøre. Må jo på jobb. Man kan vel da ikke sitte hjemme med dette hele tida! Feberen har vaert litt men ikke noe ekstremt høyt. ørene er tette og det gjør vondt. Noen som har erfaring med vonde ørar? Eller med sånne ørelys behandlinger?
Brno 08,09, + 12:) Skrevet 29. januar 2012 #2 Skrevet 29. januar 2012 ikke noe erfaring med vonde ører over tid, men fikk akutt øreverk i uke 32 i sist svangerskap. Det var rett og slett grusomt, fikk vondt i ørene i 21 tida om kvelden og i 5-tida morgenen etter sprakk tromhinna... helt pyton! Var til lege og han mente han sjelden hadde sett en sååå sprengt tromhinne før og fikk antibiotika på tross av at det ikke var vanlig å gi når bare ei øre var betent. Han sa det var på grunn av graviditeten og fordi infeksjonen hadde vært så rask... God bedring, en skjønner virkelig hvor vondt ungene har det etter å ha opplevd øreverk som voksen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå