Gå til innhold

Walk in garderobe - hvilken innredning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal lage ny garderobe innenfor soveromme vårt, men er usikre på hvilken innredning vi skal ha.

Samboeren vil ha en stang på den ene veggen til å henge altmulig, og masse trådkurver på den største veggen.

Jeg er ikke sååå fan av trådkurver, fordi jeg mener de blir fort rotete (han mener motsatt)

Noen som har et genialt tilps til innredning ? Hva funker, og hva funker ikke ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du googler bilder finner du mange gode alternativer. Jeg hadde valgt noe lignende dette: http://2.bp.blogspot...k-in-closet.jpg

Inne i skapene kan man da ha skuffer hvor en god del ting kan oppbevares - slips, belter, undertøy, sokker, strømpebukser +++. Samtidig er det da skuffer eller hyller hvor man kan legge ting som t-skjorter, tights o.l.

Det som skal henges, som f.eks. skjorter og kjoler, kan da henge i de områdene hvor de er åpent (og f.eks. inne i skapet også, hvis man velger å ha skap hvor en halv del er til å henge og den andre delen er til skuffer og hyller). Det blir ryddig og enkelt, og ikke minst fint.

Skrevet

Vi har stang på kortveggen, og vanlige hyller langs den ene langveggen (to laaange plater), har kurvhyller under hyllene. Er hjemmesnekret på enklest mulig måte.

Er ikke noe god løsning synes jeg, blir fort rotete.

Vist jeg skulle ha gjort om (leier), ville jeg ha delt opp det med flere hyller, og noen vegger, slik at det hadde blitt "rom" for klærne, slik at det ikke bli høye stabler som velter bare du ser på dem.

Skrevet

Ok, takk for svar. Hadde egentlig ikke tenkt å ha skapstammer siden det da blir litt som skap inni kap. Men ser jo at Ikea sine er helt greie, og veldig lette å lage slik vi vil ha dem (jeg hyller og han trådkurver f eks)

Hmm. Kanskje vi må ta oss en tur ut dit for å kikke litt.

HI

Skrevet

Det som skal henge må selvfølgelig kunne henge.

Truser, sokker, strømper, BH-er og andre småting ligger best i vanlige skuffer, maks 15 cm dybde, Trøyer, bukser, ullundertøy, treningstøy, gensere ol ligger best i trådskuffer. De er luftigst og det er enklere å få tak i det du vil ha når du både kan se hva som er der og du kan trekke ut skuffen. Tykke gensere og jakker og andre store ting ligger best på hyller.

Det er også viktig å sette av nok plass til sko og tilbehør som vesker, skjerf, smykker ol.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...