Gå til innhold

En ting som irriterer meg er når folk...


Mumie_Mamma

Anbefalte innlegg

Må bare si sin mening uten at du faktisk ber om det. Jeg har 3 barn og har alltid lyst på mange barn. 4-5 barn hadde vært mitt i blinken. Hater å høre komentarer som, du har vel nok unger nå, nei nå må dere gi dere, hvorfor skal du absolutt ha. Så mange barn eller er dere tilhengere av smiths venner osv. Jeg komenterer aldri andres valg, så hvorfor ikke la oss som har lyst på mange barn bare være i fred. Gled dere heller sammen med oss, slutt å hver så jævla negativ. Jeg må innrømme at jeg er små deppa nå, mannen min vil vente noen år og vel å greit er det. Måtte bare lufte tankene mine litt. Flere som kjenner på denne frustrasjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det vil alltid være folk som vet best, og som alltid har gjort det rette. Det kan hende det stemmer, at det har gjort det rette, for seg selv! Har en kollega som alltid skal fortelle hvor fantastisk hun har vært fordi barna hennes alltid har sovet ute i alt slags vær, og som synes at alle burde gjøre det samme. Noen ønsker mange barn, andre vil ikke ha barn. De om det. Jeg er en av de som vil ha kun to, men om folk vil ha fem eller sju, så skal ikke jeg legge meg borti det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen barn enda, me har lyst på mange barn, 4 kanskje:) Men syns absolutt ikke andre har noe som helst med hvor mange barn ett menneske har eller har lyst på! Er ikke alle som eier sosiale antenner:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du hva... jeg har sittet og tenkt på det samme! Jeg blir 4 barnsmor nå, og hører bare krasse kommentarer hele tiden, blitt slik at jeg ikke vil fortelle at jeg er gravid! Til og med familien kommer med bemerkninger... så da jeg var gravid i sommer (hadde MA) sendte jeg en melding hvor jeg skrev, vil ikke ha spydige kommentarer, så hvis du ikke har noe pent å si, ikke svar på meldingen... Og så skrev jeg "er gravid og lykkelig".... og da kom det hyggelige meldinger etter det... men en skrev: Gud hjelpe deg! og ikke noe mer... Jeg ble ordentlig lei meg... Så nå da jeg er gravid igjen, vet jeg ikke hvordan jeg forteller det uten å få de samme kommentarene du snakker om....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må jeg være veldig heldig. Jeg får også nr.4 og har ikke hørt en eneste negativ kommentar! De synes det er "kjempekoselig", "spenstig gjort", "så flott" osv. Så jeg har bare fått oppriktig hyggelige tilbakemeldinger. Kan jo hende at det finnes noen fjerne bekjente der ute som tenker noe annet. Men det bryr jeg meg i så fall fint lite om. Mine venner, bekjente, familie og arbeidskollegaer har utelukkende vært positive!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har termin med nr 3 nå i februar. Etter at dette ble gjort kjent traff jeg en familievenn på butikken. Jeg sa,glad og fornøyd, at jeg regnet med at hun hadde hørt nyheten. Hun responderte med å si "var det planlagt det her da? Du må jo drive med annet enn bare barn" PAFF!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er også gravid med nr. 4. Men hørte mere da jeg fikk nr. 3. Ei som har spurt om jeg er gal, ellers virker folk som de er glad på mine veine :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, om vi får høre det!? Er en grunn til at jeg ikke føler for å fortelle mine foreldre helt enda... For hver gang vi møtes er det " nå trenger dere ikke flere,,,, dere må passe på så dere ikke får flere nå... Dere kan godt vente litt før dere får en til nå..." osv osv...

 

 

Men det verste var vel den perifere bekjente som skrev melding til meg på facebook, for å si sin hjertens mening om navnet vi hadde valgt på minstemann, for makan til stygt navna hadde hun aldri hørt og stakkars unge og vi var ikke riktig vel bevart...

 

 

Vel, folk skal nå alltid legge seg oppi ting de ikke har noe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg hadde giddi å sagt noe til de som kommer med spydige kommentarer :) det er deres tid til å kose dere og glede dere over det nye livet som vokser å gror :) ikke la det negative få plass :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Folk kommer med bedreviter-kommentarer uansett. Vi venter vårt første, og muligens enesre, barn, og får stadig kommentarer på at vi er så egoistiske som kun ønsker ett barn. Hvorfor skal jeg gidde å forsvare vårt valg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg venter nr 5 nå og her er det kun min mor som vet det utenom min forlovede familie.

 

Skal holde det skult så lenge det er mulig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi venter nummer 5, jeg driter i alle de andre. Det var noen få som kommenterte det at vi har nok å gjøre. Ja og det er vel praktisk talt vårt problem sa jeg. Og jeg dreper ikke ett ufødt barn det er ikke polisien vår, er ikke barnas skyld at de blir til. :))) happy morsdag. folk kan feie for sine egen dør, så der fikk man ut litt hormoner også. hehehehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...