Gå til innhold

Ettåring med for korte ben?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ingenting ble sakt på ettårskontrollen, men jeg kommer likevel ikke fra tanken om at det er rart at hun bruker 74 i bukse, men 86 i trøye. Veldig uvanlig, eller hva? Tenker det går seg til, men likevel...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det er det vanligste.

Begge mine har brukt en str mindre i bukse og det har de aller fleste av venners barn også gjort.

Skrevet

De vokser så i rykk og napp disse små.Min snart 4 åring har flere bukser i str 98 og gensere i 11o.Klær er også veldig forskjell på størrelsene.Hun er nok ikke så stor, men faren er også "kort i bena"men ikke for kort.Går seg nok til.

Skrevet

Det er vel vanlig da.

Thanks. :)

Skrevet

Det er forskjell på barn, og du trenger nok ikke å bekymre deg. Vår eldste har også alltid vært lang i overkroppen i forhold til bena, så det å kjøpe f.eks joggedresser har vært ganske håpløst med mindre delene selges separat. I tillegg er han litt bredskuldret og trekker derfor mer i armene enn en del av hans jevnaldrende kamerater. Han har også hatt 1-2 størrelser i avvik mellom underdeler og overdeler nesten hele veien. Nå er han 9 år og bruker str 14-16 år i overdeler og 12 år i bukser (han er i tillegg veldig lang for alderen, 150 cm). De tre andre barna våres er mer jevne i vekst og bruker stort sett samme størrelse oppe og nede, evt en størrelse større oppe enn nede.

Skrevet

kjempevanlig.. min eldste er 10 år, bruker 12 år i gensere og 8 år i bukser, slank og kort i bena, men lenger i overkroppen :)

Samene f.eks. er jo veldig korte i bena.. Så mange som har korte ben har kanskje noe sameblod i seg?

Gjest Juliea+gullet07.03.11
Skrevet

Vanlig med ujev str. Min er lang i bena og bruker 86 mens 74 eller 80 er nok på overkroppen for at hun ikke skal drukne i genserne...

Skrevet

Takk igjen. Veldig godt å høre. hi :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...