Gå til innhold

Feber som kommer og går hele tiden, normalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min har vært mye syk med feber etter at han begynte i barnehagen i august. Feberen er ofte høy og varer et par dager så går den bort. Nå ble han syk med feber igjen sist lørdag (over en uke siden) og da var feberen oppe i nesten 41. Dagene etter varierte den mellom 38 og 40. Jeg leverte han i barnehagen etter noen dager da jeg trodde han hadde hatt en feberfri dag, men da han kom hjem hadde han 38,5 i feber igjen og var sur og trøtt. Han har vært mye sur og trøtt etterpå også, våkner hele tiden på natta, men har ikke vært så varm at jeg trodde han hadde mer feber. Nå er han VELDIG sur og trøtt, så jeg målte temperaturen igjen og den er på 38,5. Hva kan være årsaken til at han har feber så lenge da?Han hoster mye og er tett i nesen, men det er han nesten hele tiden.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Søsteren min mener hun aldri har vært borti en unge som får så ofte feber som han, så jeg mener ikke jeg er hysterisk.. men legen tar meg ikke på alvor.

HI

Skrevet

vanskelig å si, men kunne kanskje vært på plass å tatt noen prøver kanskje når det er så ofte og om allmentilstanden hannes er veldig dårlig. Ellers er jo veldig vanlig at noen unger er mye og ofte syke første året i barnehagen.

Skrevet

Tving legen til å lytte på lungene for å høre om det kan være mycoplasma. Stille lungebetennelse. det er faktisk ikke normalt å ha feber titt og ofte.. Ja gjerne snørrete og hoster, og særlig om vinteren og da særlig det første året.. Men jeg ville insistert på at han sjekket ordentlig.

Skrevet

Nå mener ikke jeg at man kan "høre" mycoplasma bakterien i lungene :P Hehe. Men at han må lytte om det noe slim osv. Og ta en prøve og se om det er mycoplasma. Sånn. Det ble riktigere.

Skrevet

Ja vet det er vanlig å bli mye syk, men når han er blitt syk så vil det liksom ikke helt slippe taket. Føler det svever rundt han hele tiden. Noen ganger har han veldig dårlig allmentilstand der han bare sover, får ikke i han mat eller væske. Andre ganger er han oppe og leker, men er likevel sur og trøtt, spiser ikke men drikker heldigvis godt. Han er alltid tett i nesen og har mye slim i halsen, nesten som en forkjølelse som aldri går bort, bare at den noen ganger er verre enn andre dager.

HI

Skrevet

Ta ham med til legen og be dem henvise deg til øre, nese , hals. kan jo være han har store polypper eller noe og dermed blir mer mottaglig for sykdom. Men en annen ting kan være at han blitt syk så ofte at immunforsvaret er blitt dårlig og dermed kommet inn i en vond sirkel. Men da vil dere jo få veiledning på hvordan dere skal ta dere ut av den.

Skrevet

Jeg har ei datter som er slik. Hun var slik det første året i den andre barnehagen hun startet i. (i den første barnehagen var hun ikke syk en eneste dag) Men i den andre så kom feberen, den kom plutselig og uten andre symptomer. Leverte om morran og en times tid eller to etterpå så var feberen 40. Den varte i noen dager hver gang.

Sjekket hun hos legen etterhvert, og etter anbefaling ble det sjekket ut om hun hadde kyssesyken. Men legen fant ingen ting i veien med henne. Dette stabliserte seg etter nesten ett år.

Nå har hun nesten ikke hatt feber på noen år, men hun startet i førsteklasse i år og feberen har kommet tilbake. Bare i januar har vi hatt 2x3dager med sykedager fra skolen pga feberen. (og vi har vært heldige siden feberen startet i helgen slik at det ikke har blitt enda flere dager hjemme)

I barnehagen så fikk vi til ett samarbeid, så når hun begynte å hangle fikk hun sove på sofaen en time eller to. Dette gjorde at hun fikk redusert sykedagene sine drastisk. Og det var to andre barn i barnehagen som hadde det på samme måte, så hun var ikke den eneste. Dette er ikke mulig på skolen, så når vi merker feberen er den 40 og hun er helt utkjørt. (hun er i vanlig form helt til feberen nermer seg 40, så min mann sier jeg er litt hysterisk som rusler rundt med febermåleren nesten i lomma. Men har funnet ut at jeg må sjekke henne innimellom i håp om å få roet feberen litt. De andre ungene i huset ser en på at har feber såvidt den er over 37grader, så de er veldig ulike slik sett.

Så jeg satser på at kroppen hennes bare skal ha litt feber støtt og stadig for å bygge opp imunforsvaret sitt. Etter sistgang hadde hun flere år uten noen sykdommer, såvidt antydning til en rennende neste var det vel.

Skrevet

Min datter har slitt med stadige feberepisoder fra cirka 1 års alder. Mest i vinterhalvåret. På det verste hadde hun feber minst to ganger pr mnd. Den kom fort, ble høy og gikk alltid over av seg selv etter 2-4 dager uten noen behandling. Vi var mang en gang hos legen uten at hun hadde utslag på crp eller andre funn. I tillegg hadde hun en slitsom hoste som varte i ukesvis hver gang hun var forkjølet. Dette har vært fryktelig slitsomt for henne og for oss og det har blitt veldig mange dager borte fra barnehage/jobb. Men så var vi plutselig heldige og kom til en fantastisk barnelege som syntes at jentas symptomer stemte bra med forstørrede polypper el mandler. Hun ble henvist til øre-nese-hals lege som kunne konstatere at jenta hadde svære polypper. Hun ble operert og har blitt så mye bedre. Nå er det nesten ikke et host og hun har "bank i bordet" ikke hatt en feberepisode på lenge. Be om en henvisning til ønh lege dere også, kanskje det er løsningen for dere også!

• 2 år senere...
Skrevet

Dette er akkurat slik jenta mi har det nå :-( feber for (ja har ikke telling) siden oktober. .. andrr med erfaringer som har vert i liknende situasjon?

Anonymous poster hash: c5beb...27d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...