Gå til innhold

Noen med meninger om dette? (twilight bøkene)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kun sett den andre filmen i serien og elsket den. Jeg er glad i å lese så tenkte jeg skulle lese bøkene før jeg så de andre filmene da jeg har hørt de skal være ¨så bra.

Har nå lest ca 70 sider i den første boka og den fenger meg ikke i det hele tatt.. Føler den er skrevet som en barnebok? Så er egentlig ganske skuffet.

Andre ganger jeg har lest boka som det er lagd film av har jeg syntes boka har vært råbra med mer detaljer enn filmene og en helt annen måte å oppleve det på.

Noen med meninger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har lest alle bøkerne og sett filmene. Synes bøkerne var bra jeg, men man må kanskje tenke på at dem først å fremst er rettet til ungdommer og er vel derfor skrevet på et litt enklere språk. Synes derimot ikke det gjorde noe for selve inneholdet.

Skrevet

Jeg har lest alle bøkerne og sett filmene. Synes bøkerne var bra jeg, men man må kanskje tenke på at dem først å fremst er rettet til ungdommer og er vel derfor skrevet på et litt enklere språk. Synes derimot ikke det gjorde noe for selve inneholdet.

Synes språket er veldig enkelt skrevet og det blir dermed kjedelig..

Men ja det er jo en ungdomsbok så det er nok derfor. Tviler på jeg gidder å lese alle bøkene.

Skrevet

Les de på engelsk da? Er bare første boka jeg leste på Norsk de andre leste jeg på engelsk. Da unngår du nok en del av det problemet.:)

Skrevet

Den norske oversettelsen var tam... Skal visstnok være bedre på engelsk.

Skrevet

Jeg har lest dem på engelsk, og elsket dem! Er jo ungdomsbøker, men jeg syntes ikke det gjorde noe:)

Skrevet

helt enig. Leste også bøkene på engelsk og elsket dem

Skrevet

Jeg har lest alle på norsk, mest fordi det er de bøkene som blir mest lest av elevene mine (13-16 år) og jeg gjerne ville vite hva de faktisk leser. Med det i tankene, at de er ment for ungdom, så synes jeg de ble underholdene. Synes første boken var den tammeste, de tok seg litt opp etterhvert, men de er veeeeldig fjortis da ;)

Skrevet

De må leses på engelsk. Det blir så mye bedre. Er jo veldig fjortis, men jeg liker å være litt fjortis av og til :)

Skrevet

Spørs om du ikke har for høye forventninger.

Jeg jobber i bokhandel og leser en del ungdomsbøker nettopp for å vite hva de handler om, for å kunne gi tips og gaveråd til besteforeldre osv.

Jeg leste disse bøkene med det i bakhodet at de er ungdomsbøker og da er det absolutt en fengende serie, skjønner godt at de har blitt populære.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...