esam Skrevet 29. januar 2012 #1 Skrevet 29. januar 2012 Hvis man føder 2 uker etter termin har man allerede hatt 5 uker permisjon, og da mindre tid med babyen i permisjostiden.... Er ikke det litt urettferdig?? Eller er den ikke sånn? Jeg vil at ha skal komme ut Nå, så jeg får mest mulig tid med han uterfor magen!!
2 prinser og et nurk på vei Skrevet 29. januar 2012 #2 Skrevet 29. januar 2012 De samme tenke eg. For får vi før tiden miste vi jo de tilsvarene f.eks får vi 2 uker før mister vi 2 uker. Har selv 9 dager til termin å håpe jo på å holde han inne men vil og ha han ut er LEI nå.
2,5barn+1engel Skrevet 29. januar 2012 #3 Skrevet 29. januar 2012 frøkna her kom 4 uker for tidelig, og da mistet vi 4 uker av permisjonen.. kjedelig den veien også..
kattemamma Skrevet 29. januar 2012 #4 Skrevet 29. januar 2012 Sånn er det dessverre bare! For å få "optimal" permisjon må man føde på termindagen, men de aller færreste gjør jo det, og enten "mister" permisjonstid med å føde før termin eller "mister" tid med barnet med å føde etter termin. Hadde vært greit å vite nøyaktig dato for når barnet ble født, så kunne man på forhånd ha tatt ut permisjon tre uker før denne datoen! Er bare ved planlagt keisersnitt det går, og tilogmed da er det ikke sikkert da noen opplever at fødselen setter igang på naturlig måte før keisersnittdatoen! Fødte frøkna vår 5uker + 3 dager før termin, og håper denne gangen det blir nærmere termin, vil gjerne ha noen dager eller uker i permisjon før h*n melder ankomst!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå