Gå til innhold

Må bestille time for abort på mandag ...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så lei meg! Vi har vært uforsiktig! Har time for å sette inn spiral i slutten av februar, legen sa det ikke var vits med p-piller for så kort tid og når vi har vært midt i akten har vi rett og slett vært uforsiktige!

Jeg er så imot at folk tar abort fordi de har vært uforsiktige, men vi kan rett og slett ikke få dette barnet! Det er bare 15 uker siden vi fikk vår førstefødte!

Vi har verken penger eller stor nok leilighet for en baby til. Jeg er så forbanna på meg selv. Og så lei meg. Jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg! :(

Hater meg selv akkurat nå

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om dere vil og du virkelig mener at du er mot abort så tar dere imot dette barnet også.. det går sååå fint... Mange barn som vokser opp og ikk har verdens største plass hjemme, men det går helt fint, penger.. du får sikkert endel til begge barna også går det på å prioritere..de blir jo tette i alder ja, men de kan jo da arve etter hverandre..

Dette er et valg som kun dere kan ta, men dere burde også ta konsekvensene av å ikke ha brukt prevansjon.. og vil dere så klarer dere 2 tette...de kommer iallefall til å få masse glede av hverandre... jeg og min søster er det 11 mnd, mellom, men heldigvis ikke i samme år, hehe.. kunne jo vært det.. vi har verdens beste forhold, nesten som tvillingforhold.. jeg var også et uhell, og foreldrene mine trodde ikke de kom til å takle to babyer hverken økonomisk eller ellers, og mor jobbet ikke engang på den tiden... men alt går om man vil :)

Skrevet

Ikke hat deg selv, det er ikke noe poeng. Det er som det er!

Jeg synes ikke du skal ta abort pga leiligheten og penger alene. Men om det absolutt ikke passer nå, og du ikke vil, så er det en annen ting.

En baby tar ikke store plassen (selv om du har en fra før), og når det barnet trenger mer plass har det allerede gått så lang tid at situasjonen økonomisk kan vere helt annen? Om det er permisjonspengene som er problemet, så forandrer dere på fordelingen så du kan komme tilbake til jobb litt før og pappan får mer permisjon nå - så rekker du å jobbe 6 måneder og tjene opp igjen nok permisjonspenger. Hør med nav og jobben din! Om dere er riktig på potta så kan du vere hjemme med begge to i den andre permisjon. Kontantstøtten øker fra høsten så da kan du hente litt der også. Og masse babyting og klær har du jo allerede!

Om det derimot er hele situasjonen som er helt feil, så vit at det ikke trenger å vere så ille å ta abort. Jeg måtte gjøre det selv som 20-åring. Og selv om jeg en gang i blant tenker på det, er det ikke noe som definerer livet mitt. Som jeg ser det hadde jeg ikke noe valg, og angrer ikke på det i det hele tatt idag.

Men om du får det barnet, så er det iallfall helt bombesikkert at du ikke kommer til å angre! :) Det går så fint så!

Klem

Skrevet

Hvorfor i all verden har dere ikke brukt kondom om dere ikke vil ha en unge til?

Enten er du i mot abort eller så er du det ikke.

Du kan ikke si du er i mot abort så lenge det ikke gjelder deg, men så fort du gjør en feil er det ok.

Skrevet

Har du i det hele tatt lest innlegget hennes?

Skrevet

Hvorfor i all verden har dere ikke brukt kondom om dere ikke vil ha en unge til?

Enten er du i mot abort eller så er du det ikke.

Du kan ikke si du er i mot abort så lenge det ikke gjelder deg, men så fort du gjør en feil er det ok.

Det er jo veldig typisk da, å være imot abort helt til man vil ta abort selv. SELV har man jo en god grunn til det, mens de andre ikke har det... Kameler smaker ikke så godt.

Håper uansett det ordner seg for deg hi, og at du treffer det valget som er riktig for deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...