Gå til innhold

Reise på tur og nyfødt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dere. Håper noen kan komme med et ærlig synspunkt. Venter nr 3 i juni, og midt i september har mannen meldt oss på tur med hans firma, torsdag til søndag. Dette er en tur som vil innholde noe alkoholservering og festligheter for de som ønsker det. Mannen hadde tatt utgangspunkt i å ta med den lille pga alder, da det har vært tilfeller hvor ansatte har gjort det før, og da selvfølgelig avstått fra festingen. De to andre barna blir til sin far da det alikavel klaffer med pappa helg, og må innrømme at tanken har streifet meg på om vi kan benytte oss av barnevakt på den lille? Eller er det aaaaltfor tidlig? Forutsetningen er såklart at alt har gått bra og ingenting er galt. Pga tidligere sykdom hos meg vil jeg uansett ikke få til å amme dette barnet, så det vil få flaske fra første dag desverre.

Vurderer som et alternativ å sende mannen og heller bli hjemme selv, men skal ikke legge skjul på at det frister med en slik tur for å få være litt kjærester igjen så lenge omstendighetene tillater det:)

Så hva tenker dere? Er det en absurd tanke? (barnepassere vil være unge, oppegående besteforeldre med jevnlig kontakt med barnet fra fødselen av)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du klarer å være vekke fra babyen så er det jo greit. Personlig hadde jeg ikke klart det, men folk er jo forskjellige.

Skrevet

Det blir alt for lenge å være borte fra en så liten baby, men om dere tar den med får dere sikkert en fin helg da også.

Gjest Juliea+gullet07.03.11
Skrevet

Jeg ville aldri latt barnet på knappe 2 mnd bli igjen hjemme for at jeg selv skulle dratt på jobbtur med mannen..

Hadde barnet vært 6 mnd+ null problem men en helg, men før det helt uaktuelt for meg.

det er ikke sikkert du er i form heller etter fødselen, og er heller ikke sikker du er komfortabel med å være borte fra mini menneset ditt såpass tidlig

Skrevet

Se det ann :D Jeg har hatt barnevakt på min nr 3 når han var 6uker gammel, gikk veldig bra det! Var borte ei hel helg.

Husker dib damene fyrte opp under. Du kjenner deg selv best, gjør som DU føler for!

Skrevet

Se det ann :D Jeg har hatt barnevakt på min nr 3 når han var 6uker gammel, gikk veldig bra det! Var borte ei hel helg.

Husker dib damene fyrte opp under. Du kjenner deg selv best, gjør som DU føler for!

Så da er ungen din voksen nå?

Skrevet

Hva mener du?

Siden du vet at det har gått bra.

Gjest Heartbroken
Skrevet

Jeg tror ikke barnet tar skade av det, men jeg tror heller ikke at det er bra for det.

Jeg hadde nok aldri reist fra et så lite barn for så lenge, men dere gjør det som føles rett for dere.

Skrevet

Jeg hadde aldri klart det selv, kanskje ikke engang om det var mannen min som var hjemme alene med en så liten baby en hel helg. Men det må du nesten føle deg frem til selv :) Vent til ungen er født å se.

Gjest thricane
Skrevet

Har du en barnevakt du kan stole på og vet at alt er greit, så dra på tur og kos deg!

Du skal være mamma i så mange år uansett, en helg fra eller til gjør ingen forskjell.

Skrevet

Ingen hadde fått meg til å reise fra en så liten baby en helg, da skulle det stått om livet og jeg ble lagt inn på sykehuset elle noe...

For å reise på ferie er helt helt uaktuelt for meg.

Skrevet

Det hadde vært aaaaltfor lenge å være borte fra barnet for min del. Etter 2 dager så dør jeg. :P Men for all del, hvis dere er komfortable med det så kjør på. Ellers tror jeg ikke det er noe stress om dere tar med babyen.

Skrevet

Jeg ville ikke gjort det, med mindre jeg måtte pga sykdom e.l.

Ta med babyen :-) Den er jo bare liten en gang og jobbturer kommer det sikkert flere av...!

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Vi var borte fra minsten en helg (eller, jeg fra lørdagsmorgen til søndagskveld, mannen fra fredag til søndag) når han var 2 mndr gammel. Ble passet hjemme av tanta si. Det gikk helt fint, og jeg kan ikke si han har tatt noe særlig skade av det nå som snart 5åring.

Skrevet

Nei, det er for tidlig. Babyen vil ikke ha det bra med å være borte flere dager fra de som har den daglige omsorgen.

Skrevet

Vi var også bedt med på hyggejobbtur med jobben til mannen da sønnen vår var ca 3mnd. Før han ble født tenkte vi at mannen fikk dra alene og jeg bli hjemme med han, men etter han ble født da vi måtte gi endelig påmelding fant vi ut at vi skulle prøve å ta han med. Det fungerte veldig bra. Skulle jeg gjort det igjen, så ville jeg nok satt meg litt bedre inn i hva som skjedde underveis, for den ene kvelden endte vi opp med å måtte ha han i et veldig bråkete rom en periode mens han ville sove fordi det var det eneste rommet og ute var det alt for kaldt. Bortsett fra det var vi med på alt med babyen uten problemer.

Skrevet

Jeg er en av de som mener at det vil skade babyen at du (dere begge) er borte så lenge fra den. Det er blitt forsket så mye på tilknytning og viktigheten av dette, at du ganske sikkert raskt vil klare å google deg fram til dette selv dersom du ønsker å lese litt om det. Jeg ville enten tatt med meg babyen eller blitt hjemme.

Du har jo to barn fra før, så du vet jo hvordan et er å ha baby. Tror du virkelig at du vil klare å reise bort så lenge? Jeg klarer ikke helt å forstå at noen takler tanken på det en gang jeg. Selv er jeg ikke noe spesielt glad i babytiden, og skulle gjerne hoppet over den om jeg kunne, men jeg ville likevel aldri klart å forlate min nyfødte baby i mange dager, det ville strittet i mot alt jeg eier og har av morsinstinkter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...