Gå til innhold

for tidlig med barnevakt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en ekstremt krevende kolikk-baby på ti uker og en altfor aktiv nyfylt toåring og er for tiden super sliten av både unger og mann (som jeg forøvrig krangler konstant med).

Babyen trives best på meg og må være oppå meg hele tiden, hun sover maks 6 timer i døgnet om jeg er heldig, og det er ikke snakk om at hun kan ligge alene i ett eneste minutt uten at hun skriker seg blå (helt seriøst), jeg må med andre ord gå med henne i armene hele tiden, bæresjal liker hun heller ikke.

Nå har min fantastiske stemor tilbudt seg å passe begge barna en kveld og en natt slik at vi kan få litt fri, men jeg lurer på om det er for tidlig? Hun er jo bare ti uker gammel og liker seg best hos meg... Med nr 1 hadde jeg aldri behov for hjelp, men jeg kjenner nå at en kveld uten å gå flere kilometer for å bysse en baby i søvn hadde vært deilig.

Det er ikke krise i heimen, vi overlever, men deilig hadde det vært. Vi kommer enten til å bruke kvelden til å sove eller kino og middag for å prøve å komme litt nærmere hverandre igjen. Er det mer ok dersom vi slapper av hjemme og ikke går ut? Evt tente jeg å gå ut, men å dra hjem til stemor etterpå å sove der med babyen.

Hva tenker dere? Jeg er så usikker jeg, altså!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes du skal takke ja til barnevakt en kveld jeg, og gjør det du har lyst til... om det enten er å gå ut eller sitte hjemme i pysj og strikke, gjør det som får deg til å slappe av.

Og du, prøv kiropraktor til kolikkbabyen om du ikke allerede har gjort det. Jeg hadde en unge som hylte 20 av 24 timer, jeg fant raskt ut at her skulle alt prøves, tok han med til kiropraktor og etter 2 behandlinger hadde jeg en ny unge. Ikke var det noe skremmende behandling heller :)

Gjest Juliea+gullet07.03.11
Skrevet

Helt ok, det er jo ikke så lenge en natt går fint :) Kom deg ut på date med mannen du :) og sov lenge neste dag ;)

Skrevet

alt er prøvd, ingenting hjelper! Blir så oppgitt, for noen ganger føler jeg at jeg virkelig ikke er glad i babyen, men så fort hun sovner og ligger der og er så nyyydelig flommer hjertet mitt over av kjærlighet.

Da tror jeg at jeg takker ja til tilbudet, så får vi se om vi går ut eller bare sover. Søvn er tross alt mangelvare om dagen!

Skrevet

Ta i mot tilbudet med GOD samvittighet og kos dere masse!!!!

Skrevet

Neida ikke for tidlig, ta i mot tilbudet og lad opp ;)

Eventuelt kan du la være og drikke, (hvis du hadde planer om det) i fall om det ikke går som planlagt og du må ta deg av ungen :)

Skrevet

Takk ja til barnevakten. Men jeg ville nok ha slappet av hjemme, laget god mat, sett en film og slike ting. Kos dere sammen, kanskje det er det dere også trenger. Litt kjærestetid sammen.

Skulle det skjære seg ang babyen så er dere ikke langt unna, men det går nok veldig bra. Det virker som hun vet hva hun har tilbudt seg å gjøre, og det kan nok tenkes at det synes på dere at dere trenger en liten pause.

Slapp av, nyt litt barnefri og samle litt nye krefter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...