Skylander Skrevet 28. januar 2012 #1 Skrevet 28. januar 2012 Hva synes dere? Jeg sender ikke ut min 6-åring når det er 10 minus eller kaldere engang! http://www.abcnyheter.no/livet/2012/01/28/trener-ute-med-babyen-i-snoe-og-ti-minus
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2012 #2 Skrevet 28. januar 2012 Hva synes dere? Jeg sender ikke ut min 6-åring når det er 10 minus eller kaldere engang! http://www.abcnyhete...noe-og-ti-minus Jeg jobber på småbarnsavdeling (9 mnd - 2 år) i barnehage. Ved 10 minus eller mer har vi ikke lov til å være ute. Er det vind, er det effektive kuldegrader som gjelder. Vi er aldri ute med så mye som minus 10
Gjest Lykke Fryd ♥ Skrevet 28. januar 2012 #3 Skrevet 28. januar 2012 Jeg bor i Finnmark og vi er ute hver dag, bortsett fra dager der gradestokken kryper ned mot minus 20 og på dager med sterk vind. I barnehagen er de ute så og si hver dag. Vi har hatt rundt minus 12 - minus 20 i flere uker nå og ungene er ikke inne i flere uker i strekk. Babyer holdes nok inne, men utover det så er ungene i barnehage og i skolen ute både på dagtid og om ettermiddagene.
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2012 #4 Skrevet 28. januar 2012 Hva synes dere? Jeg sender ikke ut min 6-åring når det er 10 minus eller kaldere engang! http://www.abcnyhete...noe-og-ti-minus Jeg jobber på småbarnsavdeling (9 mnd - 2 år) i barnehage. Ved 10 minus eller mer har vi ikke lov til å være ute. Er det vind, er det effektive kuldegrader som gjelder. Vi er aldri ute med så mye som minus 10 Må legge til at jeg bor ved kysten, så sjøluften er utrolig kald. Anonym med svar 2
lille sprelle Skrevet 28. januar 2012 #5 Skrevet 28. januar 2012 Leste ikke hele artikkelen, men det er da ikke minus 10 inne i barnevognen under kalesjen og heller ikke vind inn der om man har vett i hue til å stille vogna rett vei! å trene ute i frisk luft er da mye bedre enn å risikere rs-viruset på et kjøpesenter eller andre steder med luftanlegg som man ikke aner noe som helst om renhold osv!
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2012 #6 Skrevet 28. januar 2012 Den der -10 grader regelen har jeg aldri hørt om andre steder enn her inne... Jeg kan ikke si at jeg med glede går ut når det er mellom 15-20 minus, men vi gjør da det hele hurven likevel... Nå vet jeg ikke om det er stor forskjell på -10 ved kysten i sør/vest-norge og -10 ved kysten av Finnmark da... Jeg går ikke ut for å leke når det er kaldere enn -20, til nød kan vi kle på oss og løpe rundt huset et par ganger for å få litt frisk luft når det er kaldere Egentlig kunne jeg godt tenkt meg å bo et sted som hadde -5 og snø hele vinteren... Noen som bor på en slik plass?
Gjest Hercule Poirot Skrevet 28. januar 2012 #7 Skrevet 28. januar 2012 Minus 10 uten vind er kjempefin vintertemperatur! Hadde jeg vært "dømt" til å holde ungene inne ved kaldere enn 10 blå, så hadde det blitt skrekkelig mange lange og utrolig kjedelige innedager i løpet av vinteren. Når det blir minus 20 blir turene ut mye kortere, men likevel ikke avlyst. Da ungene var små, og f.eks sov i vogn, så sov de ute helt ned i 17-18 minus, så fremt det var vindstille. Ull innerst mot kroppen, et lag fleece og så voksipose. Lammeskinn under posen og kanskje et pledd ekstra oppå hvis det var ekstra kaldt. Barna frøs aldri. Med mindre man har astma, så er ikke noen små kuldegrader skadelig for noen.
Skylander Skrevet 29. januar 2012 Forfatter #8 Skrevet 29. januar 2012 Det er ikke bare her inne de sier det nei, jeg lærte det da jeg gikk barne -og ungdomsarbeider og dere kan f.eks lese her http://www.klikk.no/foreldre/article533377.ece
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2012 #9 Skrevet 29. januar 2012 Det er ikke bare her inne de sier det nei, jeg lærte det da jeg gikk barne -og ungdomsarbeider og dere kan f.eks lese her http://www.klikk.no/...ticle533377.ece Javel, "ALDRI hørt om det" var kanskje litt overdrevent fra min side, men vi bor i Finnmark (og selv om vinteren i år har vært ganske mild har vi vanligvis lange kuldeperioder der temperaturen ligger mellom -15 til -30 grader) og jeg har ærlig talt ikke hørt om noen som holder barna inne når tempen kryper under -10. Vi hadde jo sittet inne hele vinteren! ...vi hadde måttet gå i dvale De minste barna trenger man ikke dra ut for å leke når det er kaldt, de beveger seg ikke så mye og blir fortere kalde, men å ikke la en 6-åring gå ut når det er -10 er ganske... hysterisk i mine øyne. Barn som sover i vogn lider heller ingen nød, men det nytter det jo ikke si her inne, den diskusjonen har jo gått utallige ganger før.
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2012 #10 Skrevet 29. januar 2012 Det er ikke bare her inne de sier det nei, jeg lærte det da jeg gikk barne -og ungdomsarbeider og dere kan f.eks lese her http://www.klikk.no/...ticle533377.ece Javel, "ALDRI hørt om det" var kanskje litt overdrevent fra min side, men vi bor i Finnmark (og selv om vinteren i år har vært ganske mild har vi vanligvis lange kuldeperioder der temperaturen ligger mellom -15 til -30 grader) og jeg har ærlig talt ikke hørt om noen som holder barna inne når tempen kryper under -10. Vi hadde jo sittet inne hele vinteren! ...vi hadde måttet gå i dvale De minste barna trenger man ikke dra ut for å leke når det er kaldt, de beveger seg ikke så mye og blir fortere kalde, men å ikke la en 6-åring gå ut når det er -10 er ganske... hysterisk i mine øyne. Barn som sover i vogn lider heller ingen nød, men det nytter det jo ikke si her inne, den diskusjonen har jo gått utallige ganger før. Men det er stor forskjell på minus 10 ved kysten i sør, og minus 10 lenger inne i landet i nord. Innlandsluften er mye tørrere og ikke så kald som sjøluften. Den er veldig fuktig og dessuten så er det utrolig surt når sjøluften blåser innover. Jeg har en venninne fra Harstad som bor på sørlandet nå. Hun sier at vinterene er mye kaldere i sør.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå