Gå til innhold

Når begynner magen å vokse bittelitt??


Lisse_01

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Livmoren bruker å komme opp av bekkenet, slik at du kan kjenne den over skambeinet rundt uke 12. Før den tid er det mange som kjenner seg oppblåst pga av treg mage og mye luft, noe om er helt vanlig pga hormonpåvirking. Ellers kommer gjerne magen litt tidligere om man flergangs.

 

Om man VIRKELIG vil synes det nesten med en gang ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 12? Det er lenge til :) gleder meg til å være gravid videre. Føler jeg er gravid uten å være gravid. Er jo så tidlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ble det ingen synlig mage før jeg var passert halvveis i svangerskapet, tror heller ikke at jeg kan si jeg kjente livmor noe særlig før uke 16-17, så dette er nok veldig individuelt:)

 

Har nå bare 3 uker igjen av svangerskapet, og det er først etter jul at jeg begynte å se skikkelig gravid ut.

 

I begynnelsen syntes jeg det var litt kjedelig at jeg ikke hadde noen kulmage, men tenker nå at jeg er glad jeg har liten mage. Mindre å bærre på :)

 

Lykke til med babymagen, den dukker opp når du minst venter det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada.. Er vel bare greit å ikke ha så stor mage. Men er jo så koselig med mage og:)

Koselig å være gravid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ganske stor forskjell. En del får litt sånn "hormonmag" som klapper sammen rundt uke 12-14 når den virkelige magen begynner å synes. Da er gjerne magen mer "spiss" enn når det er livmoren sommvokser frem.

 

Første trimester er litt sånn preget av venting..

 

Enkelte av oss syns godt magen kan vente litt da. Selvom jeg fremdeles er slank, er kroppen så annerledes etter noen svangerskap at sånn jeg ser ut nå (og når jeg ikke er gravid) ikke er stort annerledes enn sånn jeg så ut da jeg var atten uker på vei første gangen,,,

 

Første gangen spurte vel førstemann om jeg var gravid da jeg var 19 uker på vei, tror jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alltid vært høy og slank med innovermage. Blir gøy å se at magen går litt utover. Men gruer meg til mine Jeans ikke passer mer :)

Hater at det skal være så hemmelig. Vil alle skal vite jeg er gravid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler magen ser gravid ut på ettermiddagen/kvelden.. kansje litt oppblåst da.. er andregangsgravid.. og 5+5 idag..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg skikkelig gravid når jeg ser på magen min! Men det er nok bare luft som fyller opp inni der enda.. men tenker at magen nok kommer tidligere denne gang, siden jeg er tredjegangs, og det kun er 4 måneder siden jeg fødte sist.. Noen som har erfaring med dette? er nå 6 uker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid vært høy og slank med innovermage. Blir gøy å se at magen går litt utover. Men gruer meg til mine Jeans ikke passer mer :)

Hater at det skal være så hemmelig. Vil alle skal vite jeg er gravid :)

 

Så fortell det til alle!! Rop det ut!!

 

Skader ikke det vel? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eg føler at eg har fått mage, buksene strammer på magen min so eg må knappe opp knappen i ola buksene mine.. men er jo bare 4-5 uker på vei da..:P so er vel bare innbildning :P er plaga med luft :) hehe.. men magen kjeme vel fortare når man er flergans gravid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei? Det skader vel ikke å si det? Er kjæresten min som sier vi bør vente i tilfelle det skal gå galt. Og han tror set bringer ulykke å si det for tidlig.

 

Når skal dere fortelle det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er 8+2 i dag og jeg må si at jeg synes det er deilig å gå med øverste knapp i buksa åpen;) er nok mest luft ja, men er 3 gang jeg er gravid så kan være en liten sammenheng der også:)

MEN, det som virkelig vokser, noe så sykt også er puppene mine... har allerede gått opp en bh størrelse:S mannen er suuuuper fornøyd;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

He he kan tenke meg han er fornøyd ja :) heldig som allerede er i uka 8. Tiden går så seent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja puppene er blitt digre :) men har C cup til vanlig da so må vel gå over til D snart :P eg og skal ha nr 3 men er 5 år siden sist da so de teller vel ikj om magen kommer fort eller ikj... vi teknte vi skulle si de til folk i uke 12 ca.. skal på ul om 3-4 uker so kansje vi sier de da om alt står bra til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei? Det skader vel ikke å si det? Er kjæresten min som sier vi bør vente i tilfelle det skal gå galt. Og han tror set bringer ulykke å si det for tidlig.

 

Når skal dere fortelle det?

 

Så hvis det skulle gå galt, da skal dere holde det hemmelig da, liksom?

Jeg kan love deg at det er tungt å fortelle noen at det har gått galt. Men det er enda verre å måtte forklare at du har vært gravid og at du nå har mistet...

 

 

Følg hjertet ditt, du må jo si det før eller siden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat snakket med typen om det. Han vil også si det nå. Men vi bor i krsand, og familien hans i Oslo. Så skal få de ned på besøk, så samle de "kommende besteforeldre" og fortelle det. Er ikke så gøy å fortelle på telefon :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 8 uker på vei, og jeg har allerede gått opp ganske bra i vekt. :-)

 

Jeg har slitt med undervekt i tusen år, men etter unnfangelsen har det jommen ikke vært noe problem for kroppen min å ta til seg mat. Det er så deilig! Nå veier jeg straks 60 kg (er 174 cm høy), og det vil si en økning på 4 kg på åtte uker. Jeg klarte bare å gå opp 2 kg på et halvt år før dette, så jeg nyter hvert eneste gram!

 

Jeg syns naturligvis at jeg har fått litt mage. Og jeg liker å tenke at det er en gravidmage - det er jo litt sannhet i det. Hihihihi. Og pupper. Fine store pupper! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til med det!

 

Jeg gleder meg til å fortelle svigers, de ønsker seg flere barnebarnm så det blir moro.

Foreldrene gruer jeg meg litt til, men de kommer jo til å bli glade. Jeg mistenker at de vet allerede, de gjør som regel det.... Og pappa kom med noen rare hint over lunsj i dag. Hehe.

 

Det fineste med å ha fortalt det er at du kan dele de tingene du tenker på med de rundt deg. Og det er veldig behagelig og veldig fint, jeg hater å måtte finne på dårlige unnskyldninger osv.

 

Men vi prøver som sagt å holde det hemmelig til vi har vært på ul pga forhistorien vår. Og så føler vi på en måte at storesøsknene bør vite det før besteforeldrene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser den. Er så utrolig godt å dele det med noen. Det er jo det største som har skjedd i livet vårt, og da er det forferdelig å holde det hemmelig.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er straks 12 uker og har faktisk vært i innkjøp av min første mammabukse :o Ikke at jeg har så diger gravidmage, men alt som strammer er vondt og ubehagelig...Har liten pondus fra før da, så det synes ikke akkurat noe struttemage utenpå. Men det er ikke så nøye. Kjenner litt mage er kommet :D Er ikke livmoren jeg kjenner helt enda, men når livmoren vokser, så må jo alt det andre inni der flytte seg en plass, også!

 

Jeg fortalte det på jobben allerede i uke 6. Var så dårlig og sliten at eg orket ikke å være på beina hele dagen, og fant ut det var bedre å si det som det var, enn å komme med dårlige unnskyldninger. Noen venner har også fått vite det tidlig, også nærmeste familie. Sånn vi tenkte var at skulle det gå galt, vil vi bli så leie oss at vi sannsynligvis trenger noen "utenfor" å prate med også..ikke bare hverandre. Så for vår del var det litt trygghet i at den innerste kretsen fikk vite det.

 

Lurer på om den der hemmelighetskremmeriet rundt graviditeter er mer for å skåne de rundt oss, dersom det går galt, enn oss selv, jeg? Nå har jeg aldri vært i den situasjonen, så kan ikke uttale meg helt og holdent, men.. man må vel finne ut hva som passer for seg selv, og ikke hva alle andre ville gjort :)

 

Nå skal jeg gå å klappe meg på den småstruttende, oppblåste, forstoppa gravidmagen min :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første graviditet fikk jeg en liten kul på magen rundt uke 8 som bare jeg og mannen kunne se:-) Men har da veldig flat mage. Denne gangen har jeg treg og oppblåst mage så fikk tydelig større mage før jeg testet positivt. Fant frem mammabuksene sist fredag og da var jeg 9+4. Ubehagelig med trange jeans! Men er altså ingen babymage, men full av luft mage som er litt større enn normalt på morgenen, og ser gjerne ut som jeg er 5-6 mnd gravid på kvelden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Jeg er 12 uker på vei, 3. barnet og nå har buksene begynt å stramme litt rundt magen - det er kommet en tydelig bump, men veldig lett å kamuflere enn så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...