Gå til innhold

Barnevakt ikveld..Hva ville dere gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta er 3,5 år og skal bli passet av en barnevakt hun ikke kjenner, men bare vet om...Bare noen timer etter at hun har sovna og vi blir ikke sein. Men ville dere forberedt henne på det? Er så redd hun skal bli usikker å ikke ville legge seg f.eks. eller våkne pga. at hun vet at vi ikke er her. Hun pleier ellers å våkne senere på natta en gang, men vi tenker å legge henne i vår seng og da sover hun som regel helt til morgenen. Samtidig er det jo bedre at hun er forberedt på at det er en barnevakt HVIS hun skulle våkne...Hva gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hyrer aldri inn barnevakt som barna ikke kjenner. Om barna skulle våkne på kvelden når jeg er borte så må jeg vite at de er trygge og at de kjenner vedkommende som passer dem.

Kunne ikke ramle meg inn å ha noen som barna ikke kjente som barnevakt.

Skrevet

Jamen nå har ikke alle så veldig mange å spørre om barnevakt...Vi har nettopp flyttet hit og har ikke så mange å spørre. Dette er en person jeg stoler på og vet vil takle henne fint om hun våkner og vi er ikke lengre en 10 min. unna. Så jeg føler meg helt trygg på denne barnevakten. Spm. var om jeg burde fortelle det eller ikke til dattera vår..Tror jeg kommer til å fortelle det...

Skrevet

Ja, du burde fortelle henne det så blir hun ikke redd om hun skulle våkne

Skrevet

Jeg ville forberedt henne,_om_ hun skulle våkne så vil hun gjerne bli redd og kanskje hun vil ha vanskelig for å stole på dere etterpå..?

Gjest Mentha & Junior
Skrevet

Jeg ville absolutt fortalt henne det. Det er viktig at hun ikke blir skremt om hun våkner og det er en fremmed person som er der - ikke foreldrene hennes. Det kan gi større traumer senere enn en evt scene hvor hun ikke vil legge seg i kveld.

Hvis det er mulig ville jeg også latt de to møte hverandre før dere går, sånn at jenta di vet hvem det er som passer på henne. Hvis ikke er dette noe å tenke på til en annen gang :)

Skrevet

For å svare På spm ditt; jeg ville fortalt henne det, MEN jeg ville aldri valgt en løsning som deg, jeg har også venner jeg stoler 100 % på, men ville aldri latt noen som ikke kjenner barnet mitt være barnevakt. Tenk for en forferdelig opplevelse for barnet ditt om hun våkner, roper på dere og inn kommer en villet fremmed person! Jeg ville absolutt latt de møte hverandre først, gjerne flere ganger.

Jeg er litt nysgjerrig på hva dere skal jeg, iom at dere velger denne løsningen. Håper det er noe som kom brått og uventet på...?

Skrevet

Vi fortalte det og hun ble kjempeglad for at hun skulle ha barnevakt ikveld. Sover nå og det var ingen problem å legge henne heller. Hun vet som sagt hvem hun er og dette er ikke en fremmed person. Dattera vår kan navnet hennes, vet hvor hun bor og hvem småsøskene er..Husker da selv at jeg satt barnevakt til barn jeg kknapt kjente da jeg var yngre. Var aldri noe problem når ungene våkna og på den tida var det jo ikke mobil heller så man måtte jo gjøre så godt man kunne med ungene og legge dem igjen. Jeg hadde flere småsøsken så synes ikke dette var vanskelig. Ungene er jo vant til vikarer i barnehagen og det pleier som regel å være stas her i huset ihvertfall når det har vært en vikar/lærling i barnehagen...Skjønner ikke helt problemet og synes vel egentlig at dere er litt hysteriske? Dattera vår er ganske trygg av seg så dere kan stole på at jeg ikke gjør noe dumt nå.. :) men takk for omtanken! HI

Skrevet

jeg ville fortalt henne det.... man burde egentlig aldri gå fra et sovende barn fordi de forventer seg gjerne omgivelsene de ble lagt i om de våkner igjen, men er iallfall lrt og fortelle hva som skjer utover kvelden=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...