Gå til innhold

Urolig baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen min er ni dager gammel og sliter med magen. Hun får morsmelkerstatning og minifom (vondt i magen), av og til får hun sukkervann i tillegg hvis det er skikkelig ille. Dette hjelper mye, hun skriker ikke og har ikke vondt, men likevel så er hun ganske urolig og til tider mye våken selv om hun er trøtt. Spesielt tiden før hun bæsjer så er det mye uro og det virker som hun sliter litt med dette.

Hjelper det å gi malt til henne eller er det for tidlig? Andre tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Babyen min er ni dager gammel og sliter med magen. Hun får morsmelkerstatning og minifom (vondt i magen), av og til får hun sukkervann i tillegg hvis det er skikkelig ille. Dette hjelper mye, hun skriker ikke og har ikke vondt, men likevel så er hun ganske urolig og til tider mye våken selv om hun er trøtt. Spesielt tiden før hun bæsjer så er det mye uro og det virker som hun sliter litt med dette.

Hjelper det å gi malt til henne eller er det for tidlig? Andre tips?

Malt gir ofte luftsmerter så det skal en være veldig forsiktig med med en så liten baby. Tarmene er veldig skjøre enda. Pass på at hun raper etter et måltid dette kan ta tid- gjerne opp til 10 min. Høres veldig normalt ut-desverre!

Lykke til!

Skrevet

Dette er HELT normalt, og kommer av et umodent tarmsystem. Min venninne har en slik baby som ble født 15. desember, og hun får fremdeles ikke mer enn 3-4 timer søvn per døgn da vesla er så urolig. Vesla gråter lite, men krever svært mye nærhet døgnet rundt, og vrir på seg/grynter og er ikke fornøyd, og dette sliter mye på mor. Hun har prøvd melkeproteinfri diett (hun fullammer) og akupunktur, foreløpig uten effekt.

Prøv å sykle med babyens bein og holde beina forsiktig opp mot magen, samt stryk babyen over magen MED klokka i en 10-15 minutter etter hvert måltid (om babyen aksepterer det).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...