Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 28. januar 2012 #1 Skrevet 28. januar 2012 Vesla er snart 2,5 år. Mandag kveld begynte hun med feber, snørr og hoste, men det er visst noe som går, så vi har ikke gjort noe med det utenom å gi paracet dersom den har oversteget 39 grader på dagen, eller en om natten for at hun skal få seg litt skikkelig søvn.Torsdagen var hun feberfri hele dagen, og vi trodde at nå var hun over det verste. Men så våknet hun med feber igjen i går og hadde den verste dagen til nå. Bare sutret og ville sitte på fanget. Feberen la bare rett og 38 grader, og noen ganger var det under det også, men allmenntilstanden var rimelig dårlig. Drakk litt, men har jo spist minimalt de siste dagene. Så ba hun selv om å få legge seg i 18-tiden i går kveld (det har aldri noensinne skjedd før, hun er den typen som styrer på en havltimes tid + med legging og klokken kan fort bli nærmere 20 før hun sovner), og hun sov til kl 8.20 i dag! Fikk en paracet i 23-tiden fordi hun hadde en del feber og gråt masse. I dag er hun helt feberfri, men har laber allmenntilstand. Sutrer, vil ikke noe, vil ikke spise, bare kose. På do en gang i går og en gang i dag har det vært litt farge på papiret når jeg har tørket henne (blod?) etter tissing, så jeg begynner å bli litt bekymret for en mulig infeksjon. Har spurt henne ut om hun har vondt ulike steder, men hun sier nei på alt. Så nå er jeg faktisk litt usikker på hva som er best å gjøre. Se en noen dager til, eller oppsøke lege? Det føles jo litt hysterisk å dra med seg en feberfri men sutrete unge til lege også... på den annen side er det jo noe som plager henne når hun er så slapp og grinete. æsj, hater å være usikker på dette. Skulle liksom tr at litt erfaring hjalp, men synes det er like vanskelig nå som med første barnet når de blir syke
Anonym bruker Skrevet 28. januar 2012 #2 Skrevet 28. januar 2012 Hei. Jeg synes du skal kjenne litt på magefølelsen din, er du bekymret så ring legevakten og hør hva de sier. Selv om barnet ikke har feber eller har lav feber så er ikke det avgjørende for om man kontakter lege, det er allmenntilstanden som er interessant. Jeg jobber selv på legevakt, og spør ofte foreldre: hva tenker du at legevakten kan gjøre for barnet ditt? Og hva er det du mest redd for.... det er greie spørsmål å ha i bakhodet. Men ring ned og snakk med en sykepleier God bedring.
Magia Skrevet 28. januar 2012 #3 Skrevet 28. januar 2012 Hvis det var farge på papiret når hun tisset, ville jeg nok dratt til legen og sjekket for urinveisinfeksjon. Greit å få ordnet opp i det før det blir verre infeksjon i nyrene eller lignende.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 28. januar 2012 Forfatter #4 Skrevet 28. januar 2012 Hei. Jeg synes du skal kjenne litt på magefølelsen din, er du bekymret så ring legevakten og hør hva de sier. Selv om barnet ikke har feber eller har lav feber så er ikke det avgjørende for om man kontakter lege, det er allmenntilstanden som er interessant. Jeg jobber selv på legevakt, og spør ofte foreldre: hva tenker du at legevakten kan gjøre for barnet ditt? Og hva er det du mest redd for.... det er greie spørsmål å ha i bakhodet. Men ring ned og snakk med en sykepleier God bedring. Takk for det Har snakket med svigerinnen min som er sykepleier, og sier at hun ville vurdert en tur. For å svare på spørsmålene dine så tenker jeg at det legen kan gjøre er å evt utelukke en bakteriell infeksjon ved å ta en crp, fordi det jeg er mest bekymret for er at hun kan ha pådratt seg UVI eller noe annet som vi ikke finner ut av fordi det er "skjult". Jeg tror ikke det er noe farlig liksom, men hun kan plutselig sette i skrike/gråtetokter uten noen spesiell grunn. Når jeg spør f.eks "har du vondt i øret?", så svarer hun nei (spør om flere steder også altså). På den annen side vet jeg at køen på legevakten er lang, og at det er et mareritt å sitte der å vente med et lite sutrete barn, så vil unngå det dersom det ikke egentlig er nødvendig.
Gjest Morn du Skrevet 28. januar 2012 #5 Skrevet 28. januar 2012 Jeg ville tatt turen for å roe tankene. Og er det en infeksjon, er det jo best å få begynt på behandlingen fortest mulig, skulle jeg tro.
Cat.68 Skrevet 28. januar 2012 #6 Skrevet 28. januar 2012 Med blod i urin, og dårlig allmentilstand hadde jeg helt klart tatt turen til legevakta. Ihvertfall ringt å rådspurt dem.
Gjest thricane Skrevet 28. januar 2012 #7 Skrevet 28. januar 2012 Vesla er snart 2,5 år. Mandag kveld begynte hun med feber, snørr og hoste, men det er visst noe som går, så vi har ikke gjort noe med det utenom å gi paracet dersom den har oversteget 39 grader på dagen, eller en om natten for at hun skal få seg litt skikkelig søvn.Torsdagen var hun feberfri hele dagen, og vi trodde at nå var hun over det verste. Men så våknet hun med feber igjen i går og hadde den verste dagen til nå. Bare sutret og ville sitte på fanget. Feberen la bare rett og 38 grader, og noen ganger var det under det også, men allmenntilstanden var rimelig dårlig. Drakk litt, men har jo spist minimalt de siste dagene. Så ba hun selv om å få legge seg i 18-tiden i går kveld (det har aldri noensinne skjedd før, hun er den typen som styrer på en havltimes tid + med legging og klokken kan fort bli nærmere 20 før hun sovner), og hun sov til kl 8.20 i dag! Fikk en paracet i 23-tiden fordi hun hadde en del feber og gråt masse. I dag er hun helt feberfri, men har laber allmenntilstand. Sutrer, vil ikke noe, vil ikke spise, bare kose. På do en gang i går og en gang i dag har det vært litt farge på papiret når jeg har tørket henne (blod?) etter tissing, så jeg begynner å bli litt bekymret for en mulig infeksjon. Har spurt henne ut om hun har vondt ulike steder, men hun sier nei på alt. Så nå er jeg faktisk litt usikker på hva som er best å gjøre. Se en noen dager til, eller oppsøke lege? Det føles jo litt hysterisk å dra med seg en feberfri men sutrete unge til lege også... på den annen side er det jo noe som plager henne når hun er så slapp og grinete. æsj, hater å være usikker på dette. Skulle liksom tr at litt erfaring hjalp, men synes det er like vanskelig nå som med første barnet når de blir syke Ville tatt turen til legen for å sjekke crp.
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 28. januar 2012 Forfatter #8 Skrevet 28. januar 2012 Takk for mange svar Vi tok en tur bare sånn for sikkerhets skyld. Og jeg ble beroliget med fin urinprøve og at det neppe er noe bakteriell infeksjon. Hun var litt rød i halsen og hadde ørekatarr på ene øret, men ellers var det ikke noe galt. Veldig beroligende! Nå håper jeg bare hun blir fort frisk igjen.
Nikamo Skrevet 28. januar 2012 #9 Skrevet 28. januar 2012 Nå har du heldigvis fått svar da Ville bare kommentere det ang farge på papiret; hvis hun har drukket så lite at hun kun tisset en gang pr dag, så er urinen veldig konsentrert. Da blir den jo veldig mørk, så det kan jo vært det som ga farge på papiret. Masse god bedring til veslesnuppa deres!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå