Gå til innhold

mandig, kult og sjeldent guttenavn?


kramma

Anbefalte innlegg

Finnes det? Jeg leter og leter men finner ingen som vi begge vil ha. Frustrerende!

 

Han vil gjerne ha Gard eller Arn men for meg er de navnene ikke naturlige å uttale. Vi har en datter fra før som heter Villen og blir det en jente denne gangen oxo er vi klare for Alexa. Guttenavndebatten er en helt annen sak...

 

Jeg vil gjerne ha et navn som mindre enn 50 personer i Norge har samtidig som det ikke er feminint men kult.

 

Noen forslag?

 

Jeg kunne godt ha valgt navn som:

Rex

Jonnah

Malthe

Folke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mio er vel det MINST mandige jeg har hørt... tenk en voksen mann m det navnet..

 

Storm, Millian, Olaves, Tord ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Malthe er kjempefint, og passer kriteriene dine! (ville nok droppet h-en jeg da)

Vet om mange mandige og fine, men veldig sjeldne er de nok ikke.

Enig i at Mio er det minst mandige jeg kan tenke meg, og langt unna kategorien sjeldent og originalt navn.

 

Hva synes du om Tycho? Det er et familienavn jeg ikke får anledning til å bruke siden her blir det bare jenter, men det er jo veldig sjeldent og nokså mandig, (om ikke på linje med de aller mest mandige..)

Villen var forresten kult! har kun hørt det på en venninne av mormor :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med Sjur? :)

 

Sjur er et fint navn men det er norrønt. Syns norrøne navn er fint men i og med vi ikke har valg det fra start blir det litt rotete for meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Malthe er kjempefint, og passer kriteriene dine! (ville nok droppet h-en jeg da)

Vet om mange mandige og fine, men veldig sjeldne er de nok ikke.

Enig i at Mio er det minst mandige jeg kan tenke meg, og langt unna kategorien sjeldent og originalt navn.

 

Hva synes du om Tycho? Det er et familienavn jeg ikke får anledning til å bruke siden her blir det bare jenter, men det er jo veldig sjeldent og nokså mandig, (om ikke på linje med de aller mest mandige..)

Villen var forresten kult! har kun hørt det på en venninne av mormor :-)

 

Tycho må jeg nok prøve noen dager før jeg kan gjøre meg opp en mening tenker jeg men kult er det:)

 

Ja, vi fant ut av oldemor at Villen faktisk er et gammelt norsk navn og det var vi ikke klar over fra før. Så det var gøy:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange fine forslag her:) Tusen takk, skal ta det videre og håpe at vi kan finne et vi begge er fornøyde med.... Ikke lett det gitt:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden mannen din liker Gard men ikke du, så har jeg et navn som ligner veldig, men er mye tøffere synes jeg... Gahr:)

 

Det er det kun fire som har som eneste fornavn og 9 som første fornavn ifølge ssb.

 

Vurderer navnet selv om det blir gutt, men her vi bor er det bare 3500 innbyggere og en som heter det allerede så da blir det liksom litt feil dessverre:(

 

Ellers så tenkte jeg på Vilmer/Whilmer det er det også under 50 som heter og det står jo veldig i stil til søsteren sitt navn da;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malte er et utrolig fint navn :)

 

Villen og Rohan

Villen og Valemon

Villen og Tristan

Villen og Valdemar

Villen og Selmer

Villen og Hadrian

Villen og Maximus

Villen og Othelius

Villen og Hector

Villen og Neo

Villen og Titus

Villen og Anselm

Villen og Wolfgang

Villen og Brutus

 

Personlig så synes jeg Alexa ikke passet til Villen, men det spurte du jo heller egentlig ikke om ;)

Endret av Suebird
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Troy

Birk (Syns det er flott og mandig, men er vel ganske populært).

Maximillian

Marcelius..?

 

Vi har en gutt som heter Aune, ikke mange som heter det i allefall, men om det er så mandig kan jo diskuteres ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet noen som kalte gutten sin for Balder forresten.. Det lever jo til kriteriene dine, men personlig ikke min favoritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ask

Anund

Skjalg

Tjøstel

Hektor

Dante

Olve

Embret

Emrik/Embrik

Ulvar

Ånund

Theis

Alvar

Gordon

Loke

Lavrans

Joar

Hannes

 

Vet ikke helt hvor mange som heter dette da, men veldig vanlige er de ikke..

Syns også Max, Leon og Ulrik er fine, men de er vel mere vanlige..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme tanke når jeg velger guttenavn, men synes det er litt dumt at du utelukker norrøne navn, da det er disse som er de mest mannlige ;-)

 

Sønnen vår heter Ulvar Johannes og neste skal hete Are Olaves, både Ulvar og Olaves er det under 50 som heter i Norge ihvertfall ;-)

 

Ellers vurderte vi Eskild og Frende som mellomnavn til Are.

Birk, Varg, Loke, Gard, åsmund og Arn er også sterke, mandige navn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lest alle svarene så beklager om jeg gjentar andres ideer nå....

 

Sturla

Gorm

Gregers

Ansgar

Fred

Kittel

Romuald

Ask

Svenke

Jarnar

Jure

Herald

 

Ikke alle har mindre enn 50 navnebrødre i Norge, men de er nå i allefall langt unna top-50...

Lykke til i navnejakten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Ener? Kun åtte i som heter det.. Fire som eneste fornavn.. Betyr enestående kriger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...