Gå til innhold

Andre med håpløse menn om morgenen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så forbanna, hver gang han skal stå opp med vår jente på 10 mnd, finner jeg han i stuen- å enten sover- mens hun står rundt bordet og ser og venter på han.- Spiller nettspill og ser på bigbang theory, mens hun kryper rundt i full nattbleie og tynn nattdrakt. Grisekalt på gulvet btw.

I dag gikk jeg inn, for hørte hun skrek. Da sov han og voknet av det. Jeg ba han ta morgenstellet på henne. Ja ok- han stakk inn på badet og tok på klær- men vask og tannpuss, det gadd han ikke.

Ikke lager han frokost,så hun var jo ihjelsulten.

Jeg ba han gå å legge seg, er så fobanna. Hvor vanskelig er det og la henne komme først- de få gangene han står opp?

hjelper jo ikke at hun sover dårlig og jeg er masse oppe med henne om natta, og jeg er gravid og sover dårlig i tilegg. Arg!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oi! Da hadde jeg blitt forbannet! Sett deg ned og ta en skikkelig prat med han. Forklar hva som SKAL gjøres når han står opp med henne-

Mannen her er heldigvis kjempe flink! Veldig deilig at han tar sin del av ansvaret. Skulle jo bare mangle også.

Skrevet

Vi har hatt lignende tilstander her. Dog ikke med nettspill e.l men han er jo så trøtt, stakkar. Tror det har å gjøre med at de syns det er mindre viktig med rutiner, eller at ting blir gjort ordentlig. Han vet også mest sannsynlig at det ikke er så farlig, for du kommer og ordner opp snart.

Jeg ville ha prata med han om det skikkelig, og ikke når dere er i situasjonen. Ta det på kvelden når dere har tid og ingen er sure fra før. Slike ting blir ikke bedre av seg selv. I hvert fall ikke med flere unger i hus...

Skrevet

Har heldigvis ikke en slik mann nei; her elsker han å være sammen med sin 9 mnd gamle sønn, og er nøye på rutiner og elsker å leke og se gutten utvikle seg. Og det skulle da bare mangle, siden han bare ser ham 1-2 t på hverdager pga jobb. Min mann elsker å spille playstation på kveldene, men han trener mye og har masse energi likevel, til både kone og barn.

For å være ærlig lurer jeg litt på hvorfor du valgte å bli gravid IGJEN med en mann som driter i at hans lille datter krabber rundt på iskaldt gulv med full nattbleie og tynn pysjamas, men vi er jo alle forskjellige. Lykke til med graviditet, fødsel og hverdag med to tette og en giddalaus mann.

Skrevet

Min mann kan også være håpløs om morgenen, fordi jeg får ham ofte ikke opp av senga. Må vekke ham ørten ganger før han kommer seg opp, og da tar det ca 30 minutter før han er såpass våken at han skjønner hva som skjer. (Han går på medisiner for ryggplager, de gjør ham dessverre ekstremt trøtt). Har også hendt at han har sovnet på sofaen mens ungene blir overlatt til seg selv.

Han lager imidlertid alltid frokost til ungene, skifter bleia og kler ordentlig på de før han sovner igjen....

Skrevet

Da hadde jeg blitt sint også. Du vekker han ikke for å være jævelig, men for å stelle og gi baby mat. Her er vi avhengig at vi følger rutinene hennes, så her er det alltid stell og mat først. Etter det skal det fyres i peisen, imens baby sitter i stolen(kaldt på gulvet her også) imens hun leker med noe. Så kan vi sitte oss ned å ta morgen kaffen :) Prøv å si til mannen på en rolig men alvorlig måte at baby kommer først. Han ville vel gjerne ha fått skifta bleie etter natta? Han vet vel hvordan det er å være skrubb sulten?

Spill på samvittigheten, det er lov en gang i blant. Gubben her har sine ting han også... er EKSTREMT morgen gretten, så hører noen ganger at han "kjefer" litt om morgenen når han skal skifte på en 10 mnd gammel baby, som helst skal turne på stellebordet ;) Ligg roooolig daaahh! åååhh kan du ikke høre på pappa da.... He he he, Tuppa bryr seg svært lite da ;)

Skrevet

Her er det ikke like ille- han sovner ikke eller spiler playstation feks når han har ansvar for tulla. han kan være treg med stellet, men er tilstede for henne eller evt setter på barne-tv som de ser på sammen, men s hun ligger i armkroken hans under teppet på sofaen.

Men kjenner meg igjen i at han er så fryktelig trøtt, vanskelig å vekke og å dra igang om morgenen. Blir dritsur, for jeg er da også trøtt men klarer å ta meg sammen. Med et lite barn i hus kan man ikke dra seg i 10 min før man står opp, man må bare opp. Tror det ofte er sånn, at mennene "unner" seg mer enn vi damer. Har snakket med mange venninner om dette, og så og si alle har det sånn.

Gjest irismor
Skrevet

Hvis du "jager" ham tilbake til senga så har jo han virkelig oppnådd det han ville. Sove videre!!

Skrevet

Hva med å skrive en liste til han, punkt for punkt.

# Vaske og ta på ny bleie

# Ta på klær

# Gi frokost

# Fyre i peisen

mm

Gi han den på kvelden og gå gjennom den, da vet han hva han må gjøre og har ingen unnskyldning.

Si at du forlanger at han skal gjøre det, hvis ikke han klarer det tar du alle kablene til TV og spill konsollene.

Skrevet

Nei, heldigvis er jeg forskånet for dette. Riktignok sover han tyngre enn meg, men vi står alltid opp annenhver dag.

Jada, jeg kan gjerne finne ungen i pysjen selv om jeg sover leeenge, men bleia er selvsagt skifta, og ungen har så klart fått mat. Noe annet ville jo vært galskap.

Ligger han på sofaen, så slapper han av uten å sove og han får alltid med seg det ungen driver med.

Dette er du nødt til å ta tak i, små barn skal ha tilsyn, og må selvsagt få ren bleie og mat!

Gjest Heartbroken
Skrevet

Hva med å skrive en liste til han, punkt for punkt.

# Vaske og ta på ny bleie

# Ta på klær

# Gi frokost

# Fyre i peisen

mm

Gi han den på kvelden og gå gjennom den, da vet han hva han må gjøre og har ingen unnskyldning.

Si at du forlanger at han skal gjøre det, hvis ikke han klarer det tar du alle kablene til TV og spill konsollene.

Men kjære deg, dette er jo ting man gjør når barna skal gjøre noe, ikke voksne folk!

å skrive liste med selvfølgeligheter til en voksen mann, for så å true med å ta fra han spill og konsoller er jo helt latterlig!

Hun er hans partner, ikke hans mor!

Hvis han ikke skjønner av seg selv at barnet trenger tørr bleie og mat, mener jeg at han må mangle noe vesentlig i hodet sitt. Da er han ikke bare lat, men skikkelig dum også!

Men så lenge han vet at du kommer når du hører at barnet gråter for så å sende han tilbake til senga (bare det at han går og legger seg igjen, sier sitt om hvor lite moden han er), så gidder ikke en mann av hans kaliber å ta ansvar.

Slutt å behandle han som et barn, og forvent at han oppfører seg som en voksen mann!

Skrevet

Siden mannen tydeligvis oppfører deg som et barn, er det jo bare rimelig at han blir oppdratt litt og får konsekvenser :)

Gjest Heartbroken
Skrevet

Siden mannen tydeligvis oppfører deg som et barn, er det jo bare rimelig at han blir oppdratt litt og får konsekvenser :)

Nå vet ikke jeg hvilket forhold du har til mannen din, men jeg har hvertfall ikke myndighet til å verken nekte mannen min noe eller ta bort noen av hans ting - akkurat på samme måte som han ikke bestemmer over meg.

I et forhold må man være likeverdige for at det skal fungere, og jeg tror at mye av problemet til HI er at mannen har blitt vant til at hun ordner alt og tillater at han skulker unna. For bare han venter lenge nok, så blir jobben gjort uansett.

Ved å behandle han som et barn og gi han konsekvenser (!!) når han ikke er "flink" nører man bare opp under at han ikke trenger å oppføre seg som en voksen.

For min del hadde en sånn mann vært fullstendig usexy og jeg hadde hatt problemer med å forholde meg til han som mannen i mitt liv....

Skrevet

Hvorfor gidder du å lage/få barn med en sånn ego??? En ting er et barn, men 2....

Hun går rundt med nattbeleie, kald, gråter og er sulten- det er jo omsorgssvik. Stakkars barn. Jeg tenker at siden du er mamma får du ta støyten med at han ikke evner å passe på henne, det er ikke tulla di sin feil.

Du får sove lenge når hun evt er hos besteforeldre o.l.

Skrevet

Er så forbanna, hver gang han skal stå opp med vår jente på 10 mnd, finner jeg han i stuen- å enten sover- mens hun står rundt bordet og ser og venter på han.- Spiller nettspill og ser på bigbang theory, mens hun kryper rundt i full nattbleie og tynn nattdrakt. Grisekalt på gulvet btw.

I dag gikk jeg inn, for hørte hun skrek. Da sov han og voknet av det. Jeg ba han ta morgenstellet på henne. Ja ok- han stakk inn på badet og tok på klær- men vask og tannpuss, det gadd han ikke.

Ikke lager han frokost,så hun var jo ihjelsulten.

Dette er faktisk omsorgssvikt.

Skrevet

Mulig jeg tok litt hardt i, han lager frokost når sutringen hennes begynner for fullt. Men har sagt klart i fra, og kommer til å minne han på det neste gang han tar henne. Viss det ikke tas på alvor,da får det konsekvenser.Han er ganske flink ellers på dagen btw.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...