Anonym bruker Skrevet 27. januar 2012 #1 Skrevet 27. januar 2012 Vi har akkurat bygd ferdig en vinkjeller i huset vårt, og tenkte at jeg skulle kjøpe en god vin til mannen i morgen som en litt sånn "gratulerer-endelig-ferdig". Problemet er at jeg er avholds, og har null peiling på vin. Han elsker rødvin, og hvis vi skal gi bort en vin er det alltid han som plukker den ut. Men ettersom dette er en gave til han, så kan jeg jo ikke spørre han. Er det noen som har tips til en god rødvin jeg kan kjøpe? Gjerne en som kan lagres over en periode, men det er ikke noe must. Tenkte i omkring 500 kr klassen.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2012 #2 Skrevet 27. januar 2012 Tignanello fra Villa Antinori. Mmmmm
what a drittkjerring Skrevet 27. januar 2012 #4 Skrevet 27. januar 2012 Jeg kan heller ingenting om vin men ettersom jeg likevel har trålet en del vinmonopol opp i gjennom årene(jeg er jo veldig glad i vin) virker det som om franske rødviner som har navnet "chateau" på etiketten, ofte er dyre, fyldige viner. Man slår liksom ikke feil ved å velge en sånn en:)
Berta_78 Skrevet 27. januar 2012 #5 Skrevet 27. januar 2012 Chateau musar. Libanesisk (!), veldig vidunderlig. Eller en Vega Sicilia (spansk) Men spør på polet! De kan dette aller best :-)
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2012 #6 Skrevet 27. januar 2012 Tusen takk for spennende svar! Skal spørre i morgen, men har nå sjekket opp disse dere har nevnt også. Er jo greit å gå inn med litt forkunnskaper:) HI
LanzaroteJenta Skrevet 27. januar 2012 #7 Skrevet 27. januar 2012 El coto de Imaz og Marques de Càseres er gode rödviner. Om du vil bruke litt extra, kan du se om du finner Baron de Ley. Om du kjöper en Rioja fra 150 og opp, blir det nok bra
Mamma i vinden Skrevet 28. januar 2012 #10 Skrevet 28. januar 2012 Må bare signere denne: Amarone-vinene er gode (og dyre) og Masi. Begge er italienske. Åhh..kjenner jeg gleder meg litt til å kose meg med et glass vin av og til igjen...om leeenge. :-) Er gravid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå