Eeniemeenie Skrevet 27. januar 2012 #1 Skrevet 27. januar 2012 Skal ta videre utdannelse til neste år og vurderer fengselsbetjent ) Noen som jobber innenfor kriminalomsorg her? Er det et intr yrke? trives du i jobben din? )
Jente 08 :) + to gutter 12 :) Skrevet 27. januar 2012 #2 Skrevet 27. januar 2012 Jeg er utdannet fengselsbetjent og stortrives med det! Dagene er aldri like, og ingenting slår følelsen av å treffe en tidligere innsatt ute som er i jobb, har et sted og bo og det går kjempe bra med, da føler man at man gjør noe nyttig i jobben! I år la de også om studieoplegget slik at man får både betalt utdanningen itillegg til poeng, tror man får 120 poeng slik at man må ta noen få fag så har man bachleloren, hvis jeg har skjønt det riktig så kan man ta disse fagene iløpet av studietiden.. Hvis du vurderer yrket ville jeg absolutt anbefalle deg å søke på en vikar jobb i et fengsel i nærheten, slik at du får litt erfaring med deg, samt at du får sett om det er noe for deg!
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 27. januar 2012 #3 Skrevet 27. januar 2012 Får man betalt utdanningen? Bare et veldig generelt spørsmål; hvor mye psykologi har dere i studiet? Og hva lærer dere om menneskeverd og respekt for din neste? Og at skiltet mellom betjent og innsatt i mange tilfeller er mindre enn man tror? Jeg kjenner jo ikke deg, og leser for så vidt ut fra ditt svar at du nok har rette innstillingen, men jeg har hørt et par historier «fra innsiden», og må si det vitner om skremmende lite kunnskap og alt for mye maktmisbruk.
Eeniemeenie Skrevet 27. januar 2012 Forfatter #5 Skrevet 27. januar 2012 Grr...skillet* Undrende ullteppe: Per dd. får man 260 000 i årslønn under utdannelse som fengselsbetjent Snakka med en fengselsbetjent idag ( 2 års utdannelse)
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 27. januar 2012 #6 Skrevet 27. januar 2012 Hmm, må si det er litt bekymringsverdig at de bruker penger for å lokke inn folk til et sånt studie...