Anonym bruker Skrevet 27. januar 2012 #1 Skrevet 27. januar 2012 Noen som vet om man har rett på overgangsstønad visst man blir uføretrygdet?
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2012 #2 Skrevet 29. januar 2012 det vil nok komme litt an på..100 % uføretrygdet? Hvis det er det vil jeg i utgangspunktet tenke nei jeg..Nå er det jo slik at det er krav om aktivitet fra barnet er 1 år for å få overgangsstønad..Og er man fullt uføre sier jo det noe om at man ikke kan jobbe.. Hør med NAV for å være sikker du:)
Anonym bruker Skrevet 29. januar 2012 #3 Skrevet 29. januar 2012 20:41 igjen,måtte google litt.Les folketrygdloven kap 15.Tror det var § 15-15-retten til overgangsstønad faller bort ved rett til andre ytelser i folketrygdloven...
Anonym bruker Skrevet 30. januar 2012 #4 Skrevet 30. januar 2012 Ved 100% VARIG ufør, får du ikke overgangsstønad, men ved 100% midlertidig ufør, har du krav på overgangsstønad. Selv med samme inntekt i kroner ved midlertidig og varig. Skjønn det den som kan, det gjør ikke jeg!! :/
Anonym bruker Skrevet 16. februar 2012 #5 Skrevet 16. februar 2012 Ved 100% VARIG ufør, får du ikke overgangsstønad, men ved 100% midlertidig ufør, har du krav på overgangsstønad. Selv med samme inntekt i kroner ved midlertidig og varig. Skjønn det den som kan, det gjør ikke jeg!! :/ Det er feil. Jeg er midlertidig (tidsbegrenset ufør som det het før), nå heter det aap, og jeg fikk blankt avslag på søknad om overgangstønad på på bakgrunn av min tidsbegrensede uførhet. Man kan få OS hvis du er syk i en veldig kort periode, i avslaget mitt stod det rundt 6- 8 mndr. For min del har det nå vart i nesten 7 år..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå