Gå til innhold

Overgangsstønad og uføretrygd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet om man har rett på overgangsstønad visst man blir uføretrygdet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det vil nok komme litt an på..100 % uføretrygdet? Hvis det er det vil jeg i utgangspunktet tenke nei jeg..Nå er det jo slik at det er krav om aktivitet fra barnet er 1 år for å få overgangsstønad..Og er man fullt uføre sier jo det noe om at man ikke kan jobbe..

Hør med NAV for å være sikker du:)

Skrevet

20:41 igjen,måtte google litt.Les folketrygdloven kap 15.Tror det var § 15-15-retten til overgangsstønad faller bort ved rett til andre ytelser i folketrygdloven...

Skrevet

Ved 100% VARIG ufør, får du ikke overgangsstønad, men ved 100% midlertidig ufør, har du krav på overgangsstønad. Selv med samme inntekt i kroner ved midlertidig og varig.

Skjønn det den som kan, det gjør ikke jeg!! :/

• 3 uker senere...
Skrevet

Ved 100% VARIG ufør, får du ikke overgangsstønad, men ved 100% midlertidig ufør, har du krav på overgangsstønad. Selv med samme inntekt i kroner ved midlertidig og varig.

Skjønn det den som kan, det gjør ikke jeg!! :/

Det er feil. Jeg er midlertidig (tidsbegrenset ufør som det het før), nå heter det aap, og jeg fikk blankt avslag på søknad om overgangstønad på på bakgrunn av min tidsbegrensede uførhet.

Man kan få OS hvis du er syk i en veldig kort periode, i avslaget mitt stod det rundt 6- 8 mndr. For min del har det nå vart i nesten 7 år..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...