Gå til innhold

Er det visdomstenner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I en alder av 31 har jeg altså ikke fått noen. Har den siste tiden hatt vondt i den ene jekselen oppe. Var hos tannlegen i forrige uke til årlig kontroll og der var null hull. Den siste uken har smertene i jekselen blitt verre og det er vondt om jeg presser tungen mot den. Blør når jeg pusser der, og det føles som noe prøver presse tannen ut. Nå kjenner jeg at jeg har vondt i jekselen ved siden av, og jeg har fått en voldsom hodepine på samme side som jeg har ondt i munnen.

Jeg spurte ikke om visdomstenner når jeg var der og tannlegen nevnte de ikke. Ville ikke dette vært synlig på røntgen? Eller feiler jeg noe annet?

*angst når det gjelder tenner og at noe skal være galt med de*

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kan fort være visdomstenner ja. Men kan selvfølgelig være noe annet også. Jeg er ikke tannlege. Men mine visdomstenner kjentes sånn ut.

Skrevet

kan fort være visdomstenner ja. Men kan selvfølgelig være noe annet også. Jeg er ikke tannlege. Men mine visdomstenner kjentes sånn ut.

Takk. Jeg regnet ikke med svar fra så mange tannleger, men visdomstenner er jo et problem som rammer en god del, så kjekt å høre andre sine erfaringer:)

Syns bare det er så rart at ikke tannlegen evt. så de på røngten.

Skrevet

Jeg er utdannet tannlegeassistent, men kan jo ikke si noe sikkert her...

Det kan være visdomstann som er på vei.

Det kan være en form for betennelse, enten i tannkjøtt eller i forbindelse med nabotannen.

Det er også mange andre ting det kan være, så eneste sikre metoden er å gå til tannlege.

Skrevet

Det kan være en form for betennelse, enten i tannkjøtt eller i forbindelse med nabotannen.

Det er også mange andre ting det kan være, så eneste sikre metoden er å gå til tannlege.

Men burde ikke dette blitt merket når jeg tok røntgen i forrige uke?

JA, må ringe tannlegen mandagen:)

Skrevet

Men burde ikke dette blitt merket når jeg tok røntgen i forrige uke?