Anonym bruker Skrevet 27. januar 2012 #1 Skrevet 27. januar 2012 Inspirert av tråd inne på Småtroll 0-1 år, hvor vi er flere mødre som av ulike grunner er litt redde for å bli gravide nå, og ønsker så sikker prevensjon som mulig. Noen her med erfaringer med hormonspiral eller p-stav? Jeg har bestilt gynekologtime til innleggelse av hormonspiral, men etter å ha hørt om flere som opplever smerter og mye blødninger etter innleggelse av slik hormonspiral, så vurderer jeg p-stav i stedet...
catyn Skrevet 27. januar 2012 #2 Skrevet 27. januar 2012 jeg har hormonspiral. Jeg har ingen smerter i det hele tatt. Jeg blødde ikke i det hele tatt på 4 mnd. så blødde jeg i 2 mnd.sånn litt bare da, men det blødde. Så begynte jeg med helsekost som skulle være hormonregulerende. Da har jeg noen mnd vanlig mens eller ikke i det hele tatt. Jeg er veldig fornøyd. Man må bare ha litt tålmodighet. Med p-stav må du vente veldig lenge før du kan begynne å få barn igjen. Det var det som gjorde det for meg.
HvittHus Skrevet 27. januar 2012 #3 Skrevet 27. januar 2012 Jeg er på min fjerde p-stav nå, og er superfornøyd. Jeg har ikke gått opp i vekt, er ikke i dårlig humør eller har andre plager som man fort opplever med hormonprevensjon. Med implanon skal man få tilbake eggløsning kort tid etter at man har fjernet den, på samme måte som ved fjerning av hormonspiral. Men du bør prøve med p-pillen zeracette først, for å sjekke at du tåler hormonet. For det blir en dyr affære å sette den inn og ta den ut på kort tid hvis du ikke tåler den.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2012 #4 Skrevet 27. januar 2012 Jeg bruker cerazette nå og har ikke hatt noen bivirkninger. Men vet om flere som har blitt gravide på cerazette, så jeg er livredd for det... HI
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2012 #5 Skrevet 27. januar 2012 Catyn: hvorfor mener du at det tar lengre tid å få igjen EL etter stav enn etter spiral? Jeg kan ikke helt se hvorfor det skulle ta lenger tid... HI
catyn Skrevet 27. januar 2012 #6 Skrevet 27. januar 2012 Det er det de sa til meg på sykehuset. De sa det kunne ta opp mot ett år før man fikk tilbake mensen. Samme som p.sprøyte
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå