Anonym bruker Skrevet 27. januar 2012 #1 Skrevet 27. januar 2012 Jeg skal betale bensinpenger for mamma når hun skal komme å hjelpe oss. Det er ca 50mil tur retur, hun har en relativt ny suv. Hvor mye blir det, tror dere? Ca en tusenlapp?
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2012 #2 Skrevet 27. januar 2012 En tusenlapp tror jeg skal holde... har en vanlig bil her, diesel (så bruker derfor mindre per mil)... der bruker vi litt under 1 full tank (koster kanskje 600-700 kr å fylle opp tanken) på omtrent samme strekning. Bompenger osv i tillegg. Alt i alt er det selvsagt dyrere men kun drifstoff blir kanskje noe slikt. Du kan jo også spørre henne hvor mye hun vil ha? Evt om hun fyller tanken full før hun drar, og fyller den på nytt når hun ankommer/drar tilbake? Så vet dere hvor mye det kostet en vei iallfall
moota m storebror&lillebror Skrevet 27. januar 2012 #3 Skrevet 27. januar 2012 Det skulle rekke med 1000 kr med normal kjøring
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2012 #4 Skrevet 27. januar 2012 Unnskyld....men: Betale bensinpenger til din mor for at hun skal komme til dere? Greit at det er lang reisevei og hun skal hjelpe dere, men hun får jo besøke dere og se barnabarna? Får dere betalt av henne når dere sier på besøk den veien?
☆☆☆ Skrevet 27. januar 2012 #5 Skrevet 27. januar 2012 Ber moren din om å få dekt reiseutgifter når hun besøker dere? Regner med hun ikke bare kommer for å hjelpe, men også fordi hun ønsker å tilbringe tid med dere? Spesielt, vil jeg si...
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2012 #6 Skrevet 27. januar 2012 Hun kommer ene og alene for å passe ungene mens jeg skal på jentehelg. Hun skal ha de fra kl 15 på fredag til kl 15 på søndag. Da syns JEG det er rett og rimelig at JEG betaler bensinpenger, når det er JEG som BER om hjelp.
Gjest mphs Skrevet 27. januar 2012 #7 Skrevet 27. januar 2012 Snille mamman din som reiser 50 mil for å hjelpe deg en helg Kos deg på jentetur.
Trøndermoraღ05ღ10ღ11ღ13ღ14 Skrevet 27. januar 2012 #8 Skrevet 27. januar 2012 Ja, vet du meg hva, det er bare rett og rimelig at hovedinnlegger betaler bensinpenger til sin mor som er så snill og stiller opp. En tusenlapp skal holde!
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2012 #9 Skrevet 27. januar 2012 Når man ber om hjelp slik så er det vel rimelig å betale for reisen synes jeg også... hadde vært noe annet om hun kom på besøk bare! Synes hun er snill som reiser så langt for å passe ungene. Her tror jeg det hadde vært forventet at vi skulle levert unger til barnepasser, er verdt en tusenlapp for å slippe det
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2012 #10 Skrevet 27. januar 2012 "Hun kommer ene og alene for å passe ungene" Synes fortsatt det er snodig å betale bensinpenger til sin egen mor jeg da:) Selv om hun passer ungene så er det vel fordi hun vil være sammen med barnebarna sine? Hvis hun hadde kommet ene og alene for å besøke barnebarna mens du var hjemme, så hadde du altså ikke betalt? Jeg bor også 25 mil unna mine foreldre. Når de kommer hit for å passe ungene enten en helg eller de tar seg fri noen dager for å komme hit å passe barnebarna, så kunne det ikke falle meg inn å betale de penger for bensinen?! Akkurat som mine foreldre ikke betaler oss bensinpenger når mannen reiser ned til de for å hjelpe de med ved eller terrassebygging:) Altså; kjempeflott av moren din å reise så langt for en helg slik at du kan reise på jentetur:) Men synes hun ikke det er flott å få tilbragt tid med barnebarna som bor så langt unna og som hun kanskje ikke ser så ofte?
Mamma´n til lillemor Skrevet 27. januar 2012 #11 Skrevet 27. januar 2012 Tusen kroner rekker i massevis. Vi kjører drøyt 40 mil tur retur påmen tank, og det er vel i underkant av 600 kroner. Men suv sluker vel en del bensin, så da går det litt mer. Ikke noe unaturlig i at hi skal dekke bensinpenger for moren . Vi har aldri hatt noen snn praksis i min familie, men man har da også forskjellig økonomi. Svigerfar maste om atvi skulle komme på besøk nå og betaler da flybillettene slik at vi kan komme for bare en helg da det er lenge til neste ferie. Synes ikke det er noe rart egentlig.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2012 #12 Skrevet 27. januar 2012 Jeg synest også det er drøyt å betale bensinpenger for at bestemor skal besøke barnebarna sine. En ting er å tilby, men det er noe helt annet at mamma/mormor faktisk sier ja. En annen ting var det om hun hadde veldig dårlig råd og ikke kunne komme om du ikke betalte. Da stiller det seg jo annerledes. Men det er vel heller usannsynlig om hun kjører en ny SUV.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2012 #13 Skrevet 27. januar 2012 Hehe, jeg skjønner at neste gang jeg skal spørre om noe her inne så skal jeg ikke skrive utfyllende spørsmål. Men siden jeg da gikk på den blemma så kan jeg vel utdype litt av det det blir spekulert i. Mamma har ikke bedt om å få betalt, jeg tilbyr meg, Mamma går økonomisk i minus hver mnd, bilen er det siste hun har igjen etter å ha gått nedenom og hjem under finanskrisen. Før krisen var hun en spandabel mangemilionær, jeg sitter f. eks med en ferieleilighet til nærmere 2mill som en gave fra mamma. Så om jeg nå betaler henne bensinpenger for å komme hit å hjelpe meg gjør ikke det mamma til en gniten snoding
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå