Gå til innhold

Matservering, faen ikke lett!

Anbefalte innlegg

Skrevet

La oss for en stakket stund se for oss at det er du, leseren av dette innlegget, som er firmaets altmuligkvinne, "hun som ordner opp", og dermed er den som innimellom kliner til med en spesiell og bedre lunsj for alle kollegene (du lager den ikke selv, det er 200 kolleger, men du bestiller den og annonserer dette for hele huset).

I en bedrift med ca. 200 ansatte sier det seg selv at du vil finne:

*Vegetarianeren

*Lavkarbodamene

*Alle-andre-slags-fancy-navn-diettdamene

*Glutenallergikeren

*Laktoseallergikeren

*Alt-mulig-annet-allergikeren

*Muslimen som ikke spiser svin

*De som liker det, men ikke DEEET, og hvertfall ikke deeeeeeeeet-folka

Osv.

Hva ville du da gjort mtp. bestilling av noe spesielt, en slags fredagskos, ingen spesiell anledning, kun ment som et hyggelig alternativ til brødskiver, knekkebrød og salat. Og med tanke på at den daglige maten også settes frem så de som ønsker det kan selvsagt spise det de spiser hver eneste dag, om de ikke ønsker fredagskosmaten. Ville du:

a) Ikke tatt hensyn til noen med spesielle behov og ønsker, men funnet noe som passer de aller fleste - resten kan ta det de tar daglig av brød med påleggg

B) Tatt hensyn til allergikerne (som tross alt ikke velger sin tilstand selv) og bestilt et glutenfritt alternativ

c) Tatt hensyn til vegetarianeren fordi det er et sunt prinsipp, men ikke til lavkarbodamene

d) Tatt hensyn til absolutt ALLE og dermed hatt femtem forskjellige retter

e) Annet: utdyp

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alternativ b ) ble en solbrillekis gitt,

Gjest sug lut
Skrevet

Solbrillekisen ruler. Alle andre kan gnage sin kålrabi eller smørpakke på eget intiativ.

Lekkert bilde du har fått, forresten!

Gjest sug lut
Skrevet

Forøvrig får jeg opp et bilde av deg i hodet mitt som sånn rund og godslig bolledame med HH-pupper i navlehøyde,skaut, kjøkkenroser og ermforkle over en str 52-rompe, som går rundt og passer på at alle blir fóra og har tørre sokker.

Gjest amandine
Skrevet

Det var ikke meg det var bilde av, luten! Det var frk fåkksi! For meg er det stor forskjell på de som blir syke av noe og på de som bare har vondt i viljen sin..

Skrevet

Hva med pizza og salat? Til 200 stk kan du bestille noen glutenfrie- noen vegetar-og salat til?

Det bør jo kunne passe alle

Hvis ikke så er jo ett koldtbord gjerne dekkende til alle behov ;)

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Hadde tatt hensyn til allergikere. Resten har valgt å være "sær" av fri vilje og får enten spise maten de får servert, ta meg egen mat eller gå sulten.

Skrevet

Jeg hadde tatt hensyn til lavkarbo-damene. Jeg har nemlig hørt at dette er en forunderlig gjeng. Jeg ville ikke hatt de på nakken. De andre gruppene er jo folk som har vært vant til å ha litt problemer på slike sammenkomster med mat innvolvert, og de er stort sett hyggeligere og mer normale til sinns.

Eller, tar jeg feil? :D

Skrevet

Jeg hadde tatt hensyn til lavkarbo-damene. Jeg har nemlig hørt at dette er en forunderlig gjeng. Jeg ville ikke hatt de på nakken. De andre gruppene er jo folk som har vært vant til å ha litt problemer på slike sammenkomster med mat innvolvert, og de er stort sett hyggeligere og mer normale til sinns.

Eller, tar jeg feil? :D

Hehe, er nok ikke lurt å legge seg ut med lavkarbodamene nei:P

Neida, jeg ville tatt hensyn til allergikere dersom det var mulig. Kanskje greit med noe vegetar også.

Skrevet

Tapas, litt av hvert?

Ellers går nok også jeg for alternativ brillemann.

Skrevet

e) Jeg hadde ikke orka og hadde overlatt greia til deg og andre med evne til å overse folk med sære ønsker og egosentriske behov.

Aner ikke hvor mange ganger jeg har spist dritkjip pizza som består av en 2 cm tykk bunn med noe ketchup, tørr skinke og dårlig ost på jobben, bare fordi vi skal kose oss.

Skrevet

Aner ikke hvor mange ganger jeg har spist dritkjip pizza som består av en 2 cm tykk bunn med noe ketchup, tørr skinke og dårlig ost på jobben, bare fordi vi skal kose oss.

Da er matbestillerne hos dere forjekelig kjipe!

Skrevet

Solbrillekisen ruler. Alle andre kan gnage sin kålrabi eller smørpakke på eget intiativ.

Det er min private tanke også, men den er tydeligvis ikke rekkti.

Lekkert bilde du har fått, forresten!

Jotakk, lekker dame veit du. Jeg plukker blomster.

Skrevet

Jeg vil også plukke blomster!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...