Journalist Anita 1 Skrevet 27. januar 2012 #1 Skrevet 27. januar 2012 Hva er deres beste tips for å skjule at man er gravid? Enten på jobben, på fest eller med venner. De beste tipsene blir tatt med i en kommende artikkel
Num.mer2 Skrevet 27. januar 2012 #2 Skrevet 27. januar 2012 - Drikke alkoholfritt skjult i en vanlig vinflaske. (Ikke prøvd selv, men hørt om andre som har gjort det) -Være sjåfør.
lille +gutt Skrevet 27. januar 2012 #3 Skrevet 27. januar 2012 Vi er bare prøvere da, og har prøvd veldig lenge. Tok et valg ganske tidlig pga tidligere s.a at jeg skulle være alkohol fri hele prøvinga. Drikker alikoholfri drinker på byen med venner, på jobb tror de jeg bare er avholds vi fester ikke noe særlig lenger så er ikke så vanskli her da
litekreativtbrukernavn Skrevet 27. januar 2012 #4 Skrevet 27. januar 2012 Utenom fest er det vel bare å unngå fokus på disse tingene da... Veldig få har vel behov for å sjule det fysisk før 12uker?! Jeg husker selv, 5uker på vei, at jeg under lunchen påpekte at kaviar var "såååå godt! mmmm" Da en mannlig kollega sier lett -"du er gravid du!" Lett nervøs latter ifra meg og "nei, det har jeg ikke tid til!" så var det ikke mer snakk om det. Om man er trøtt eller kvalm, så er det vel alltids en omgangsyke-runde eller influensa/forkjølelse å skylde på... Klarte fint å holde det sjult for enkelte frem til 18uker, da valgte jeg å si det selv.
litekreativtbrukernavn Skrevet 27. januar 2012 #5 Skrevet 27. januar 2012 ...eller at man går på antibiotika for urinveisinfeksjon eller noe...da blir man alltids litt slapp og uvell
Erill Skrevet 27. januar 2012 #6 Skrevet 27. januar 2012 jeg ville ikke at noen skulle vite om min graviditet før jeg selv ønsket å si det. så når andre lurte på hvorfor jeg ikke drakk alkohol, sa jeg at jeg hadde ett veddemål med en vennine om hvem som kunne gå lengst uten alkohol. taperen måtte selvfølgeli betale 4000kr til vinneren. da skjønte alle at dette var noen jeg ikke ville tape. jeg gikk til innkjøp av løssittende skjorter, slit at ingen skulle kunne se at magen våkste. lurte til og med min egen mor, hun stakk nemli fingern i magen og mente jeg var begynt å ese ut. sa til hene at slik går det når man eter får mye søtsaker og sitter får mye i ro ellers var det ingen som trodde noe annet ett at jeg var begynt å bli slapp i fisken, så jeg bygde i stede under på den teorien
norskepigen Skrevet 27. januar 2012 #7 Skrevet 27. januar 2012 Jeg har mange triks på lager, da jeg er kjent for å være en ordentlig partyløve. Det hadde ALDRI nyttet å si at jeg skulle kjøre, eller at jeg gikk på antibiotika. Pleier aldri å være syk, og har alltid unngå å være sjåfør i festlig lag :-P - Mitt beste triks var å ha alkoholfritt øl i veska, og skifte ut øllet på toalettet e.l. Det virker kanskje litt merkelig å ta med øla på toalettet, men tro meg, det er ingen som tenker over det. Særlig når alle de andre er godt brisne. Erdinger sitt alkoholfrie weissbier øl smaker faktisk veldig godt!! Men de er litt store til å ha i veska. Hansa har og en god alkoholfri øl som heter null (0%). På samme måte kan man ha mozell i veska hvis man drikker cider. - Bestille Zchweppes bitter lemon uten alkohol og si det er gin bitter lemon. (Eller annet som likner på drinker. Cola kan jo lett bli en whisky og cola.) - Alliere deg med bartenderen. Jeg fikk munkholm av en utvalgt bartender en kveld vi var på pub. - Skifte etikett på en alkoholfri vin, og sette på etikett fra en alkoholholdig vin. Litt arbeid, men det funker som bare det. Ble nødt å gjøre det med en champagneflaske en gang. Ellers kan man jo bare kjøpe flasker med skrukork og helle alkoholfri vin i. - Ha fest selv, og sørge for at kjæresten/mannen lager alkoholfrie drinker til deg. Mmmmm det smaker godt! Cosmo, Tom Collins, Mojito og you name it!! Det er nemlig litt dyrt å bestille alkoholfri drink på byen... - En gang var vi stucked på en 5 retters middag. Vi fikk da også 5 forskjellige vintyper til maten. Jeg sørget da for at vinglasset stod helt inntil kjærestens, så vi hele tiden byttet om på dem. Guu så morsomt vi hadde det :-) MEN! Det skal da også sies at kjæresten min ble godt på druen etterhvert, så det er jo faren. Men ingen merket noe. Satt bare og latet som jeg drakk og skålet. Jeg synes det var stress i starten når folk spurte om jeg ville være med på byen, eller til fest, men etterhvert gjorde jeg om til å kose meg skikkelig med å lure hele gjengen :-) Man kan godt si de fikk en real bakoversveis da jeg sa jeg var gravid, tjihi! ... Gleder meg nesten litt til neste runde jeg!
førti Skrevet 27. januar 2012 #8 Skrevet 27. januar 2012 De første 12 ukene ønsker mange å skjule graviditeten i tilfelle en er uheldig og mister. Min mage vokste fort så jeg var nøye med å finne klær som skjulte magen. Ingenting av det jeg hadde hjemme passet uten at det var supertydelig at jeg var gravid. Butikken Zizzy har masse flotte klær som egentlig ikke er beregnet på gravide men som passer for de i str 42 og oppover. Tror jeg har kjøpt klær for over 5000 der og særlig de vide buksene som ikke strammer i livet er fantastiske. De har str S , M og L. Og i uke 34 kan jeg fortsatt bruke en del i Small.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2012 #9 Skrevet 27. januar 2012 Skjulte magen og graviditeten selv de første ukene, men syns det er ekkelt å skulle lure rundt og drikke "masse" alkoholfritt på fest etc. Tenker da på at i ettertid, når det kommer frem at man er gravid (og har vært det hele tiden), er det mange der ute som vil gå å tenke - men hun drakk jo på den og den festen... Selv var jeg sjåfør, eller holdt med til cola og brus som jeg forsynte meg selv med uten å gjøre noe nummer av det. Sa det også til noen av de nærmeste, da vi hadde mistet i uke 11 en gang tidligere - uten at noen visste det, og angret utrolig på at vi var alene om den sorgen da det skjedde.. Vide gensere etc. på jobb til uke 16, men sjefen fikk beskjed i uke 10 - da jeg var litt dårlig en periode.
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2012 #10 Skrevet 27. januar 2012 At man har et småsykt barn hjemme hos barnevakten, og at man vil holde seg edru i tilfelle h*n blir verre er en velkjent hvit løgn.
SuperMoM <3 Skrevet 27. januar 2012 #11 Skrevet 27. januar 2012 Her venta vi ganske lenge med å fortelle noe. Hovedsaklig fordi vi hadde fått tvillinger bare 2mnd før jeg ble gravid igjen,og i "frykt" for enkeltes reaksjoner så holdt vi det skjult til uke 24. Var invitert til førjulsfest til et vennepar og jeg sa da at jeg var sjåfør. De forstod jo dette siden vi da hadde 4 barn hjemme,som vi da skulle ta oss av når vi kom hjem. Så var det julebordet. Var vel ca. halvveis der og siden jeg enda ikke ville røpe noe,så ble det hold-in strømpe (pga veldig inntilsittende kjole) ,og bestilling av "sex on the beach" drinker uten alkohol. Det funka ganske så greit det Og siden jeg er veldig utadvent,så satt jeg likevel å skravla og tøysa
Oppnedx2 Skrevet 27. januar 2012 #12 Skrevet 27. januar 2012 Nå er jeg ingen party løve, og har barn fra før så det har aldri vært vanskelig å sjule på den fronten. Men, nå skal vi ut med kollegaer til min samboer i morgen, og jeg er bare 8 uker på vei. Jeg har bare tenkt å skylde på barnet rett å slett. Må tidlig opp , og la heller mannen få sove ut å kose seg i kveld. Ikke minst at jeg er sjåfør. At magen allerede eser ut siden det blir to tette, får jeg vel heller bare skylde på for mye sjokolade. ( ikke at eg tror mannfolka påpeker dette )
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2012 #13 Skrevet 1. februar 2012 Skjulte magen og graviditeten selv de første ukene, men syns det er ekkelt å skulle lure rundt og drikke "masse" alkoholfritt på fest etc. Tenker da på at i ettertid, når det kommer frem at man er gravid (og har vært det hele tiden), er det mange der ute som vil gå å tenke - men hun drakk jo på den og den festen... Selv var jeg sjåfør, eller holdt med til cola og brus som jeg forsynte meg selv med uten å gjøre noe nummer av det. Sa det også til noen av de nærmeste, da vi hadde mistet i uke 11 en gang tidligere - uten at noen visste det, og angret utrolig på at vi var alene om den sorgen da det skjedde.. Vide gensere etc. på jobb til uke 16, men sjefen fikk beskjed i uke 10 - da jeg var litt dårlig en periode. Det er da ingen som går og tror at man drikker alkohol når man er gravid! Det ville hvertfall ikke mine venner tenkt om meg i ettertid. Ser ikke helt problemet... Synes noen er alt for opptatt av hva andre tenker og mener.
ianda Skrevet 1. februar 2012 #14 Skrevet 1. februar 2012 Jeg brukte min søster som ventet nr2 når jeg var nygravid som unnskyldning. Sa at jeg måtte være parat til å komme hjem å passe eldste datteren om fødselen kom igang... Var vel gjerne heldig siden beste forelder på begge sider var i utlandet inntil termin... Ikke en sjel som tenkte noe over det.. Gjerne ikke lett å dikte opp ovenfor familie og nære venner, men kan hvertfall brukes ovenfor kollegaer at du har en i familien eller en nær venninne du er standby barnevakt for, selv om det blir en hvit liten løgn...
Anonym bruker Skrevet 1. februar 2012 #15 Skrevet 1. februar 2012 Jeg er 7 uker på vei å driver å skjuler det for familie og en del venner! Det er råå vanskelig å ikke snakke om det, derfor har jeg heller laget meg en anonym blogg for å ikke forsnakke meg...i den bloggen skriver jeg ALT jeg tenker og føler www.ung0gsnart2barnsmor.blogg.no ellers så bruker jeg litt større overdeler, feks en tunika som sitter løst eller en god t skjorte! og om jeg blir bedd på fest så er jeg pluttselig veeeldig syk, eller har ingen barnevakt for lillepia mi.. hehe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå