Gå til innhold

Dere andre som er flergangs, hva planlegger dere å handle?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Denne tredjemann var ikke het planlagt så jeg har solgt unna mye av babyutstyret....

Jeg skal kjøpe nytt:

- ny vogn: marineblå Emmaljunga mondial, m classic understell

- babybjørn vippestol

- tripptrapp stol m newborn-sete

- litt nyfødtklær.. Men vet ikke kjønn denne gangen!

- skal få tanten min til å strikke litt, hun er superflink..

- ny ammepute, har noen veldig fine på sprell!

.....ellers har jeg det jeg trenger tror jeg :-) Og har ikke kjøpt så mye som en sokk enda! Lært fra da jeg var førstegangsgravid, tok helt av m shoppingen! Solgte på den annen side babyklær for tilsammen 10 000 kr på finn i fjor. Kan jo tenke hvor mye jeg hadde brukt :-( Og på så mye upraktisk! Men man lærer :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er lett å ta helt av, for er jo så koslig. :)

Her så skal jeg kun kjøpe småting og ting jeg har veldig lyst på, for det er praktisk, eller jeg tror hvertfall det.. :P

Trenger en ny stellematte.

tripp trapp stol med nyfødtinnlegg.

Mer klær i str 50 og 56. Litt i str 48 (Vet at jeg mest sannsynlig får en like liten baby som sist, og da brukte han 48 i 2mnd. ikke prematur, og da fikk vi låne klær av et vennepar, men denne gangen vil jeg kjøpe litt smått selv og)

Bilstolpose.

Har masse fra før, skal bruke samme vogn, og samme bilstol. Eneste er at eldste mann må ha ny juniorseng for babyen må ha sprinkelsenga hans, og da får han nok litt mer møbler til rommet sitt, siden babyen og må ha stellebordet, så da må han ha noe å ha klærne i.. :P

Skrevet

Kan jeg spørre deg hvordan du ser livet for deg med tre tette?. Er i samme situasjon, og solgt det meste unna. Mine er født samme år som dine, under to år mellom de, og minste er 16 mnd. Har tidvis veldig panikk, og tvil.. Hadde bare vært fint å høre med noen i samme situasjon;)

Skrevet

Skal ikke kjøpe mye, ny lekegrind, sovevogn til treåringen som ikke er ferdig med dagsoving, litt klær, klesskap til babyen og badesete.. Har tatt vare på det meste fra før, så er minimalt vi trenger, det er deilig for det blir jo fort dyrt!

Skrevet

Er 2 uker til termin her. Trenger ingenting, så har kjøpt kun luksus ;-)

-Stelleveske (brukte vanlig veske forrige gang)

-Ny dunpose

-Noen nye klær

-Nytt bæresjal

-Byssanlull hengevugge (brukt på Finn, vel og merke)

-Har strikket og sydd en del til den lille. Må jo ha noe å gjøre mens jeg er bekkenløst ;-)

Gjest Kira 1 + 1 underveis ♥
Skrevet

Har ca 2 uker igjen jeg også, og vi har kun kjøpt ny vogn og ny madrass til sengen.

Selv om vi får et annet kjønn denne gangen, så har jeg heldigvis masse nøytrale klær i de minste str.

Tenker litt som så at jeg heller drar ut for å handle etter at ungen er født hvis jeg føler at det er noe jeg mangler. Sannsynligvis bør jeg kjøpe litt ull, men gjør ikke det før jeg vet hvilken str babyen bruker.

Kjøpte som deg altfor mye første gangen, men denne gangen har ikke kjøpetrangen vært så stor... eller tilstede i det hele tatt:)

Skrevet

Kjøpt litt nyfødt tøy, el. brystpumpe (hadde ikke sist), ny seng med madrass, siden lillemann inntil nylig brukte sin. Så har vi kjøpt nye flasker (de gamle ser så shabby ut :( ) og en flaskesterilisator (mye kjekkere enn å glemme flasker i koken på komfyren :/). Så har vi tenkt å kjøpe bæresjal siden vi ikke hadde det, og noe sengetøy, siden vi har gitt bort det gamle vi hadde. Ja, også kjøpte vi ny vogn! Ikke fornøyd nok med den forrige...

Skrevet

Venter nr tre i slutten av mars. Eldste er snart 6 og nr to er 4,5. Men vi har fremdeles der meste av utstyr.

Har også tatt det max med ro denne gangen. Tenker litt at de nesten ikke trenger noe annet enn mammaen den første tiden, så det er ikke noe stress, hehe:)

Men vi skal kjøpe vogn og stellebord, det trenger vi. å så må jeg nok se litt på babytøy, mest fordi det bare er såå koselig :)

Har tenkt å gå til innkjøp av noen ammebher også.

Ellers har vi en del tilg på utlån som vi må få i hus igjen. Fikk vugga tilbake her om dagen. Kos å tenke på at vår liten snart skal ligge der:)

Skrevet

Ny vogn - for den gamle er totalutslitt og falt faktisk fra hverandre...

Men kjøper brukt denne gangen, en brukt duovogn fra simo som er ca 3 år.

Ny seng - den gamle var ekstremt vaklevoren og hadde litt dumme madrassmål (den var 25 år gammel...og brukt til mange barn). Også senga kjøpes brukt.

Sikkert noen nye småbarnsklær for kos og at den lille skal få noe nytt også.

Ny bil for å få plass til alle ungene (bare tre barn - som alle sikkert skal ha med en venn hele tiden, derfor sjuseter...).

Nye frottekluter da de fleste gamle er forsvunnet.

Nytt bæresjal siden jeg lånte ei venninne sitt sist, og vil ha et eget denne gangen.

Nye praktiske nødvendigheter som bleier, smokk og sannsynligvis flasker/brystpumpe tenker jeg.

Skrevet

Nesten alt nytt her ;)

Storesøster er over 6 år nå, og var prematur og får nå en lillebror vi tror blir "normal" i str. - så selv de tingene vi hadde spart ble feil.

Det vi IKKE har kjøpt, men hadde, er vippestol - sengekant - noe nøytralt babytøy str 50/56- uro over sengen - treleker/rangler.

Ellers har vi spredt utgiftene utover, og kjøpt kjempemange flotte ting på finn. Vogn, seng, bæresele, kommode.

Kost meg masse med det, mens sykemeldt.

Skrevet

hadde ikke regnet med at jeg skulle ha flere unger.

men nå sitter jeg her og er gravid med nr 3.

og mine unger er 5 og 8 år..

har kun 1 barnevogn,vugge,voksipose og en barneseng..

så skal også kjøpe inn nesten alt på nytt igjen.

men bare de ting jeg trenger.

man hadde jo alt for mye unødvendige ting når man fikk nr 1.

autostol til baby og lift

bæresele

babyklær

flasker + micro sterilator (eller hva det heter)

stellepute

ammebh

vippestol

kravlegård

ellers så tar jeg det som det kommer :)

Skrevet

Vi har det meste fra før. Eneste store tingen vi skal kjøpe er en vugge.

Ellers småting som litt babyklær, lammeskinn, gulpe kluter, nye flaskesmokker, smokk og diverse småting :-)

Skrevet

Vi har også mye etter storesøster, men litt skal vi kjøpe likevel.

* Ny madrass

* Ny seng til storesøster, så babyen kan ta over sengen hennes.

* Tripp Trapp stol m/ Newborn sete

* Stelleveske

* Dyne til vogna

* Vugge/kurv

* Hvis det blir gutt: Litt babytøy, sengetøy osv.

* Bamse, koseklut

* Litt håndkler, kluter, gulpekluter, smokker osv.

* Flasker, sterilisator, evt. brystpumpe - hadde ei som absolutt ikke ville ta flaske sist, så hadde ikke det sist.

* Ny sportsvogn når den nye babyen skal begynne med det

- Oj,ble visst litt allikevel dette :-)

Skrevet

Regner med å handle inn en ny vognpose, kanskje. Tanken var å kjøpe den nå, så mellomste kan bruke den i barnehagen denne vinteren, for han har vokst ut av skinnposen,,,

Utover det trenger vi minimalt, kanskje et nytt bæresjal, eller et nyfødtsete til en av tripptrappene,,, vi har jo alt vi trenger med to tette fra før..

Skrevet

Vi solgte siste rest av barneutstyr i høst, før vi ombestemt oss igjen tre uker senere:) Vi prøver nå på nr.4

Vi må først og fremst gå til innkjøp av:

Syvseter

seng og madrass

stellepute

vogn

bilstol

(de to sistnevnte blir nok kjøpt brukt)

Vi har fortsatt vippestol, baby call og bæresjal. Ammepute syr jeg selv, og så har jeg planer om å strikke en del tøy til den lille.

Skrevet

Vi må kjøpe vogn, bilstol, stellebord og en del klær da vi har gitt vekk ALT!!! fikk tilfeldigvis igjen et par plagg hin dagen fra en veninne, men trenger maaaasse mer ...

Skrevet

Har 3 fra før, og da minsten kom måtte vi gå til innkjøp av alt, for hadde gitt vekk alt fra største guttene (de var da 8 og 5). Men sparte masse da jeg kjøpte brukt. Fant masse fint på finn, pent brukt og til en billig penge. Det eneste vi kjøpte nytt da var klær, stellebord+matte, vognpose, madrasser til vogga og sprinklesenga, dyne og sengetøy.

Denne gangen må vi handle minimalt;

ny vognpose (det kan vi ta til høsten)

nye flasker

kanskje ny babycall

og viser det seg at det er ei jente denne gangen må vi nok handle noe klær også.

Skrevet

Har to fra før på 5 og 2 år.

Først og fremst måtte vi kjøpe en 7-seter.

Vi har også gått til innkjøp av søskenvogn.

Så har vi valgt å kjøpe nytt bilsete med isofixbase fordi den forrige basen vår med ben ikke er praktisk i bilen med stol som skyves frem og tilbake.

Så har jeg kjøpt en babypose til å bruke i bilstol/vogn. Dette hadde jeg ikke med de andre og jeg har troen på at den er veldig praktisk!

Jeg har kjøpt litt nyfødttøy da jeg synes jeg hadde veldig lite fra de andre. Samt et par bodyer i ull da jeg ødela de andre i for varm vask.

Mellomsten gikk over til juniorseng og da kjøpte vi en ny sprinkelseng tilkommende baby. Den vi hadde har vært skrudd fra hverandre flere ganger fordi den er for stor til å få gjennom dører og ville ikke tålt flyttingen til nye huset noe særlig.

Skrevet

Her må absolutt ALT kjøpes inn! Dette blir nemlig en ordentlig attpåklatt, da mine barn er 12 og snart 16 år ;)

PUH! Blir ikke vanskelig å finne ut hva man skal bruke pengene på fremover, i hvertfall... Skal til ordinær UL 5.mars og denne gangen ønsker vi å vite kjønnet (hvis det er mulig), slik at vi kan begynne innkjøpene. Har kjøpt to pyjamaser i nøytral farge og et babypledd, så mangler masse!! ;)

Skrevet

Ny kommode til toåringens klær. Ellers tror jeg ikke det blir noe. Har en på snart seks og ei på to. Og har tatt vare på det aller meste, så da tror jeg ikke vi trenger noe. Må se hvor lenge toåringen sover, om vi trenger vogn til bhg. Men det blir lånt evt kjøpt brukt.

Skrevet

En vogn til.. Tvillingene trenger fortsatt vogna,og vi finner ingen skikkelige trillingvogner. Da blir det 2stk vogner.

Sprinkelseng + madrass.

Skrevet

Har to vogner fra før, som er så godt som nye (den ene kun brukt som sovevogn i barnehagen og den andre ble ødelagt siste flyreise med vogn til forrige - så vi fikk helt ny), men har kjøpt en Bugaboo Bee siden det nok av og til vil bli trangt i bilen nå som vi blir 5.

Ellers hadde vi solgt stellebord, bilstol, pumpe, ammepute, lekegrind og litt sånt - så litt må vi jo ha. I tillegg kjenner jeg at jeg er ganske shoppegal nå med nr 3, som blir vår siste.... Unner oss litt finere babytøy, kjøper DEN tingen jeg har mest lyst på, etc, samtidig som vi kjøper endel ting på finn.no av det vi har lyst på, men strengt tatt ikke måååå ha... Som f.eks Leander-vugge på stativ som skal stå i stuen frem til han vokser ut av den... Langt koseligere (og penere!!) dagseng enn lekegrind som vi har brukt fra begynnelsen med de to andre...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...