Gå til innhold

noen som har greie på bostøtte her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

syns stadig jeg hører om folk med lav inntekt og høye boutgifter som får endel i støtte. Moren min er minstepensjonist, med lån på 1 mill i bolig. Hun har med andre ord ekstremt høye utgifter ift inntekt, men får omkring 700 i bostøtte i mnd. Er det kommunens sure kjerring som ikke gidder å gjøre dette skikkelig, eller er det rett?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er noe som heter godkjente boutgifter, og det er det de bruker som grunnlag. Det man betaler utover de godkjente satsene, må man betale hele selv.....

Surt, ja. For det er ofte dyrt å bo. Men sånn er nå reglene.

Skrevet

syns stadig jeg hører om folk med lav inntekt og høye boutgifter som får endel i støtte. Moren min er minstepensjonist, med lån på 1 mill i bolig. Hun har med andre ord ekstremt høye utgifter ift inntekt, men får omkring 700 i bostøtte i mnd. Er det kommunens sure kjerring som ikke gidder å gjøre dette skikkelig, eller er det rett?

Hei

I vedtaket om bostøtte som moren din har fått, kan du sjekke hva som legges til grunn i beregningen av bostøtte i hennes sak. Det kan f.eks. være at det ikke er riktige boutgifter som er registrert. Sjekk ut det, og ta kontakt med kommunen dersom det ikke stemmer.

Mvh Siv

Husbanken

Skrevet

Hei

I vedtaket om bostøtte som moren din har fått, kan du sjekke hva som legges til grunn i beregningen av bostøtte i hennes sak. Det kan f.eks. være at det ikke er riktige boutgifter som er registrert. Sjekk ut det, og ta kontakt med kommunen dersom det ikke stemmer.

Mvh Siv

Husbanken

Takk for svar. Vi har lagt ved hva hun betaler i mnd, samt rentesats i banken hennes. Kan fremdeles i skjønne at hun ikke får mer.

Skrevet

Ehhh, svarte Siv fra Husbanken nå fordi hun er medlem på forumet?

Skrevet

Ehhh, svarte Siv fra Husbanken nå fordi hun er medlem på forumet?

Må vel få lov å svare som medlem på forumet? Er jo supert å få svar fra de som vet hva de snakker om....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...