Gå til innhold

Lilyhammer!


Gjest sug lut

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest amandine

Var det så jævlig morsomt, altså? Nå føler jeg meg skikkelig teit! Men jeg syntes ikke det var noe spes, jeg! Får vel se det siste kvarteret også,men om ikke noe radikalt skjer vil jeg heller gjøre noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sug lut

Bra lengde, men litt trekk for nedslaget. Jeg synes det er helt konge :.D Er jo ikke egentlig så geniale replikker, men det er så genialt levert.

Endret av sug lut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest amandine

Jeg er nok ikke så enkel jeg da...som bare synes det er medium platt. Hadde ikke vært det spøtt å trekke på smilebåndet av engang om ikke little steven hadde vært ute og luftet botoxen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Og musikken! Jeg er overhodet ikke altetende, og bruker stort sett tv'n som lyskilde (blir rastløs av å se på tv), men dette er helfett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra lengde, men litt trekk for nedslaget. Jeg synes det er helt konge :.D Er jo ikke egentlig så geniale replikker, men det er så genialt levert.

 

for å ikke snakke om "han kan jo få en sjanse til.... til å forbedre hoppet" ler meg skakk... gæninger!

 

stein i votten - litt av en pedagog.... jeg håper ingen foreldre eller elever får noen nye ideer (det kan bli veeeeldig stygt)...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Siklerotte

OK, nå har jeg sett, og hadde egentlig trodd at jeg kom til å stoppe ti minutter inn i episode nummer en. Men det ble til og med episode nummer to. Genial TV-serie, faktisk så genial at jeg lo høylytt flere ganger. Morsomme karakterer, jeg digger det! Og det er egentlig veldig sjelden, for jeg er ikke noe TV-menneske.

 

Bare synd at den kun vises i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sug lut

OK, nå har jeg sett, og hadde egentlig trodd at jeg kom til å stoppe ti minutter inn i episode nummer en. Men det ble til og med episode nummer to. Genial TV-serie, faktisk så genial at jeg lo høylytt flere ganger. Morsomme karakterer, jeg digger det! Og det er egentlig veldig sjelden, for jeg er ikke noe TV-menneske.

 

Bare synd at den kun vises i Norge.

Starter i USA i dag, faktisk.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Siklerotte

Ja, men kun tilgjengelig i Norge gjennom nrk.no. Men det lekkes vel ut med en gang serien kommer til USA. Håper jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Siklerotte

HAHA, takk for at du minte meg på at nok en episode ligger ute. Jeg skal adoptere hele Giovanni, eller, egentlig hele Lilyhammer. Aslaam alaikum!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en versjon av Sommerfugl i vinterland fra han Nav-fyren da! Fantastisk...

 

Og kjørelæreren med bimbokona... Og han Steiner-fyren! Da lo jeg godt... Av gjenkjennelse... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Siklerotte

Ja, NAV-fyren kan både selvforsvar, sang, rådgivning og festing, han! Har så mange favoritter at alle må nevnes, men jeg synes politimannen tok kaka i dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sug lut

Ja, NAV-fyren kan både selvforsvar, sang, rådgivning og festing, han! Har så mange favoritter at alle må nevnes, men jeg synes politimannen tok kaka i dag!

Ja, kostelig når han minner politimesteren på at det faktisk var sol i New York 10. september 2001 også... det var dette med datoer...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sug lut

For en versjon av Sommerfugl i vinterland fra han Nav-fyren da! Fantastisk...

 

Og kjørelæreren med bimbokona... Og han Steiner-fyren! Da lo jeg godt... Av gjenkjennelse... ;)

Og stakkars Embrik (eller "that embryo kid") som går i bursdag med sin fars galskap i bagasjen, men som egt er en pistolrambo...
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sug lut

Åkæi da. Jeg gir meg. Humra litt i gÅr.. Embryo kid tok knekken pÅ meg.

En konvertitt til den rene tro, hurra!

Og selv ikke vi som tror pÅ hjemmelaget ville nok sendt med en sjølspikka kløpinne...

Endret av sug lut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest amandine

He he nei uff.. Men hjemmesydde gaver går det mye i her hos meg...Uten at jeg vil utsette ungen for embryo kid.. Lurer imidlertid på en ting. Denne seriensomskal gå i statene.Kommer de tilå skjønne bæret? Får de med seg nyansene som gjør det(tidvis, vel og merke, jeg gir meg ikke helt uten videre) severdig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sug lut

De får mulighet til å se den med undertekster eller dubba - antakelig vil dubbing gi mer nyanser dersom det er lagt arbeid i å skaffe skikkelige stemmer, forestiller jeg meg. Og de har jo bondelandet der også, småsteder med lavt tempo og innavla raringer og pussigpoliti og til og med snø - så kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Siklerotte

Tror du virkelig at de dubber? Serien slår nok ikke like godt an i USA, tror jeg, men det er mulig den får en stor tilhengerskare i Minnesota.

 

Gleder meg til neste uke og svangerskapskontroll! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest amandine

De får mulighet til å se den med undertekster eller dubba - antakelig vil dubbing gi mer nyanser dersom det er lagt arbeid i å skaffe skikkelige stemmer, forestiller jeg meg. Og de har jo bondelandet der også, småsteder med lavt tempo og innavla raringer og pussigpoliti og til og med snø - så kanskje?

Tvert om, egt, jeg tror bare de får underbygget tankene sine om hvordan det er i Norge, eller hvordan det er i Europa og resten av verden... Jeg tror nemlig, basert på de jeg kjenner som egt er ganske oppegående amerikanere, at de fleste jevne amerikanerne tror vi er nisser på hver vår knaus, snodige enkle mennesker uten sivilisasjon og utdannelse.Litt på samme måte som mange av dere innbarka Osloborgere tror om oss som bor i resten av landet, faktisk.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sug lut

De får mulighet til å se den med undertekster eller dubba - antakelig vil dubbing gi mer nyanser dersom det er lagt arbeid i å skaffe skikkelige stemmer, forestiller jeg meg. Og de har jo bondelandet der også, småsteder med lavt tempo og innavla raringer og pussigpoliti og til og med snø - så kanskje?

Tvert om, egt, jeg tror bare de får underbygget tankene sine om hvordan det er i Norge, eller hvordan det er i Europa og resten av verden... Jeg tror nemlig, basert på de jeg kjenner som egt er ganske oppegående amerikanere, at de fleste jevne amerikanerne tror vi er nisser på hver vår knaus, snodige enkle mennesker uten sivilisasjon og utdannelse.Litt på samme måte som mange av dere innbarka Osloborgere tror om oss som bor i resten av landet, faktisk.

Til det siste der: du må jo innrømme at det forbløffende ofte stemmer, hehe.

Og ellers: ja, jeg skjønner hva du mener. Men samtidig tror jeg det er noe hjemlig gjenkjennelighet som er forutsetning for å få det til å funke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...