Anonym bruker Skrevet 26. januar 2012 #1 Skrevet 26. januar 2012 Kjedelig at studiekompetansen er inngangsport til alle høyskoler. (Vet om realkompetanse, men fyller ikke vilkår.) Noen her som har en bra jobb og bra inntekt uten den kompetansen?
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2012 #2 Skrevet 26. januar 2012 Jobbet i flere år som sekretær i et større firma og tjente, med overtid, rundt 400 000,- i året. Har gått vgs., men strøk i matte så derfor hadde jeg ikke studiekompetanse. Har nå tatt opp matten, sagt opp jobben og begynt på utdannelse på høgskolen. Jeg trives godt i jobben min, men jeg så for meg at uten mer utdannelse ville jeg komme til å stagnere og kanskje ikke ha så gode muligheter for å bytte jobb (selv om jeg vet at mange setter erfaring og gode referanser høyt). Du vet, det er aldri for sent å få seg en utdannelse
Plutselig_gravid Skrevet 27. januar 2012 #3 Skrevet 27. januar 2012 Min eks har ikke studiekompetanse. Han jobber i industrien og tjener vel en 5-600 000 inkl overtid. Han stiger ofte i lønn. Han begynte vel med en lønn på ca 450 000 - for 2 år siden. Gjennom jobben blir han titt og ofte kurset i diverse og øker dermed hele tiden kompetansen og dermed jobbmulighetene. Jeg sitter med både studiekompetanse og nesten fullført bachelor og kommer aldri til å ta han igjen på lønnen. Bare litt misunnelig
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2012 #4 Skrevet 27. januar 2012 Kommer vel an på hva du mener med god jobb og lønn. Men jeg tror det er mye vanskeligere å jobbe seg oppover nå, i forhold til hva det var for bare 15 år siden.
moota m storebror&lillebror Skrevet 27. januar 2012 #5 Skrevet 27. januar 2012 Tja jeg er barne og ungdomsarbeider. Trivdes ikke så jeg tok ny utdannelse som tannhelsesekretær. Mens jeg var under utdanning fikk jeg jobb som ufaglært i en bedrift som lager deler ol. til oljeindustri. Et mannsyrke. Tjener 160kr etter læretida uten noe som helst utdannelse. Jeg kan ta fagbrev her og stige godt i lønn og jobbe meg oppover. Spørs jo hva du mener med godt betalt. "Ingenting" er vel godt betalt med en gang som ufaglært. Da må en jobbe seg litt opp. Klart ingen regler uten unntak.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå