Gå til innhold

usj kryp i melet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Oppdaget at melet jeg har i en boks hjemme var full av små kryp ca 2 mm store noen som vet hva det kan være. Tenkte først at det var melmøll , men da ville det vel vært larver?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har hørt at man da skal kaste alt av mel, bakepulver, vaniljesukker, sukker osv. som står i samme skap, fordi det sprer seg så utrolig fort.

Det er mulig jeg tar feil da, men mener å ha hørt det. Er nok melmøll. Ikke sikkert du klarer å se larvene.

Skrevet

HI her. Har allerede kaste at som inne holder mel og minner om mel i hele huset. Noe annet som må gjøres?

Skrevet

En grundig vask av skap / skuffer og beholdere, så bør du vel være på den sikre siden:-)

Skrevet

er det ikke det som er mel-biller da? Du må vaske kjøkkenskapene med mel og tørrvarer grundig. feks med salmiakk.

Kaste alt av tørrvarer i samme skap som er åpnet. ikke suppeposer og slikt.

Skrevet

Ja, enig med 12:07. De bor i frokostblandinger og knekkebrød og slikt også. Ta ut alt i matskapet, støvsug godt i alle kriker og kroker, også vasker du over. Nye matvarer du setter inn i skapet, bør være i bokser med tett lokk eller plastposer som er lukket skikkelig igjen. På den måten får de ikke mat, og du vil også være beskyttet mot ny invasjon. Hva du enn gjør, så ikke spray kjøkkenet med innsektkverk, da forpester du matmiljøet ditt!

NB: Husk også evt skjærefjøl, om du har det innebygd i kjøkkeninnredningen, den må rengjøres skikkelig, og ikke minst skuffen eller skapet som er under skjærefjøla, der er det ofte brødsmuler. Brødboksen er også viktig!

Og som du skjønner, har jeg erfaring med dette...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...