Gjest Sekretøsa Skrevet 26. januar 2012 #1 Skrevet 26. januar 2012 Har vært forkjøla i nesten 1 mnd og fikk natt til onsdag skikkelig bronkitt-hoste (har vært plaga med det i mange herrans år selv, så vet hvor slitsomt det er) Natt til idag har hun sovet omtrent 2 timer, hoster som en gal på natta. Nå ligger hun på sofaen og prøver å se litt tv for å sovne (og for å sitte oppreist for å lette på hostinga) Hun har fått litt cosylan, som ikke hjalp. Hun har fått noskapin, som ikke hjalp. Hun har fått ventoline og flutide, som ikke hjalp...... Og hun har kjempevondt i halsen (typ, skreik når hun drakk vann fordi hun ikke så den smerten komme) og feber.. What to do?
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2012 #3 Skrevet 26. januar 2012 Gå til legen og få en resept på noe som kan hjelpe? Hvis hun har bronkitt (surkler i brystet), så er det mulig at hun har det. Da må du til legen og få resept på antibiotika.
Gjest Sekretøsa Skrevet 26. januar 2012 #4 Skrevet 26. januar 2012 Legevakta? Njamenn....? Hva kan de gjøre da? Det er vel bare virus? (Ikke at jeg har røntgensyn altså...)
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2012 #5 Skrevet 26. januar 2012 Jeg hadde garantert dratt til legen i morgen, bedre med en sjekk for mye enn en for lite. Høres ikke bra ut i mine ører at ho begynner å grine fordi det gjør vondt å drikke vann
Gjest Sekretøsa Skrevet 26. januar 2012 #6 Skrevet 26. januar 2012 Gå til legen og få en resept på noe som kan hjelpe? Hvis hun har bronkitt (surkler i brystet), så er det mulig at hun har det. Da må du til legen og få resept på antibiotika. Nja, er ikke så sikker på at hun har bronkitt, men hun har den typiske hosten (bjeffing)...Får ta en telefon til legevakta og spørre kanskje. Kvier meg litt for det, for legevakta her er ikke akkurat glad i å måtte forholde seg så mye til pasienter :|
LuksusLiv Skrevet 26. januar 2012 #7 Skrevet 26. januar 2012 Legevakta? Njamenn....? Hva kan de gjøre da? Det er vel bare virus? (Ikke at jeg har røntgensyn altså...) Det er ikke alltid bare virus. Opplevde det med jenta mi, trodde det var virus, endte med sykehusinnleggelse gitt.....
Skylander Skrevet 26. januar 2012 #8 Skrevet 26. januar 2012 Har vært forkjøla i nesten 1 mnd og fikk natt til onsdag skikkelig bronkitt-hoste (har vært plaga med det i mange herrans år selv, så vet hvor slitsomt det er) Natt til idag har hun sovet omtrent 2 timer, hoster som en gal på natta. Nå ligger hun på sofaen og prøver å se litt tv for å sovne (og for å sitte oppreist for å lette på hostinga) Hun har fått litt cosylan, som ikke hjalp. Hun har fått noskapin, som ikke hjalp. Hun har fått ventoline og flutide, som ikke hjalp...... Og hun har kjempevondt i halsen (typ, skreik når hun drakk vann fordi hun ikke så den smerten komme) og feber.. What to do? Prøv 1 ts ordentlig honning fra birøkter. Rett i munnen! Har hjulpet både meg og gutten min ved forkjølelse og plagsom hoste.
Gjest Sekretøsa Skrevet 26. januar 2012 #9 Skrevet 26. januar 2012 Jeg hadde garantert dratt til legen i morgen, bedre med en sjekk for mye enn en for lite. Høres ikke bra ut i mine ører at ho begynner å grine fordi det gjør vondt å drikke vann Ja, i morgen skal jeg ringe legen, så absolutt Men jeg tenkte på hva jeg kunne gjøre for å lindre det nå.... Jeg vet nøyaktig hvor vondt det der er, i 10 år var jeg sånn flere ganger i året selv:s
Skylander Skrevet 26. januar 2012 #10 Skrevet 26. januar 2012 Gå til legen og få en resept på noe som kan hjelpe? Hvis hun har bronkitt (surkler i brystet), så er det mulig at hun har det. Da må du til legen og få resept på antibiotika. Nja, er ikke så sikker på at hun har bronkitt, men hun har den typiske hosten (bjeffing)...Får ta en telefon til legevakta og spørre kanskje. Kvier meg litt for det, for legevakta her er ikke akkurat glad i å måtte forholde seg så mye til pasienter :| Falsk krupp?
Gjest Sekretøsa Skrevet 26. januar 2012 #11 Skrevet 26. januar 2012 Legevakta? Njamenn....? Hva kan de gjøre da? Det er vel bare virus? (Ikke at jeg har røntgensyn altså...) Det er ikke alltid bare virus. Opplevde det med jenta mi, trodde det var virus, endte med sykehusinnleggelse gitt..... åh? Huff.... Men dette er ikke første gang altså, men det er vel første gang hu har fått feber samtidig... Skal teste honningen asap, takk for svar du andre her
Gjest Sekretøsa Skrevet 26. januar 2012 #12 Skrevet 26. januar 2012 Sånn, da er det forsøkt med honning, kald drikke og paracet...så får vi nå se
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2012 #13 Skrevet 26. januar 2012 God bedring til jenta di. Håper hun blir bedre
2 hjertegull :) Skrevet 26. januar 2012 #14 Skrevet 26. januar 2012 Falsk krupp er ikke spes hoste, er det det? Jenta mi hadde det, og hun hosta ikke da, fikk bare ikke puste. Midt på natta, fy f**n hvor redd jeg var da gitt! Liker hun te? Jeg hadde aldri klart å spise ren honning, men en god kopp varm te, uten for mye sukker, kan lindre litt i det minste.. Hoste er jo for å få opp ansamling av slim i luftveiene, så et annet tips er å reise hodeenden på senga. Legg bøker under. Det pleier vi, og det hjelper som regel litt Også ville jeg, som de andre, dratt til legen i morgen! Og skulle det forværres i løpet av natta, så ville jeg forberedt meg på å krangle, og ringt den uvennlige legevakta deres og tvunget dem til litt pasientkontakt God bedring
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2012 #15 Skrevet 26. januar 2012 Kikhoste er visst ute og går nå for tida har jeg hørt, så jeg ville absolutt tatt henne til legen imorgen for å ta en sjekk.
Skylander Skrevet 26. januar 2012 #16 Skrevet 26. januar 2012 Falsk krupp er ikke spes hoste, er det det? Jenta mi hadde det, og hun hosta ikke da, fikk bare ikke puste. Midt på natta, fy f**n hvor redd jeg var da gitt! Liker hun te? Jeg hadde aldri klart å spise ren honning, men en god kopp varm te, uten for mye sukker, kan lindre litt i det minste.. Hoste er jo for å få opp ansamling av slim i luftveiene, så et annet tips er å reise hodeenden på senga. Legg bøker under. Det pleier vi, og det hjelper som regel litt Også ville jeg, som de andre, dratt til legen i morgen! Og skulle det forværres i løpet av natta, så ville jeg forberedt meg på å krangle, og ringt den uvennlige legevakta deres og tvunget dem til litt pasientkontakt God bedring Falsk krupp kjennetegnes ved bjeffehoste! Falsk krupp kommer som regel etter forkjølelse og gjerne med høy feber før det bryter ut. Gutten min har hatt det endel ganger siden han var ca 8 mnd. Siden hun nevnte bjeffehoste så tenkte jeg med engang på falsk krupp. Falsk krupp gjør at de tettner til i halsen slik at det blir tungt å puste og det er som regel på natten det blir verst.
2 hjertegull :) Skrevet 26. januar 2012 #17 Skrevet 26. januar 2012 Åja, ok.. Da lærte jeg noe nytt.. Men det kan sikkert vært forskjellig fra tilfelle til tilfelle? Vi dro rett pÅ legevakta og fikk hjelp der, heldigvis. Og hun hadde det bare den ene gangen. Uten hoste, men med feber
Skylander Skrevet 26. januar 2012 #18 Skrevet 26. januar 2012 Åja, ok.. Da lærte jeg noe nytt.. Men det kan sikkert vært forskjellig fra tilfelle til tilfelle? Vi dro rett pÅ legevakta og fikk hjelp der, heldigvis. Og hun hadde det bare den ene gangen. Uten hoste, men med feber Ja, det kan hende, folk er jo forskjellige! Slik er det vel med det meste egentlig! Husker jeg ble livredd første gangen iallefall! Trodde jo han kveltes først nÅr jeg brÅvÅknet av bjeffinga. :S Var godt Å komme til legevakten Å fÅ vite hva man skulle gjøre, sÅ etter det har vi ikke vært der ved nye tilfeller av falsk krupp.
Gjest Sekretøsa Skrevet 26. januar 2012 #19 Skrevet 26. januar 2012 Falsk krupp har jeg vært utfor før, og det er ikke sånn.. Hu har klaga over svimmelhet, kvalme, hodepine og sår hals. De 2 første vil jeg tro kommer av mangel på søvn, og de 2 andre henger nok sammen med hosten. Men Nå har hun sovnet!!! Og hun tok honningen med godt mot Var nok ikke overhappy, men gjorde det lell. Blir legen i morgen, uansett... Hun har som sagt (har jeg sagt det??) vært forkjøla i 1 mnd med vanlig snørring og hosting, men nå er det verre... Legen tomorrow it is! Takk for tips og triks
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2012 #20 Skrevet 26. januar 2012 Kald luft ble vi anbefalt av legen når sønnen vår hadde bjeffende hoste. Han hadde det spesielt på natta, så det hjalp litt når vi åpnet vinduet hans på natta.
Skylander Skrevet 26. januar 2012 #21 Skrevet 26. januar 2012 Falsk krupp har jeg vært utfor før, og det er ikke sånn.. Hu har klaga over svimmelhet, kvalme, hodepine og sår hals. De 2 første vil jeg tro kommer av mangel på søvn, og de 2 andre henger nok sammen med hosten. Men Nå har hun sovnet!!! Og hun tok honningen med godt mot Var nok ikke overhappy, men gjorde det lell. Blir legen i morgen, uansett... Hun har som sagt (har jeg sagt det??) vært forkjøla i 1 mnd med vanlig snørring og hosting, men nå er det verre... Legen tomorrow it is! Takk for tips og triks Bare hyggelig! Jeg var så spennt, ble hun bedre av honningen da? Jeg har veldig stor tro på honning selv, og ville være suverent om det hjelper andre også!
I scream for icecream! Skrevet 26. januar 2012 #23 Skrevet 26. januar 2012 Gå til legen imorgen ja. Jeg har vært plaget av bronkitt i flere år, og må alltid ha antibiotika for å bli bra.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå