Gå til innhold

Menn med liten sexlyst, bare jeg som blir skeptisk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da tenker jeg ikke på om en mann i en periode får nedsatt lyst pga sykdom, stress, depresjon eller lignende, men som helt fra starten av forholdet har vist liten interesse for sex.

Jeg vet at fordommene mine nok er helt på jordet, men jeg kan ikke noe for at jeg har dem likevel. Er sikkert preget av en del ting. Men jeg tenker at når en normalt frisk mann i sin beste alder ikke vil ha sex med sin kone/samboer, da er det kanskje fordi han egentlig tenner på noe helt annet enn voksne kvinner og bare er med på sex av og til for å ikke bli avslørt for de avvikende tendensene sine. Det kan være aksepterte ting som at de egentlig er homofil, eller mer skumle ting som pedofili. For det finnes jo pedofile, og svært mange av dem er gift og har egne barn, så noen av disse mennene må det jo være?

Andre som tenker slik? Eller er jeg helt sprø?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er nok fordomsfull, ja. Vi preges veldig av media og skal tro at alle menn vil ha seg når som helst. Mange unge gutter og menn sliter med lysten pga f. Eks stress og mye press. Det er synd om damer har lov til å ha lite lyst, mens det da skal være pga homofili og lysten på andre enn partneren hvis det er en mann.

Skrevet

Jeg som skrev innlegget lengre ned...jeg synes det er mildt sagt rart at han så sjelden vil ha sex,og tenker at det må være en grunn. Enting er å ikke ha lyst i perioder,men perioder som varer over år??? Ble jo livredd da jeg leste h.i. Hvordan finner man ut sånt da??????

Skrevet

Da tenker jeg ikke på om en mann i en periode får nedsatt lyst pga sykdom, stress, depresjon eller lignende, men som helt fra starten av forholdet har vist liten interesse for sex.

Jeg vet at fordommene mine nok er helt på jordet, men jeg kan ikke noe for at jeg har dem likevel. Er sikkert preget av en del ting. Men jeg tenker at når en normalt frisk mann i sin beste alder ikke vil ha sex med sin kone/samboer, da er det kanskje fordi han egentlig tenner på noe helt annet enn voksne kvinner og bare er med på sex av og til for å ikke bli avslørt for de avvikende tendensene sine. Det kan være aksepterte ting som at de egentlig er homofil, eller mer skumle ting som pedofili. For det finnes jo pedofile, og svært mange av dem er gift og har egne barn, så noen av disse mennene må det jo være?

Andre som tenker slik? Eller er jeg helt sprø?

Tenker du sånn om damer som har liten sexlyst også? Det er vel ikke noe rarere at en mann har lav sexlyst enn at en dame har det?

Skrevet

Tenker du sånn om damer som har liten sexlyst også? Det er vel ikke noe rarere at en mann har lav sexlyst enn at en dame har det?

Jo, det er faktisk stor forskjell på menn og kvinner der. Rent biologisk vil menn ha mye sex for å spre genene sine, mens kvinner sjeldent har samme behovet og gjerne mer har sex for å holde på partneren sin. Dette er forsket mye på, det er ikke bare mine personlige synsinger. Du kan google det om du vil. Menn orker som regel sex og ser på det som en måte å slappe av på, mens kvinner må føle seg uthvilt og avslappet før de begynner. Sånn generelt, det finnes jo unntak.

Ellers så tror jeg ikke disse forventingene nødvendigvis er media-skapt. Har i hvertfall aldri opplevd å være sammen med en mann som har lyst på sex sjeldnere enn en gang for dagen, og det samme gjelder venninnene mine.

HI

Skrevet
Jo, det er faktisk stor forskjell på menn og kvinner der. Rent biologisk vil menn ha mye sex for å spre genene sine, mens kvinner sjeldent har samme behovet og gjerne mer har sex for å holde på partneren sin. Dette er forsket mye på, det er ikke bare mine personlige synsinger. Du kan google det om du vil. Menn orker som regel sex og ser på det som en måte å slappe av på, mens kvinner må føle seg uthvilt og avslappet før de begynner. Sånn generelt, det finnes jo unntak.

Nettopp. Det finnes unntak. At menn har en sterkere genetisk disposisjon for å ville ha sex ofte enn kvinner, betyr ikke at hvert enkelt individ av typen mann har en sterk sexdrift, like lite som det betyr at hver eneste kvinne er mer tilbakeholden.

Som så ofte ellers, så er de individuelle variasjonene langt større og mer utslagsgivende enn de generelle forskjellene mellom kjønnene. Det finnes menn som er direkte uinteressert i sex, og det finnes kvinner som er umettelige.

Skrevet

Jeg har en mann som nesten aldri vil ha sex, og vi har kun vært sammen i noen måneder og burde være nyforelsket (jeg er ihvertfall det). Det sliter UTROLIG mye på meg, og jeg tror at han synes jeg er ekkel, stygg, dårlig i senga, han liker ei annen jente og gud vet hva... Synes ikke det er normalt å aldri ha lyst på kjæresten sin i den første nyforelskede tiden...

Skrevet

Jeg har en mann som nesten aldri vil ha sex, og vi har kun vært sammen i noen måneder og burde være nyforelsket (jeg er ihvertfall det). Det sliter UTROLIG mye på meg, og jeg tror at han synes jeg er ekkel, stygg, dårlig i senga, han liker ei annen jente og gud vet hva... Synes ikke det er normalt å aldri ha lyst på kjæresten sin i den første nyforelskede tiden...

Er det lite sex nå i starten av forholdet, tenk på om noen år?? Det blir ikke bedre, tro meg...

Skrevet

Er det lite sex nå i starten av forholdet, tenk på om noen år?? Det blir ikke bedre, tro meg...

Jeg vet det. Derfor vet jeg ikke hva jeg skal gjøre - jeg elsker denne mannen og vi planlegger allerede nå å bygge fremtid sammen. Tror nok jeg kan ofre sexlivet mitt til fordel for trygt og rolig forhold med en som jeg elsker og som elsker meg.

Skrevet

Ja HI. Jeg tror du er ganske alene om å tenke slik på landsbasis. Du er også veldig fordomsfull.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...