Anonym bruker Skrevet 26. januar 2012 #1 Skrevet 26. januar 2012 Spørsmålet er om jeg skal kjøpe en liten bil som er billig i innkjøp, men som har vanlige driftsutgifter som veiavgift, bompenger, gratis byparkering etc Eller skal jeg kjøpe en dyr Elbil (ny type) som er dyr i innkjøp, men billig i drift ? Vi har vanlig familiebil i tillegg, med plass til hele familien. Men trenger et alternativ, og da en liten bil. Hva hadde dere gjort ? Har normal økonomi, men får 200 kr pr mnd i lønnsøke nå, og tenker at det skal gå til billån.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2012 #2 Skrevet 26. januar 2012 Kommer litt an på hvor du bor syns jeg. Bor du i stor by er det vel mye å spare på elbil. Her jeg bor er det bare en plass man kan lade bilen i sentrum. Kan bli krig om denne plassen hvis alle kjøper elbil:P Ser nå noen innimellom da. Har du råd er det sikkert best å kjøpe elbil, du sparer jo miljøet;)
Serepta Skrevet 26. januar 2012 #3 Skrevet 26. januar 2012 Bor 15 minutters kjøring fra sentrum, relativt stor by og masse tilrettelagte park., plasser. Det er ikke noe problem.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2012 #5 Skrevet 26. januar 2012 Hadde helt klart gått for EL-bil. Vi tenker å kjøpe en selv i løpet av året, nettopp pga gratis p-plass, bomring, miljø etc etc. Lader gratis på jobben også )))
Gjest Filifjonka Skrevet 26. januar 2012 #6 Skrevet 26. januar 2012 Hvis en el-bil hadde dekket mitt behov så hadde jeg helt klart gått for det.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2012 #7 Skrevet 26. januar 2012 Ok, takk for svar. De koster fort 200 000, mye penger men sikkert lurt på sikt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå