Anonym bruker Skrevet 26. januar 2012 #1 Skrevet 26. januar 2012 ... som å støvsuge, vaske, tørke støv, vaske badet? Syns liksom ikke jeg strekker til når på slutten svangerskapet.. også så forferdelig kjedelig, men det må jo være rent og pent til nurket kommer.. Så jeg bare tenkte..hvor ofte er det egentlig vanlig å gå over gulv, bad etc??
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2012 #2 Skrevet 26. januar 2012 vakser gulvet anhver uke. støvsuger 2-3 ganger i uken. støv. anhver uke. badet 1-2 ganger i uken. gjør det meste hver helg. noe jeg ikke tare da. men holder det ryddig og reint på alle bord. benke flater
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2012 #3 Skrevet 26. januar 2012 Mannen min har storrengjøring av hele huset hver fredag. Flinke, flinke, snille mannen min!! Ellers tar vi det som må gjøres i løpet av uken ettersom vi ser behovet.
kaklemor Skrevet 26. januar 2012 #4 Skrevet 26. januar 2012 vasker over stuebord hver dag støvsuger 1 - 2 i uka oppvasken og klær etter behov:)
Oppnedx2 Skrevet 26. januar 2012 #5 Skrevet 26. januar 2012 Støvsuger etasjen oppe ( her vi er hele tiden, stue og kjøkken) hver dag. Mørkt gulv, ALT synes. Og nedeetasjen med soverommene ca hver 3 dag. Tørker støv annen hver dag i hele huset. Selv om det ikke ser sånn ut med en 1 åring i hus ;-) Vasker gulv,bad osv hver fredag. Nå når jeg er kvalm og dårlig har mannen tatt på seg denne oppgaven og vil nok trolig få den oftere og oftere jo lengre ut i svangerskapet jeg kommer . Bytter sengetøy hver fredag. Tar jo også ting etterhvert som det er behov og selvsagt. Kjøkkenfronter/badfronter, dører , vegger, flekker, speil, bord, osv f eks.
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2012 #6 Skrevet 26. januar 2012 Litt hver dag :-) tar alt når det trengs, som regel litt hver dag, iallefall sånn små rydding, vasking av bad 1 - 2 ganger i uka, vasker gulv hver fredag..
Anonym bruker Skrevet 26. januar 2012 #7 Skrevet 26. januar 2012 her var det flittige damer og menn! vasker gulv annen hver uke, støvsuger hver uke. Rydder hver kveld. Vasker bad hver uke. Mest mannen min som er flink, altså! Tørker støv egentlig hver uke, men det hender det blir annenhver...
☆☆☆ Skrevet 27. januar 2012 #8 Skrevet 27. januar 2012 Har ingen intervaller, tar det når jeg ser behovet. Samme med mannen. Vi har samme terskel for rot (lav), jeg har desverre litt lavere støvterskel (relativt høy). Jeg vasker vasken og speilet på badet et par ganger i uka, resten av badet ukentlig ca, kjøkkenbenker daglig og resten av leiligheten kanskje annenhver uke..
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2012 #9 Skrevet 27. januar 2012 Har nesten helt sluttet å støvsuge. Har bare ett gulvteppe i stuen som jeg støvsuger en gang i uka dersom det ikke er behov for mer. Har kjøpt en skikkelig støvmopp som jeg går over alle gulv kanskje to ganger i uka. Tar en brøkdel av tida å bruke støvmopp i forhold til støvsuger så det anbefaler jeg på det sterkeste til alle Og det blir mye renere og er mye lettere å bruke en skikkelig støvmopp enn å dra med seg støvsugeren.Bruker bare 5 min tilsammen på alle gulv!
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2012 #10 Skrevet 27. januar 2012 Alt for sjelden. Tas ved behov. Nå i svangerskapet så tipper jeg det går ca 2 uker mellom hver gang jeg tørker støv i stua og vasker badet. Har et gjestetoalett som eventuelle gjester bruker, så det er greit å slippe besøkende inn på badet. Kan slappe litt mer av da. Med to barn som skal følges opp, og 100 % jobb går det meste av tiden til ungene. Når kvelden kommer, leksene er gjort, middagen overstått, og aktiviteter ferdige, prøver jeg å leite fram litt energi til å ta oppvasken og rydde litt. Men akkurat nå står middagen fra i går på kjøkkenbordet og venter på meg når jeg kommer hjem... hater det, men strekker man ikke til så strekker man ikke til. Kommer det besøk blir det panikkrydding og støvsuging. Det går som regel greit fordi det ser verre ut enn det faktisk er så etter 10 minutter med rydding så ser det greit ut. Har den "unnskyldningen" at vi driver med oppussing så akkurat nå er det "lovlig" med støv... Gleder meg til permisjonen om bare få uker og mulighet til å holde huset slik jeg vil, og etter permisjonen er det VASKEHJELP!
Anonym bruker Skrevet 27. januar 2012 #11 Skrevet 27. januar 2012 Prøver å tørke støv og støvsuge en gang om uka. Så tar jeg gulvvask annenhver uke. Meeen noen i travle tider kan det dessverre gå lenger enn en uke mellom støvtørken.. :-(
Brno 08,09, + 12:) Skrevet 27. januar 2012 #12 Skrevet 27. januar 2012 hos oss ble ting tatt alt for sjelden, så nå har jeg fått meg vaskehjelp som kommer 2 timer en gang i uka. Hun tar bad, kjøkkengulv og støvsuger i stua og gangene. Resten av tiden hennes fordeles på mange ulike oppgaver. Når hun gjør de aller kjedeligste tingene er det lett for oss å svinge støvsugeren innimellom, tørke støv og denslags. Hatt hjelp i huset i 6 mnd og elsker det... har vært gravid hele tida og med to små +100% jobb har det vært gull verdt!
Marit 27 Skrevet 27. januar 2012 #13 Skrevet 27. januar 2012 Må innrømme at nå som jeg er gravid blir det ikke å følge samme regla som før, men pleier å ta kjøkkenet hver dag, støvsuger 2 ganger i uka, tar badene en gang i uka og vasker gulv annehver uke, støvtørken taes etter behov. prøver å rydde litt hver dag så ikke det blir så mye når jeg først skal ta husvasken. Det beste som finnes er å ta helg i rent og pent hus:)
respektatauten Skrevet 27. januar 2012 #14 Skrevet 27. januar 2012 her går det kunn på behov og ikke rutine men med to små barn, ett på to år og en baby som freser rundt på gulvet må det takes regelmessig.. støvsuger annen hver dag kjøkken, stue og gang. resten etter behov, en gang i uka, noen ganger opp i mot to uker mellom.. vasker kjøkkengulvet en gang i uka eller oftere dersom det ligger mange brødskiver med leverpostei under bordet tørker støv gjør jeg sjeldent, da vi har vannboren varme i gulvene legger det seg mest på gulvet og forsvinner i støvsugeren vasker klær hver dag, samme med oppvaskmaskinen, disse går stort sett i ett.. samme med bretting og legge det på plass.. gørrarbeid, verste jeg vet! bad får en vask i uka ca (gulv, dusj og badekar osv) doen og vasken tar jeg oftere (er ikke kult med en toåring som skal tisse selv, klatre rundt og opp på doen for å skylle ned og en mindre som forsøker å reise seg oppetter doen viss den ikke er rein.. barna mine må visst knø på ting som er ekkelt, så doen er gullende rein annen hver dag ivertfall..) tar meg to minutter å vaske doen og vasken, så det koster jeg på ofte før jeg hadde barn er en heeelt annen sak, hadde en vaskerunde på 1-2 timer der jeg tok alt, en gang i uka, og kjørte et par vaske maskiner og oppvaskrunder i uka og det var alltid ryddig og rent og fiiint.. savner det nesten av og til altså!
Venter endelig nr2 😍 Skrevet 27. januar 2012 #15 Skrevet 27. januar 2012 Alt, alt for sjelden... Men nå er huset under oppussing så da blir det ennå mer sjelden for da er det støv over alt uansett... :-P Men tar badet hver fredag og vasker håndklær og undertøy hver fredag.. Ellers så blir tar jeg ting etter hvert... *Gleder meg til stua blir ferdigoppusset*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå