Gå til innhold

tar imot ALT av sparetips!:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har dårlig økonomi for tiden(noe vi absolutt ikke er vant med), og jeg kunne tenkt meg noen gode sparetips om det er noen som har?:)

Setter stor pris på det:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har det veldig trang, å er superflink.

Ikke bruk bankort, ta ut penger. Slik som jeg, jeg tar ut 4000,- hver mnd, legger 1000,- i 4 konvolutter. åpner en konvolutt hver fredag, blir jeg blakk f.eks på en onsdag, sa vet jeg at det bare er 2 dager til neste penge-konvolutt ;) visakorte brukes ikke!

Jeg er superbevist når jeg hander, bunnpris har på mandager 4-pk laks (skinnfri og benfri) til 29,- Og kjøttdeig hver fredag til 19,- :-)

Av den kjøttdeigen steker jeg opp hamburgere, kjøttkaker, har til taco osv.

(Hvis vi f.eks har lyst på taco en dag vi ikke har kjøttdeig, så har vi ikke det. Ikke aktuelt å bruke nesten 40,- på kjøttdeig en annen dag)

Jeg er som en hauk når det gjelder tilbud på mat og vaskelmidler.

I dag kom jeg over 900 gr tykkpølse på rema til 25,- :)

Så i dag blir det pølse-pzza til middag, bruker halve pk med pølse, og resten i morgen. Pølse og spaghetti.

Kjøper mye x-tra produket, å kniper det skikkelig, så blir det tomatsuppe med nystekte baguetter til middag. koster kun 22,- for hele familien.

Det går ann å være superøkonomisk, man må bare snu litt på ting. Jeg har også 500,- frivilig i ekstra skattetrekk hver mnd, så da vet jeg at jeg får iallefall 6000,- igjen på skatten i sommer, å har da lommepenger til ferie.

Bare spør hvis du lurer på noe, lykke til :)

Skrevet

spe opp kjøttdeigen med løk, smaker godt og drøjer en del.

Slå av lys i rom dere ikke bruker.

Skru ned/slå av varmen på rom der sjelden oppholder dere i. og husk og lukk døren derind.

fyll opp vaskemaskinen helt og bruk et minimum av tørretumbler

kjøp firstprice, landlord og andre billigmerker

Skrevet

wow du er superflink :)

Ser jeg må bli litt mer flink jeg, vi bruker altfor mye penger på mat, mye som er sløsing.

Skrevet

#2 her igjen, må tilføye at vi har 2 barn. Sløser heller ikke med penger på dyr lørdags-godis, Rema selger ut blandingsposer med godis til 14,25,- Jeg kjøpte en slik hver til barna, + billig popcorn til 8,- Da blir det 36,50,- for lørdags-godis til begge barna + at vi har igjen 2 poser med popcorn til 2 lørdager til ;)

Vi prøver så gått vi kan å ha igjen av 1000-lappen hver uke, er det 100,- 50,- eller bare 37,- igjen, så legger jeg alt i en sparebøsse, når det er spart opp noen hundre, så bruker vi di pengen til å ta med barna i bassenget eller noe annet gøy :)

Skrevet

Denne er stygg... men kjenner ei som stjeler en dorull eller to på offentlige toaletter om hun plass i veska.

Skrevet

Denne er stygg... men kjenner ei som stjeler en dorull eller to på offentlige toaletter om hun plass i veska.

det gjør jeg også.... vet at det ikke er pen, men har man dårlig råd og man sitter med kr 100 til neste uke, så er det bedre å ta en dorull fra jobben enn ingen ting..man sparer faktisk på det også faktisk....

Gjest happy mom:)
Skrevet

15.00..nesten som jeg har lyst på mindre penger når jeg lese svaret ditt,hehe..du er flink!!:)

Er selv bevist på hva slags mat jeg kjøper, selv om vi har veldig greit økonomi.

Jeg handler alt av billig produkter hvis jeg kan velge, foreks tomatsuppe fra landlor (rema 1000) der får jeg 3pakker istdenfor toro sin 1 pk til 19 kr osv...

Ellers prøver vi å handle inn hvis det foreks er tilbus på kjøttdeig, ellers kjøper jeg det billigste merket av kjøttdeig i den butikken jeg er i, som oftest en lang kjøttdeig rull fra rema 1000 ( 1000 gram for 54 kr)...

Spaghetti,pasta,ketjup,brød,pålegg osv kjøper jeg av billig merker..

Det er nok veldig lurt å ta ut penger å legge i en konvolutt hvis det virkelig er trangt om pengene.

Det er veldig lett å dra visakortet her og der..fæl til det selv...jeg småhandler også mye så der burde jeg sjerpe meg..men...

Når det gjelder klær så handler jeg alt på salg, allefall hverdagsklær.

Det samme gjelder sko og vinterdresser osv til barna hvis jeg kommer over det når jeg trenger det.

Såper,strømper osv har jeg ofte kjøpt på tilbus på europris...

Ellers er også butikken wearhouse genial og veldig billig, der finner jeg fine klær til barna fra cubus foreks (outlet) for en veldig billig penge!

Har handlet mye der.

Når det gjelder strøm så skru av lyset på de rommene du ikke er på, full vaskemaskinen helt full hver gang, pant flasker, gå en tur i skogen med barna istdenfor å dra på lekeland osv...

frys ned store porsjoner med mat, så har du middag flere dager osv...

når gjør ikke jeg alt dette siste men tenker at jeg måtte ha gjort det hvis økonomien tilsa det, og lurt er det uansett!

Skrevet

Wow,nr #2, det var bra tips! :) Vi skal også leve trangt i fire år fremover nå, og har satt av ca 1000-1200 kr på mat i uka. Det med konvolutter var kjempesmart!

Skriv hvis du kommer på mer! :)

Skrevet

Wow,nr #2, det var bra tips! :) Vi skal også leve trangt i fire år fremover nå, og har satt av ca 1000-1200 kr på mat i uka. Det med konvolutter var kjempesmart!

Skriv hvis du kommer på mer! :)

Ja, ikke sant :) Forrige uke var vi sååå blakke på onsdagen, hadde så lyst til å ta bittelitt av 1000-lappen i konvolutten, men jeg pantet heller flasker. Det ble 30,- Fikk handlet et kneipbrød, og en melk. Hadde ostesmørbrød til middag en dag, og rester fra fryseren den andre. Tenk så glad jeg ble når jeg kunne åpne en ny konvolutt med 1000,- i den fredagen! :D

Det gjelder å holde seg til en dag, å det er bedre å gå blakk et par dager, enn en hel uke før lønning.

Skrevet

Vi har dårlig økonomi for tiden(noe vi absolutt ikke er vant med), og jeg kunne tenkt meg noen gode sparetips om det er noen som har? :)

Setter stor pris på det:)

-Slutt å kjøpe ting dere ikke trenger. (man trenger ikke ny vinterjakke selv om den gamle er 6 år og mangler en knapp, da trenger man en knapp)

-Hvis det er noe dere virklig må ha så kjøp brukt, gjerne på loppemarkeder.

-Si opp alle abonemanger

-Lag all mat fra bunnen hjemme, ta med matpakke og thermos på jobb.

-Sett opp budsjett, og hold det.

-La bilen stå om det på noen måte er mulig.

-Gå gjennom forsikkringer. Her er det mye å hente for mange.

-Selg ting dere ikke trenger og bytt gjerne ting inn i noe eldre.

-Sjekk om dere har billigst mulig telefon. Trenger dere ringe så mye? (200,- i telefonutgifter pr mnd for to personer er helt greit).

-Skru ned temperaturen på varmtvannsberederen.

-Dusj kort og ikke bruk badekaret så ofte.

-Sørg for nattsenkning av temperaturen inne og slå av lys.

-Rydd i skapene. Ofte har man fine ting man har glemt.

Skrevet

det gjør jeg også.... vet at det ikke er pen, men har man dårlig råd og man sitter med kr 100 til neste uke, så er det bedre å ta en dorull fra jobben enn ingen ting..man sparer faktisk på det også faktisk....

å stjele fra arbeidsgiver er aldri greit. Det kan til og med koste deg jobben.

Skrevet

å tuuuusen takk for mange flotte tips!!! :D

det med konvolutten var jo et råbra tips!Det SKAL testes ut! :D

Skrevet

Ikke skru ned varmen på varmtvannsberederen, da blir det bakterievekst som er farlig!

Skrevet

Skriv middagsliste.

Handle en gang i uken,

vær bevist på bilkjøring.

Rydd i skuffer og skap, samt fryser. Da ser du hva du har av råvarer som du kan lage en middagsliste etter. Du ser også hva du har som du ikke trenger og kan selge.

Gå over hva dere tror dere bruker penger på for så å ta vare på alle kvitteringer i en måned å skriv opp hva dere faktisk bruker penger på. Da ser dere hvor dere kan spare.

Følg med på reklamer å kjøp kvanta av det dere TRENGER når det er på tilbud. Ikke kjøp det du tror dere kanskje kan få brukt for.

Bor dere i nærheten av en coop obs så har de tre brød til 39kr, skjær de i butikken og kast i fryseren. Hvis dere ikke spiser så mye brødmat ta ut et halvt brød av gangen.

Ta med dere lunsj på jobb, fyll opp kaffekoppen hjemme istedet for på bensinstasjon, fyll den på jobb før dere reiser hjem osv.

Skrevet

Ikke skru ned varmen på varmtvannsberederen, da blir det bakterievekst som er farlig!

Det kommer jo ann på hvor varmt det er i utgangspunktet.

Skrevet

3 brød til 39,- er jo svindyrt når man har dårlig råd! :/

Får jo 3 kneipbrød til 18,-

Skrevet

Legg igjen lommeboka hjemme når du drar på jobb, da blir det ikke like fristende bruke usunn kantinemat som stressmestring.

Det har hendt meg flere ganger at matpakka blir med hjem fordi jeg "trengte" sukker og fett. Og det er dyrt.

Skrevet

3 brød til 39,- er jo svindyrt når man har dårlig råd! :/

Får jo 3 kneipbrød til 18,-

For 3 grovbrød er det billig synes jeg. Vi har dårlig råd, men kneip får jeg ikke i meg så da bruker jeg heller 13 kr på et brød...

Skrevet

For 3 grovbrød er det billig synes jeg. Vi har dårlig råd, men kneip får jeg ikke i meg så da bruker jeg heller 13 kr på et brød...

Enig. Selv med dårlig råd, kjøper jeg heller godt brød enn hva som helst. Så 3 for 39 kr er billig syns jeg. Vanligvis kjøper jeg jo brød for 28 kr stk! Nå har vi derimot blitt flinkere til å bake rundstykker og brød selv også da.

Skrevet

Når det er tåhull i strømpebuksene,så klipp av foten på strømpen. Da har du stilongs i steden.

Skrevet

Erstatt kjøtt med bønner og linser. Sunt, godt, billig, miljøvennlig, dyrevennlig... Need I say more ;)

Skrevet

"Gis bort" - kategorien på finn.no er genial om ting i heimen går i stykker og man ikke har råd til å kjøpe nytt/reparere - har man mulighet til å hente og evt demontere, kan man få alt fra tver, vaskemaskiner, senger, hele kjøkken, sofaer og allverdens..

Skrevet

Et kjempegodt, billig og sunt tips er å spe ut kjøttdeigen med feks kikerter, kjempegodt. Dei er ikkje spesielt billige nær dei er hermetiske, men får kjøpt eit lass på innvandrarbutikk til ein billig penge: legg i vann og kok dei, putt i blender til mos og ha i kjøttdeigen når du lagar kjøttkaker/-boller/burger etc.

Det er ikkje alltid lett å leva sunt når ein har dårlig råd, har mykje å spara og vinna på linser, bønner, erter osv.

• 1 år senere...
Skrevet

-

Anonymous poster hash: 337d2...8fb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...